Swap 1.8 na 2.0
#1
Napisano 12:33, 12.09.2016
#2
Napisano 12:37, 12.09.2016
Remontuj swój silnik (jak znam życie to wymienisz panewki i pierścienie + regeneracja głowicy i będzie gitara). Co prawda możesz wrzucić 2,0 w miejsce 1,8 i powinno to odpalić bez żadnych przeróbek, ale silnik nie będzie pracował optymalnie, ponieważ w komputerze będziesz miał mapy paliwowe do starego 1,8.
Były: Daewoo Tico 0,8 SX + LPG, Honda Civic EK1 '98 1,6 iES VTEC-E ze skrzynią CVT + LPG, Honda Accord CG8 '99 1,8 VTEC , Peugeot 308 SW '09 1,6 HDI 110KM/280Nm by Vtech
#3
Napisano 12:51, 12.09.2016
#4
Napisano 14:27, 12.09.2016
Mi remont wyszedł 2000 zł (panewki zostały stare). Zużycie oleju praktycznie niezauważalne teraz. A używkę silnik nie wiadomo w jakim stanie kupisz.
Były: Daewoo Tico 0,8 SX + LPG, Honda Civic EK1 '98 1,6 iES VTEC-E ze skrzynią CVT + LPG, Honda Accord CG8 '99 1,8 VTEC , Peugeot 308 SW '09 1,6 HDI 110KM/280Nm by Vtech
#5
Napisano 14:33, 12.09.2016
A taki "wrzucony" kilkunastoletni 1.8 nie będzie wcale lepszy od tego "wyrzuconego" i za chwilę znowu będzie problem
Remont F18B2 nie jest skomplikowany, największy problem tych silników to zapiekające się pierścienie tłokowe i w zasadzie wymiana pierścieni i kompletu uszczelek głowicy zamyka temat picia oleju.
Ale przy okazji warto profilaktycznie wymienić jeszcze panewki korbowodowe (chociaż fabryczne japońskie panewki są często jeszcze w niezłym stanie) i przy planowania głowicy u szlifierza można też zlecić odświeżenie zaworów (frezowanie gniazd+szlifowanie zaworów).
A co do swap'a na F20B6 to będzie też jeździć na sterowniku z 1.8 (ma tak kilka osób na forum), teoretycznie nie jest to optymalne rozwiązanie ale da się tak jeździć (przekładka sterownika jest kłopotliwa przez immo, które w 2.0 ma inną liczbę nóżek i nie da się tak łatwo przelutować i trzeba szukać jakiegoś magika, który przeprogramuje immo w komputerze).
Użytkownik Pejot edytował ten post 14:46, 12.09.2016
Happy Owner Never Drives Anything else.
#6
Napisano 22:57, 14.09.2016
#7
Napisano 20:05, 15.09.2016
Nie, sterownik korzysta z sondy lambda i przy normalnej jeździe ustali optymalną mieszankę (znajomy taksówkarz, po swapie z 1.8 na 2.0 mówił mi, że lepiej zbiera się od dołu i to na ECU 1.8).
Ale przy gazie do dechy i sprincie pewnie nie będzie jechać tak dobrze jak na sterowniku od 2.0 ...
Użytkownik Pejot edytował ten post 20:14, 15.09.2016
Happy Owner Never Drives Anything else.
#8
Napisano 09:43, 16.09.2016
Kolego przemyśl swap na f23z5 . Większy moment , nieco większe spalanie i trochę droższy . Swap na f20b6 już sporo ludzi przerobiło , troszkę trzeba poszukać .
#9
Napisano 22:40, 20.09.2016
#10
Napisano 01:19, 21.09.2016
Jak chcesz pojeździć tym autem trochę, to spróbuj zrobić swój silnik. Jak miałem problemy z gniazdami w swojej głowicy, to usłyszalem od znajomego "kupisz sobie jakąś igłę za 800zł i będzie", po czym rozmawiałem z goścmi z Cairo (jeden z zakładów specializujących się w swapach) jako że i tak odbierałem u nich zakupy i zapytałem jak to jest z taką wymianą silnika. Usłyszałem, że właśnie czekają na 5ty z kolei silnik, bo wszystkie do tej pory to się do niczego nie nadawały, a jak coś znajdą, to tak minimum 1500zł trzeba będzie zapłacić. Dolicz do tego jeszcze wymianę i wychodzi Ci w zasadzie tyle co za remont posiadanego. U mnie skończyło się na remoncie głowicy, przy okazji wyszło że wałek był w takim sobie stanie - zrobienie na tip-top - 1800zł (sama robota szlifiarza kosztowała 900zł)
Próbowałeś sprawdzić kompresję? Najlepiej by było dorwać manometr, jeśli nie masz, sprawdzić kompresję, a potem nalać po odrobince oleju na każdy z cylindrów i sprawdzić jeszcze raz - będziesz wiedział, w jakim stanie są pierścienie (jeśli dobrze pamiętam)
Użytkownik senseitbk edytował ten post 01:21, 21.09.2016
#11
Napisano 12:08, 22.09.2016
Panowie teraz na 500 km musiałem dolać jakieś 3 litry oleju żeby utrzymać poziom maksymalny na bagnecie. Po 250 było suchutko. Co o tym myślicie? To faktycznie tylko pierścienie i remont na zasadzie wymiany pierścieni, uszczelki pod głowica i panewek da mu drugiie życie czy zaryzykować inny silnik
Jeżeli planujesz jeszcze tym autem pojeździć to zrób tzw "mały remont" - uszczelki, pierścienie tłokowe i przynajmniej panewki korbowodowe, łatwo trafić na używany silnik w tym samym stanie co Twój obecnie !
Wpisz w wyszukiwarce "remont silnika" to znajdziesz sporo tematów np:
http://www.accordklu...18b2-accord-vi/
Użytkownik Pejot edytował ten post 12:08, 22.09.2016
Happy Owner Never Drives Anything else.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Accord, Vi, Silnik, Swap, 2.0, 1.8, Olej, Accord vi, Moc
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Kierownica ciężko chodziNapisany przez Ziemniak88 , 03 paź 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Accord 6 gen F18b2 - zmiana silnikaNapisany przez stanek , 19 cze 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bałagan w całej elektryce.Napisany przez Blacku , 18 cze 2018 VI, elektryka, anglik, bałagan i 2 więcej |
|
|
||
Mechanik →
Układ napędowy →
Wycie/buczenieNapisany przez Punowy , 18 cze 2018 VI, łożyska buczenie wspomaganie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Kopułka sens wymianyNapisany przez bastek32 , 15 cze 2018 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych