Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Honda - Dziwny dźwięk podczas zmniejszania obrotów

VIII dziwny dźwięk obroty

Najlepsza odpowiedź AntonioPL , 10:45, 22.02.2017

Puszka rezonansowa, rezonator powietrza, puszka filtra (czasami błędnie nazywane), tłumik szmerów (odgłosów) ssania,

 

http://allegro.pl/re...5210905512.html

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:46, 15.02.2017

Jeżeli faktycznie jest to koło dwumasowe, czego nie potwierdzę w tej chwili na własną odpowiedzialność, to nie zaleca się ignorowania wszelkiego rodzaju odgłosów.

 

Inna sprawa jest, że to automat.

 

A jeżeli chodzi o samo koło dwumasowe to ma za zadanie tłumić drgania skrętne w wale/osi, w tym przypadku przenoszone na skrzynię biegów. Jeżeli zgrzyty dają się usłyszeć, znaczy, że nie ma "resorowania" tj tłumienia tych drgań, co świadczy o przenoszeniu ich dalej.

 

Innymi słowy, w dupę dostaje skrzynia, jeżeli chodzi o element za silnikiem, samemu silnikowi raczej nie powinno to zaszkodzić, ale istnieje ryzyko ułamania różnych blaszanych wsporników i osłon (np uchwyty do przewodów klimatyzacji, chłodniczych), które mogą wpadać w rezonans. Chociaż to są skrajne, krytyczne przypadki. Bywały silniki bez dwumasa, z którymi nic się nie działo.

 

Nie wiem na ile odgłosy odczuwalne są na elementach nadwozia, ale to pewnie nie jest żaden wyznacznik jeżeli chodzi o drgania, ponieważ łapy i poduszki silnika skutecznie pochłaniają drobne wibracje.

 

Moja sugestia byłaby taka, aby podjechać na diagnostykę stetoskopem i dać auto do osłuchania fachowcowi. Nie sądzę, aby koszt takiej diagnostyki wiele zmienił w przypadku zmiany koła dwumasowego. A jeżeli wyjawi inną przyczynę usterki, to byćmoże uchroni od kosztów.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 13:49, 15.02.2017

  • 0

#17 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 15.02.2017

Afcior

 

AntonioPL

Nakierujcie mnie proszę, bo trochę się pogubiłem automaty nie maja koła dwu masowego ? 
I faktycznie może być to problem ze skrzynia ponieważ mój wspaniały mechanik wyciągał pół oś i nie zacisnął zawleczki, przez która wydobyły mi się dwa litry ze skrzyni biegów, które uzupełniłem oczywiście natychmimastwo. Ale nie mogłem sobie do końca zgrać ile przejeździłem bez tych dwóch litrów zanim na parkingu mieszkania zauważyłem czarną plamę.
Wiec pewnie czeka mnie srogi wydatek. Dzieki Wam za informacje postaram się podlecieć do mechanika od skrzyni bo juz nie wiem gdzie szukać.


  • 0

#18 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:11, 15.02.2017

Przede wszystkim stetoskop do zlokalizowania pochodzenia dźwięków. To czy jest to od skrzyni, można łatwo wysłuchać podnosząc oba koła napędowe i sprawdzić, czy na załączonym biegu podczas opadania obrotów daje się usłyszeć to samo.

 

Szczerze to nie mam doświadczenia z automatami, żadnego nigdy na własność nie miałem.


  • 0

#19 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 15.02.2017

Witaj,

To mogę już powiedzieć, że podczas jazdy i puszczenia pedału gazu, ten dzwięk również się pojawia, jest identycznie. Czy na postoju czy też w trakcie jazdy. na niższych biegach jest to wyraźne i bardzo słyszalne.


  • 0

#20 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:12, 16.02.2017

To diagnostykę skupiłbym na samym silniku, głównie w okolicach turbo lub przepustnicy.


  • 0

#21 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 22.02.2017

Ogólnie problem jest w trakcie rozwiązywania.  Okazało się, że brakuje dwóch elementów od układu dolotowego: jak ponizej zaznaczone na czerwono.


Mam tylko do Was pytanie Jak dokładnie nazywają się te dwa elementy na czerwono i gdzie najlepiej szukać takich częsci allegro ? 

B__0107.jpg


  • 0

#22 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:45, 22.02.2017   Najlepsza odpowiedź

Puszka rezonansowa, rezonator powietrza, puszka filtra (czasami błędnie nazywane), tłumik szmerów (odgłosów) ssania,

 

http://allegro.pl/re...5210905512.html


  • 0

#23 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 22.02.2017

AntonioPL - Dzieki Wielkie !!

czy to bedzie wszystko ?  czy jeszcze coś wiecej musze dokupić bo nie wiem... :(

http://allegro.pl/ho...6695242195.html


Użytkownik keyooo2 edytował ten post 13:40, 22.02.2017

  • 0

#24 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:47, 22.02.2017

Luz, jeżeli się okaże, że to to, to nie zapomnij:

 

16934118_952341058199694_637736313_n.png


  • 0

#25 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 22.02.2017

Witam,
Jak możesz tylko jeszcze zerknąć to będzie wszystko tylko REZONATOR DYFUZOR - czy jeszcze coś bo wizalnie nie potrafie przenieść rysunku na zdjęcie ( totalnie jestem w takich tematach laikiem)

a nie mam orginału dla porownania i nie wiem czy czegoś tutaj nie braknie.

http://allegro.pl/ho...695242195.html#


  • 0

#26 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 575 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 22.02.2017

Wygląda na kompletny, chyba, że brakuje mu jakiejś blaszki do mocowania, tego nie określę, bo nie miałem nigdy diesla od Hondy. Zapytaj, czy gość dorzuca oryginalne śruby i klipy, bo jest ich kilka do montażu potrzebne i z tego co wiem to mogą być różne. Co masz u siebie w miejsce ssaka włożone? Jakiś stożek, albo rurę?


  • 0

#27 mikeme

mikeme
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Limanowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CRV
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sgshg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 13.06.2018

Witam, mam ten sam problem w mojej CRV 2.2 CDTi. Czy udało się Państwu go rozwiązać? 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, dziwny dźwięk, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq