Najlepsza odpowiedź AntonioPL , 10:45, 22.02.2017
Puszka rezonansowa, rezonator powietrza, puszka filtra (czasami błędnie nazywane), tłumik szmerów (odgłosów) ssania,
http://allegro.pl/re...5210905512.html
Przejdź do postuNajlepsza odpowiedź AntonioPL , 10:45, 22.02.2017
Puszka rezonansowa, rezonator powietrza, puszka filtra (czasami błędnie nazywane), tłumik szmerów (odgłosów) ssania,
http://allegro.pl/re...5210905512.html
Przejdź do postuNapisano 13:46, 15.02.2017
Jeżeli faktycznie jest to koło dwumasowe, czego nie potwierdzę w tej chwili na własną odpowiedzialność, to nie zaleca się ignorowania wszelkiego rodzaju odgłosów.
Inna sprawa jest, że to automat.
A jeżeli chodzi o samo koło dwumasowe to ma za zadanie tłumić drgania skrętne w wale/osi, w tym przypadku przenoszone na skrzynię biegów. Jeżeli zgrzyty dają się usłyszeć, znaczy, że nie ma "resorowania" tj tłumienia tych drgań, co świadczy o przenoszeniu ich dalej.
Innymi słowy, w dupę dostaje skrzynia, jeżeli chodzi o element za silnikiem, samemu silnikowi raczej nie powinno to zaszkodzić, ale istnieje ryzyko ułamania różnych blaszanych wsporników i osłon (np uchwyty do przewodów klimatyzacji, chłodniczych), które mogą wpadać w rezonans. Chociaż to są skrajne, krytyczne przypadki. Bywały silniki bez dwumasa, z którymi nic się nie działo.
Nie wiem na ile odgłosy odczuwalne są na elementach nadwozia, ale to pewnie nie jest żaden wyznacznik jeżeli chodzi o drgania, ponieważ łapy i poduszki silnika skutecznie pochłaniają drobne wibracje.
Moja sugestia byłaby taka, aby podjechać na diagnostykę stetoskopem i dać auto do osłuchania fachowcowi. Nie sądzę, aby koszt takiej diagnostyki wiele zmienił w przypadku zmiany koła dwumasowego. A jeżeli wyjawi inną przyczynę usterki, to byćmoże uchroni od kosztów.
Użytkownik AntonioPL edytował ten post 13:49, 15.02.2017
Napisano 15:53, 15.02.2017
AntonioPL
Nakierujcie mnie proszę, bo trochę się pogubiłem automaty nie maja koła dwu masowego ?
I faktycznie może być to problem ze skrzynia ponieważ mój wspaniały mechanik wyciągał pół oś i nie zacisnął zawleczki, przez która wydobyły mi się dwa litry ze skrzyni biegów, które uzupełniłem oczywiście natychmimastwo. Ale nie mogłem sobie do końca zgrać ile przejeździłem bez tych dwóch litrów zanim na parkingu mieszkania zauważyłem czarną plamę.
Wiec pewnie czeka mnie srogi wydatek. Dzieki Wam za informacje postaram się podlecieć do mechanika od skrzyni bo juz nie wiem gdzie szukać.
Napisano 16:11, 15.02.2017
Przede wszystkim stetoskop do zlokalizowania pochodzenia dźwięków. To czy jest to od skrzyni, można łatwo wysłuchać podnosząc oba koła napędowe i sprawdzić, czy na załączonym biegu podczas opadania obrotów daje się usłyszeć to samo.
Szczerze to nie mam doświadczenia z automatami, żadnego nigdy na własność nie miałem.
Napisano 21:25, 15.02.2017
Witaj,
To mogę już powiedzieć, że podczas jazdy i puszczenia pedału gazu, ten dzwięk również się pojawia, jest identycznie. Czy na postoju czy też w trakcie jazdy. na niższych biegach jest to wyraźne i bardzo słyszalne.
Napisano 08:12, 16.02.2017
To diagnostykę skupiłbym na samym silniku, głównie w okolicach turbo lub przepustnicy.
Napisano 10:42, 22.02.2017
Ogólnie problem jest w trakcie rozwiązywania. Okazało się, że brakuje dwóch elementów od układu dolotowego: jak ponizej zaznaczone na czerwono.
Mam tylko do Was pytanie Jak dokładnie nazywają się te dwa elementy na czerwono i gdzie najlepiej szukać takich częsci allegro ?
Napisano 10:45, 22.02.2017 Najlepsza odpowiedź
Puszka rezonansowa, rezonator powietrza, puszka filtra (czasami błędnie nazywane), tłumik szmerów (odgłosów) ssania,
http://allegro.pl/re...5210905512.html
Napisano 12:23, 22.02.2017
AntonioPL - Dzieki Wielkie !
czy to bedzie wszystko ? czy jeszcze coś wiecej musze dokupić bo nie wiem... :(
http://allegro.pl/ho...6695242195.html
Użytkownik keyooo2 edytował ten post 13:40, 22.02.2017
Napisano 12:47, 22.02.2017
Luz, jeżeli się okaże, że to to, to nie zapomnij:
Napisano 16:28, 22.02.2017
Witam,
Jak możesz tylko jeszcze zerknąć to będzie wszystko tylko REZONATOR DYFUZOR - czy jeszcze coś bo wizalnie nie potrafie przenieść rysunku na zdjęcie ( totalnie jestem w takich tematach laikiem)
a nie mam orginału dla porownania i nie wiem czy czegoś tutaj nie braknie.
http://allegro.pl/ho...695242195.html#
Napisano 18:45, 22.02.2017
Wygląda na kompletny, chyba, że brakuje mu jakiejś blaszki do mocowania, tego nie określę, bo nie miałem nigdy diesla od Hondy. Zapytaj, czy gość dorzuca oryginalne śruby i klipy, bo jest ich kilka do montażu potrzebne i z tego co wiem to mogą być różne. Co masz u siebie w miejsce ssaka włożone? Jakiś stożek, albo rurę?
Napisano 11:53, 13.06.2018
Witam, mam ten sam problem w mojej CRV 2.2 CDTi. Czy udało się Państwu go rozwiązać?
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych