brak zapisu polozenia neutralnego czujnika vsa problem
#31
Napisano 08:37, 22.06.2017
#32
Napisano 22:50, 02.10.2017
Witam wszystkich
Mam problem z opisanym tematem tyle ze nie posiadam testera HDS czyli mam rozumieć ze nie ogarnę tego tematu ?
Nie rozumie jeszcze tego jak mam podłączyć zworkę i tester na raz wykorzystując jedno gniazdo obd ;(
Pomoże ktoś jak to ogarnąć bo ciemny jestem a mam problem z honda :(
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
#33
Napisano 05:53, 03.10.2017
inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie
regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW
opinie ====> tu kliknij
#34
Napisano 15:41, 03.10.2017
PozdrawiamUWAGA!; Punkt 2-ci nie jest wymagany, tzn. jeśli nie masz HDS'a (lub nie chce Ci się go podłączać), to pomijasz ten punkt i po prostu zwierasz piny 4 i 9 na OBD2 jak wyżej)
Tomek
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów
#35
Napisano 22:08, 09.12.2017
U mnie ta procedura nie pomogla wykasowac \!/ mialem blad 84 ktory pojawil sie po tym jak chcialem wykasowac blad przez klona xhorsa. Udalo mi sie ustawic vsa przez zwarcie pinu 9 do masy i przekrecenie zaplonu, po zgasnieciu ikonki abs przyciskamy guzik vsa i puszczamy powinna zapali sie znow lampka abs i wtedyprzyiskamy i puszczamy guzik vsa jeszcze raz, ikonki zamrugaja i mamy zrobiony reset vsa.
#36
Napisano 21:46, 18.12.2017
U mnie ta procedura nie pomogla wykasowac \!/ mialem blad 84 ktory pojawil sie po tym jak chcialem wykasowac blad przez klona xhorsa. Udalo mi sie ustawic vsa przez zwarcie pinu 9 do masy i przekrecenie zaplonu, po zgasnieciu ikonki abs przyciskamy guzik vsa i puszczamy powinna zapali sie znow lampka abs i wtedyprzyiskamy i puszczamy guzik vsa jeszcze raz, ikonki zamrugaja i mamy zrobiony reset vsa.
Miałem identyczny przypadek.
Wykrzyknik, VSA, i błąd 84 . Wszystko po podłączeniu skanera diagnostycznego(Dominator Max)
Sposób Ubeka pomógł a do tego bardzo prosto i szybko. Wcześniej wykasowałem "Dominatorem" błąd z ABSu. Dzięki Ubek.
Zastanawia mnie to czy podłączenie jeszcze raz skanera tego czy innego znowu wywali wykrzyknik?
Czy np. Yanosik Connect będzie działał porawnie?
Co może się stać jeżeli nie kalibrujemy na równym lub na skręconych np minimalnie kołach...
Użytkownik Robson16v edytował ten post 21:51, 18.12.2017
#37
Napisano 11:35, 03.04.2018
szybkie pytanie, czy po wymianie/demontażu kierownicy/taśmy ten sposób kalibracji pomoże w przypadku zapewne błędu kąta skrętu ? Accord koleżanki przy jeździ w na wprost zachowuje się normalnie ale wjeżdżając w zakręt miga trójkącik, słychać i czuć działanie vsa jakby było ślisko. W sobotę u niej będę i chce jej to ogarnąć
#38
Napisano 11:48, 03.04.2018
Podobne objawy może też dawać uszkadzający się czujnik ABSu w którymś z przednich kół.
#39
Napisano 11:49, 03.04.2018
ale do tej pory nic się nie działo, zdjęta została kierownica i wymieniona taśma zwijak bo poduszka błąd pokazywała, poduszka zgasła i zaczęło się tak dziać podczas jazdy
#40
Napisano 20:00, 13.04.2018
szybkie pytanie, czy po wymianie/demontażu kierownicy/taśmy ten sposób kalibracji pomoże w przypadku zapewne błędu kąta skrętu ? Accord koleżanki przy jeździ w na wprost zachowuje się normalnie ale wjeżdżając w zakręt miga trójkącik, słychać i czuć działanie vsa jakby było ślisko. W sobotę u niej będę i chce jej to ogarnąć
Udało się jakoś rozwiązać ten problem? Bo raz w miesiącu mam podobne objawy, a co gorsza dzisiaj zapalił się VSA i wykrzyknik...
Najpierw:
czyli: zewrzeć piny 4i9 w OBD2
następnie:
- wcisnąć hamulec
- włączyć zapłon
- poczekać aż lampka ABS zgaśnie
- puścić hamulec
- poczekać aż lampka ABS się zapali
- wcisnąć ponownie hamulec
- poczekać aż lampka ABS zgaśnie
- puścić hamulec
- lampka ABS powinna zamrugać dwa razy
po tej operacji błędy powinny być skasowane
i dopiero teraz można przeprowadzić kalibrację położenia neutralnego czujnika VSA
Następnie:
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. Ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.
UWAGA! Punkt 2-ci nie jest wymagany, tzn. jeśli nie masz HDS'a (lub nie chce Ci się go podłączać), to pomijasz ten punkt i po prostu zwierasz piny 4 i 9 na OBD2 jak wyżej)
#41
Napisano 22:07, 13.04.2018
Ślepak - u mnie jest tak, że co jakiś czas, rano po odpaleniu auta mam wykrzyknik i abs. Przejadę kilkanaście metrów, gaszę auto i po ponownym zapaleniu błedów nie ma.
Jak zrobię odczyt błędów zaraz po zapaleniu wykrzyknika i absu to pojawia się kod lewego przedniego czujnika.
Jak widać czujnik u mnie zaczyna zdychać, ale stan ten utrzymuje się ponad rok, i nie pogarsza się. Może masz tak samo.
Generalnie nie muszę kasować błędu, wystarczy kawałek przejechać.
#42
Napisano 09:29, 14.04.2018
Dwa długie mrugnięcia i 7 krótkich
Nigdzie nie mogę znaleźć co znaczy błąd ABS o numerze 27.
Użytkownik ślepak edytował ten post 09:37, 14.04.2018
#43
Napisano 09:54, 14.04.2018
ja jeszcze nie mam problemu rozwiązanego - dzisiaj zmieniamy łożysko bo jestem u znajomych i zobaczymy
#44
Napisano 18:42, 14.04.2018
wychodzi na to że 27-1 to czujnik skrętu koła....
https://www.s2ki.com...sensor-1125145/
Resetowanie błędów 3krotne oraz kalibracja vsa nie przynosi żadnego skutku.
Ciekawe jak skalibrować ten czujnik skrętu koła.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych