Witam,
jakiś czas temu założyłem temat odnośnie błędu P0606, lecz nikt nie był w stanie odpowiedzieć, co mogłoby być jego przyczyną. Wertując forum natknąłem się na możliwość zalania ECM/PCM z różnych powodów. Sprawdziłem to i niemile zdziwiłem się. Wężyk odprowadzający wodę spod parownika klimatyzacji zamiast być włożony w specjalnie przygotowany na niego otwór w podłodze, został przez kogoś, prawdopodobnie poprzedniego właściciela z niewiadomych przyczyn "podwinięty" i skierowany w górę. Spowodowało to zalanie "komputera" i wyżej wymieniony błąd. Po wyjęciu jednostki zauważyłem śniedź i "sól" na układzie scalonym. Mam nadzieję, że uda mi się go wyczyścić i naprawić i obędzie się bez konieczności wymiany jednostki. Dodatkowo zrobiłem diagnostykę "spinaczem" i o dziwo nie mrugała kontrolka silnika informując o błędzie P0606, lecz mrugała kontrolka ABS informując o błędach 17 i 61. Zastanawiające jest to, ponieważ, wg listy błędów zamieszczonych przez kogoś tutaj, błędy te dotyczą: 17 - czujnik prędkości pojazdu, 61 - grzałka sondy lambda, małe napięcie, duże napięcie lub zbyt wolna odpowiedź. W przypadku błędu 61 błąd ten powinien być sygnalizowany przez kontrolkę silnika, a nie ABS. Dodatkowo jeszcze mrugała kontrolka od poduszek powietrznych i wedle systemu diagnozy błędów, pokazało błędy 41 i 42 - dotyczą one grzałki sondy lambda. Co ciekawe, błędy te nie ulegają "zapętleniu", jak w przypadku kontrolki silnika, czy ABS. Pojawiają się one raz i również raz zostają powtórzone, następnie kontrolka poduszek gaśnie i już więcej się nie świeci. Interfejs ELM pokazuje tylko błąd P0606, kontrolka ABS podczas jazdy się nie świeci. Moje pytania brzmią: czy diagnostyka "spinaczem" obejmuje też poduszki powietrzne?, Dlaczego błędy te są sygnalizowane przez inne kontrolki, a nie kontrolkę silnika? Sprawdzałem kilkukrotnie i jestem prawie pewien co do poprawności odczytu błędów. Proszę o pomoc.