Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Filtr powietrza....który wybrać

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
245 odpowiedzi w tym temacie

#226 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 334 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:46, 18.01.2018

A ja kupiłem teraz kabinowy, powietrza, oleju, wszystkie trzy MANN.
  • 0

#227 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:32, 18.01.2018

Filtron produkuje dla MANNa, są to dokładnie te same filtry, tylko z innym napisem - obie firmy się połączyły, więc nie ma co przepłacać za "markę". Poza tym filtron idzie na pierwszy montaż do takich marek, jak chociażby Aston Martin, co już o czymś świadczy. 

Pół roku temu kupowałem filtry do kosy spalinowej Stihl w autoryzowanym serwisie. Obok napisu Stihl był napis Filtron. Co jak co, ale Stihl jest poważany w branży i nie mógłby sobie pozwolić na wpadki jakościowe przez jakieś dziadowskie filtry.


  • 0

#228 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3,640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 14:34, 18.01.2018

To wytłumacz mi dwa przypadki wyskoczeniu kontrolki ciśnienia oleju przy wymianie filtra oleju na filtron.. Po zmianie na mahle oc617 jak ręką odjął..?
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#229 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4,265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:38, 18.01.2018

Jeśli nawet idzie na pierwszy montaż do Astona to na pewno nie jest to konstrukcja wykonana jak pierwszy lepszy na półce.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:39, 18.01.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#230 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 18.01.2018

To wytłumacz mi dwa przypadki wyskoczeniu kontrolki ciśnienia oleju przy wymianie filtra oleju na filtron.. Po zmianie na mahle oc617 jak ręką odjął..?

MANN, a Mahle to chyba zupełnie inne firmy, nie sądzisz? 

Miałem filtrona w różnych autach, w Accordzie również najpierw miałem filtrona, potem zmieniłem na MANNa i znów wróciłem do filtrona. Nigdy nie było z nimi problemu, olej również nie wyciekał przy uszczelce, jak niektórzy twierdzą. Wystarczy rozebrać filtry i zobaczyć jakość bibuły - w filtronie jest ona grubsza i bardziej gąbczasta niż u konkurencji, przez co dokładniej filtruje, ale też szybciej się zapycha, przez co prawdopodobnie zapaliła się kontrolka oleju. Jeżeli silnik pali dużo oleju, to wytwarza się więcej sadzy, którą usuwa olej i osadza się ona na filtrze - w końcu taka jego rola. Logicznym jest, że jeżeli filtr zatrzymuje mniejsze cząsteczki, to szybciej się zapycha utrudniając przepływ oleju tak bardzo, że aż zawór przelewowy niewiele pomaga i może się zapalić kontrolka oleju informująca o zbyt małym ciśnieniu.


  • 0

#231 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3,640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 20:58, 18.01.2018

A gdzie napisałem, że Mann i Mahle to jest to samo? Przytoczylem przykład filtrona- tylko filtr do oleju..

Silniki były czyste, robiłem im po wymianie oleju regulacje.. Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się po przejechaniu ~30km..

Reasumujac, filtrona używam jako filtry powietrza i kabinowki.. Nie używam filtrów oleju..

Trochę tego zmieniam i używam, to jakieś doświadczenie mam😉
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#232 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6,273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 21:16, 18.01.2018

Bez jaj - minimalne ciśnienie na wolnych to 1,7bar, kontrolka zapala się przy ok 0,3 bar.

To ma powodować filtr? Prędzej jakiś badziew a nie filtr da takie spadki.

 

Poniżej mój własny przykład.

Ciśnienie 1,7 bar mierzone na wolnych obrotach i temperaturze oleju powyżej 90 stopni.

Ostatnio zmieniałem filtr po przebiegu jakoś 3000 km (nie zakładałem drugi raz filtra dla spokoju, że będzie podciekać po rozkręceniu).

Przed i po zmianie ciśnienie oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku się nie zmieniło - 1,7-1,8bar

Na zimnym różnica 1 bar - było 6 bar a jest 7 bar na nowym filtrze.

Oczywiście filtr Knecht / Mahle OC617 przed i po.

 

Jak ktoś bardzo chce, to wrzucę filtrona na kilka km następym razem to zrobi się szybkie porównanie.

 

Każda marka ma produkty które są kontrolowane dużo mocniej i prawie wcale.

Wiem, bo akurat lekko jestem związany z automotive.

 

I zakończmy na tym temat filtrów oleju w temacie o filtrach powietrza. :D


  • 2

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#233 kociokwik

kociokwik
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 14.04.2018

Czy wiecie gdzie dostanę śruby od obudowy filtra powietrza ? Przy wymianie filtra zauważyłem brak jednej a reszta jest mocno pordzewiała. 
Ja wybrałem filtr powietrza Bosch.


  • 0

#234 grzybu

grzybu
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:52, 14.04.2018

Czy wiecie gdzie dostanę śruby od obudowy filtra powietrza ? Przy wymianie filtra zauważyłem brak jednej a reszta jest mocno pordzewiała.
Ja wybrałem filtr powietrza Bosch.


ASO, haparts ... albo kombinowanie pod wymiar. Nr czesci: 90091-P36-000
Śruba jest zdaje się 5x28


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1

#235 kociokwik

kociokwik
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 14.04.2018

ASO, haparts ... albo kombinowanie pod wymiar. Nr czesci: 90091-P36-000
Śruba jest zdaje się 5x28


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzięki o to chodziło


  • 0

#236 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 19.04.2018

Podejście ASO w niektórych kwestiach woła o pomstę do nieba.

Mam historię serwisową mojego auta i w ciągu 157 tyś przebiegu auta filtr był wymieniany trzy razy...

Ostatnio przy 120 tyś

Tak wyglądał:

11491400_IMG_20180419_185015.jpg

 

Wsadziłem nowy. Różnicy nie odczuję ale silnik pewnie będzie "lepiej dotleniony"


  • 0

#237 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 426 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:46, 19.04.2018

Nie powiedział bym , że nie odczujesz różnicy po zmianie tego filtra ... 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#238 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:53, 21.04.2018

Ten filtr będzie wyglądał tak samo już za parę tysięcy km. Ja kupiłem Boscha i to według mnie bardzo dobry wybór


  • 0

#239 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4,265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:00, 21.04.2018

Może nie jest zły ,bo co można spiepszyć w takiej "skomplikowanej" konstrukcji ? :) ...ale bosch i filtry to kojarzą mi się jak pięść do oka .Pewnie ktoś im to robi ale wogóle w motoryzacji mnie ta firma nie przekonuje (co się często potwierdza)...jadą na logo

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:01, 21.04.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#240 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 426 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:19, 21.04.2018

Trzeba by wyrwać "wkład" i dać na wagę , aby pokazała czy jest jakaś różnica , bo to generalnie chodzi o grubość/gęstość włókniny , no i można go rozciągnąć i zmierzyć powierzchnię , bo to też istotne .  

Ale ja dochodzę do przekonania , że lepiej 2 tańsze kupić i zmienić je  2 razy do roku , zwłaszcza na wiosnę  i po lecie , bo wtedy najbardziej się brudzi . Podobnie jak kabinówka.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq