Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regulacja linki hamulca ręcznego VIII gen.

VIII ręcznego reczny hamulec postojowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 MsDzaga

MsDzaga
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Czestochowa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 13.05.2014

Witam,

Czy ktos moze mi podpowiedziec jak reguluje sie naciag linki hamulca recznego w VIII generacji ?

Obejrzalem cale auto od spodu i za diabla nie potrafie zlokalizowac sruby ktora ten naciag by sie regulowalo.

Reczny bierze mi prawie u samej gory wiec przydalo by sie troche go podciagnac.

 

Dzieki z gory za pomoc i pozdrawiam

Maciej


  • 0

#2 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 429 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:06, 13.05.2014

Kolego sprawdź najpierw czy cie ręczny odbija. Jedna osoba do auta zaciąga ręczny druga patrzy czy linki prawidłowo pracują przy obu tylnych zaciskach. Miałem podobnie w 7 gen, że dźwignia szła do góry i okazało się że lewy zacisk zasyfiony i nie odpuszcza prawidłowo linki od ręcznego. Nie wiem tylko czy w 8 gen jest taki sam układ z tłoczkiem w zacisku.


  • 0

#3 MsDzaga

MsDzaga
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Czestochowa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 13.05.2014

Sprawdzone, odbija slicznie, tylko szczeki sa na tyle zuzyte ze trza by podciagnac..... Moze jakis service manual ?


  • 0

#4 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 429 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:48, 13.05.2014

Hmm skoro tak to kojarzy mi sie ze w tunelu srodkowym przy dzwigni recznego byla jakas sruba ktora reguluje sie dlugosci obu linek. Odnosi sie to oczywiscie do 7 gena :) ale prawdopodobnie 8 ma podobne rozwiazanie. Powiem Ci tylko ze ja u siebie przy przelocie 200 tys. nic nie grzebalem z tymi linkami takze troche dziwi mnie fakt ze u Ciebie cos trzeba robic.


  • 0

#5 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:42, 13.05.2014

W schowku pod podlokietnikiem,jest klapka,a pod nia sruba regulacyjna.


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#6 MsDzaga

MsDzaga
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Czestochowa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 13.05.2014

Znalazlem ! Dokladnie podlokietnik, schowek, klapka na 2 zatrzaskach i sruba w srodku.

Piekne dzieki !


  • 0

#7 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 811 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 13:05, 14.03.2017

Mam ustawiony odpowiedni luz linki przy dźwigni ręcznego. Mimo tego po zwolnieniu ręcznego lewy bęben lekko ociera o szczęki, nie jest to mocne ale jest.  Czy w bębnie jest jakiś otwór przez który można zmienić położenie samoregulatora szczęk ? Wiem że w niektórych markach jest takie rozwiązane.


  • 0

#8 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 14.03.2017

W sedanie z tego co wiem reczny jest na zaciskach, a w tourerze jest tarczo-beben i tam rzeczywiście bez problemu mozna wyregulować szczeki przez otwór na czole tarczy, ktory jest zaslepiony gumową zaślepką. Śrubę do regulacji zobaczysz jak ustawisz ten otwór na gorze po zdjeciu gumy.


  • 0

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 811 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 16:19, 14.03.2017

W sedanie z tego co wiem reczny jest na zaciskach, a w tourerze jest tarczo-beben i tam rzeczywiście bez problemu mozna wyregulować szczeki przez otwór na czole tarczy, ktory jest zaslepiony gumową zaślepką. Śrubę do regulacji zobaczysz jak ustawisz ten otwór na gorze po zdjeciu gumy.

 

Zdjąłem tą gumkę i ustawiłem na górze i nie widzę tej śruby do regulacji - widzę tylko sprężynę. Może w sedanie jest inaczej.

U Ciebie jest taka śruba jak tutaj:  ( widać ją przy czasie 2 minuty 50 sekund na filmie )

????

 

EDIT:

Znalazłem to śrubę regulacyjną....była na górze nad sprężyną. Wyregulowałem tak że bęben obraca się lekko i nie ociera.

Po założeniu koła i dokręceniu słychać że szczęki lekko ocierają o bęben  kur...:) ....ale nie stawia to żadnego oporu.

Widocznie to tak musi być podobnie jak klocki słychać że lekko trą o tarcze podczas kręcenia kołem.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:38, 14.03.2017

  • 0

#10 nifimev

nifimev
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourier
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 09.09.2017

Panowie, to jak się reguluje w sedanie? Mi prawe koło ładnie blokuje, a lewe na piasku się nie zablokuje. Ręczny w pozycji pionowej (Co też mnie wkurza)

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6456 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:47, 09.09.2017

Jesli jedno kolo dobrze blokuje a drugie nie to juz nic nie wyregulujesz. Masz problem z linka hamulcowa albo zaciskiem
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ręcznego, reczny, hamulec, postojowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq