Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Diagnostyka "spinaczem", zalany ECM, błąd P0606

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:13, 30.07.2016

Witam, 

jakiś czas temu założyłem temat odnośnie błędu P0606, lecz nikt nie był w stanie odpowiedzieć, co mogłoby być jego przyczyną. Wertując forum natknąłem się na możliwość zalania ECM/PCM z różnych powodów. Sprawdziłem to i niemile zdziwiłem się. Wężyk odprowadzający wodę spod parownika klimatyzacji zamiast być włożony w specjalnie przygotowany na niego otwór w podłodze, został przez kogoś, prawdopodobnie poprzedniego właściciela z niewiadomych przyczyn "podwinięty" i skierowany w górę. Spowodowało to zalanie "komputera" i wyżej wymieniony błąd. Po wyjęciu jednostki zauważyłem śniedź i "sól" na układzie scalonym. Mam nadzieję, że uda mi się go wyczyścić i naprawić i obędzie się bez konieczności wymiany jednostki. Dodatkowo zrobiłem diagnostykę "spinaczem" i o dziwo nie mrugała kontrolka silnika informując o błędzie P0606, lecz mrugała kontrolka ABS informując o błędach 17 i 61. Zastanawiające jest to, ponieważ, wg listy błędów zamieszczonych przez kogoś tutaj, błędy te dotyczą: 17 - czujnik prędkości pojazdu, 61 - grzałka sondy lambda, małe napięcie, duże napięcie lub zbyt wolna odpowiedź. W przypadku błędu 61 błąd ten powinien być sygnalizowany przez kontrolkę silnika, a nie ABS. Dodatkowo jeszcze mrugała kontrolka od poduszek powietrznych i wedle systemu diagnozy błędów, pokazało błędy 41 i 42 - dotyczą one grzałki sondy lambda. Co ciekawe, błędy te nie ulegają "zapętleniu", jak w przypadku kontrolki silnika, czy ABS. Pojawiają się one raz i również raz zostają powtórzone, następnie kontrolka poduszek gaśnie i już więcej się nie świeci. Interfejs ELM pokazuje tylko błąd P0606, kontrolka ABS podczas jazdy się nie świeci. Moje pytania brzmią: czy diagnostyka "spinaczem" obejmuje też poduszki powietrzne?, Dlaczego błędy te są sygnalizowane przez inne kontrolki, a nie kontrolkę silnika? Sprawdzałem kilkukrotnie i jestem prawie pewien co do poprawności odczytu błędów. Proszę o pomoc.


  • 0

#2 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 417 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:05, 30.07.2016

Może ktoś się w końcy rozpisze, bo temat błędów w VII w
poszczególnych modułach do tej pory został tylko liźnięty w paru wątkach i tyle..
  • 0

#3 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:29, 31.07.2016

Byłoby miło, gdyby ktoś to fachowo i obszernie omówił. Wyczyściłem jednostkę ECM/PCM, wymyłem, wyczyściłem wszystkie zabrudzenia i porządnie wysuszyłem. W najbliższym czasie zamontuję ją do auta i dam znać, jakie to rezultaty przyniosło.


  • 0

#4 Statom

Statom
  • Administrator
  • 5939 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 50
Super

Napisano 01:33, 31.07.2016

Hej :)
Koledzy - czy czytaliście wyróżniony temat w dziale Diagnostyka/techniczne pt. Samodiagnostyka spinaczem?

Pozdrawiam
Tomek

P.S. co do konkretnych nr błędów to wszystkie są opisane (łącznie ze sposobem ich naprawy) w ESM i nie sposób przytaczać całości - jeśli ktoś planuje dłubać samodzielnie przy aucie to ESM jest dla mnie 'must have'...

wysłane z fona
P.S.2 błędy silnika to błędy silnika i tak samo jest z innymi obwodami np. ABS (te błędy dotyczą tylko ABS/VSA i choć nr mogą się pokrywać to znaczą co innego)

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#5 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 417 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:28, 31.07.2016

Statom -niestety podane linki w tamtym wątku tyczą sie błedów do VI i jak rozumiem VII to inna bajka? To też nie zostało jak dotąd wyjaśnione..
Gdzie można pobrać ESM do VII ew nie da sie wkleić samych błedów wszystkich modułów do tamtego wątku ?
  • 0

#6 Statom

Statom
  • Administrator
  • 5939 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 50
Super

Napisano 13:56, 31.07.2016

Hej :)

Statom -niestety podane linki w tamtym wątku tyczą sie błedów do VI i jak rozumiem VII to inna bajka? To też nie zostało jak dotąd wyjaśnione..

Numery błędów są uniwersalne i pasują do VII gen., jeśli chodzi o ABS to w 3 czy 4 linku, początkowo są błędy do starszych modeli, ale dalej są do tych po 1998 roku, czyli do VII gen. też

Gdzie można pobrać ESM do VII ew nie da sie wkleić samych błedów wszystkich modułów do tamtego wątku ?

Jest w dziale dla Klubowiczów (tutaj jest niestety wymagana składka na status Klubowicza), ale bez problemu znajdziesz w internecie (na portalach typu 'gryzoń') wpisując właściwe słowa w wyszukiwarkę.
Jeśli chodzi o listę błędów to te podane w linkach są w zasadzie pełne, natomiast wytłumaczenie ich przyczyn i sposobów naprawiania to już inna bajka...

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#7 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:37, 31.07.2016

Czytałem sporo tematów na ten temat i gdybym był wszystkiego pewien, to bym nie pytał. Popatrzę jeszcze dokładnie, może coś pominąłem. Co do błędu P0606, to możliwe, że udało mi się go usunąć. Komputer był zalany i zaśniedziały. Wyczyściłem go dokładnie, zamontowałem do auta i kontrolka silnika nie zapaliła się od razu. Silnik popracował przez kilka minut i również się nie zaświeciła. Nie mam na razie czasu, żeby zrobić dłuższą trasę i się upewnić. Co do tego błędu, to w ESM piszą, że jeżeli po włączonym zapłonie silnika kontrolka zgaśnie w ciągu 40 sek, to usterka została usunięta. W przeciwnym wypadku należy wymienić jednostkę i tyle. 


  • 0

#8 Statom

Statom
  • Administrator
  • 5939 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 50
Super

Napisano 05:10, 01.08.2016

Hej :)
Serdecznie Ci życzę, aby było jak piszesz... jeśli chodzi o błędy ABS, to one nie kasują się automatycznie, tak jak w przypadku silnika, tylko trzeba to zrobić ręcznie. Jeśli ktoś tego nie zrobił, to są to błędy 'historyczne'.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#9 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:42, 01.08.2016

Cześć, 

tak wiem o tym. Muszę jeszcze poszukać objaśnień do błędów poduszek powietrznych, może gdzieś znajdę. One pewnie też są "historyczne" bo kontrolka nie świeci się podczas jazdy.


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 05:46, 02.08.2016

Historyczne - tzw. Zamrożone ramki😉
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#11 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:08, 02.08.2016

Historyczne, czyli takie, które zostały już usunięte - naprawione, a nie zostało skasowane z pamięci ich wystąpienie. 


  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 17:42, 02.08.2016

Historyczne, czyli takie, które zostały już usunięte - naprawione, a nie zostało skasowane z pamięci ich wystąpienie. 

o tym własnie piszę ;)


  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#13 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2967 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 28
Super

Napisano 12:58, 11.08.2016

P0606 to uszkodzenie ecu , jeśli padł program, można przeprogramować , jeśli główny procek to tylko wymiana kompa . Trzeba kopic kompa od 2.0 nieważne czy  kombi czy sedan, aby był od manuala ... sprawny elektronicznie  komp od automatu tez można zaprogramować na manual ...


  • 0

Po przeczytaniu instrukcji obsługi accorda, zadajemy mądre pytania ...


#14 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:19, 11.08.2016

ECU był zalany, bo wężyk odprowadzający wodę spod parownika był poluzowany. Zbierająca się woda skorodowała korpus komputera i tlenki aluminium pokryły układ scalony powodując zwarcie. Wg. rad z elektroda.pl, przemyłem układ najpierw wodą demineralizowaną, a potem alkoholem/rozpuszczalnikiem. Potem przemyłem wszystko jeszcze raz wodą demineralizowaną i suszyłem za każdym razem. Wszystko wróciło do normy, kontrolka zgasła, auto stało się znacznie bardziej dynamiczne (przedtem trochę muliło, zwłaszcza na niskich obrotach). Wszystko było dobrze przez 2 tygodnie i znowu zapaliła się kontrolka. Tym razem układ przemyłem najpierw wodą demineralizowaną, potem specjalnym środkiem do czyszczenia styków, potem alkoholem/rozpuszczalnikiem i na koniec znowu wodą. Dodatkowo dokładnie wyczyściłem korpus ECM i zakleiłem dokładnie spód, żeby w razie korozji, nie przeniosła się na układ scalony. Nie jeździłem ostatnio dużo, ale na razie jest dobrze. Mam nadzieję, że już więcej problemów z tym nie będzie. Gdyby jednak znowu były z tym problemy, to dodatkowo wypiaskuję obudowę i pomaluję farbą.


  • 0

#15 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:24, 15.08.2016

Pomimo wielokrotnego czyszczenia ECM, kontrolka silnika zapaliła się ponownie. Co dziwne, gdy robię krótkie trasy ok. 10 km, to kontrolka nie zapala się. Zapala się, gdy przejadę ze 20 km. Podczas jazdy nie zapala się, tylko po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu po kilku minutach. Uruchamiam silnik i po przejechaniu kilku metrów kontrolka zapala się. Czytałem, że ten błąd może pojawić się, gdy jest zbyt niskie napięcie podczas rozruchu, ale byłoby to w moim przypadku bez sensu, bo po krótki trasach błąd nie pojawia się, tylko po odpaleniu po przejechaniu ze 20 km. Przez ten czas akumulator powinien zdążyć się już naładować na tyle, że energia potrzebna do odpalenia zostałaby uzupełniona. Innym powodem mogą być zakłócenia szyny CAN przez ABS. Nie pali mi się kontrolka od ABS podczas jazdy, robiłem diagnostykę spinaczem i pokazało stare, nieskasowane z pamięci błędy. Nie powinno to mieć wpływu, ale skasuję je i wtedy zobaczę. Obok ECM, od strony drążka zmiany biegów znajduje się jeszcze podobny moduł. Od czego on jest i czy mógłby mieć wpływ na to? Nie powinien być zalany, ale też go dokładnie obejrzę. Sam ECM nie ma widocznych uszkodzeń, wszystkie elementy elektroniczne, jak i ścieżki na płytce są bez uszkodzeń. Pewnie jedynym wyjściem będzie wycieczka do ASO w celu aktualizacji oprogramowania. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq