Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z odpalaniem na ciepłym silniku 2,2 i-ctdi

VII odpalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 12.08.2015

WItam wszystkich forumowiczów.

 

Problem z moją Hanką polega na tym, że na ciepłym silniku bardzo długo kręci aby odpalić, czasami w ogóle nie odpali.

 

Trudność odpalenia na gorącym silniku nasila się wraz z przejechanymi kilometrami, gdy przejadę ok 5-10 km auto odpali po ok 5-10 obrotach. Gdy przejadę ok. 50 km i więcej auto nie odpali bez podpompowania gruszką, gruszka jest wtedy niemal pusta, muszę nadusić ją ok 15 razy aby zrobiła się mocno twarda.

 

Na zimnym silniku auto odpala od około 3 obrotu.

 

Prześledziłem podobne tematy na forum, zastosowałem się do waszych zaleceń.

 

Pisaliście, że takowe objawy wskazują na słabej jakości filtr, po wymianie filtra z JapanParts na nowy Boscha problem ustąpił na ok 2 tygodnie, niestety powrócił.

 

Wszystkie połączenia przewodów paliwowych są szczelne, przeczyszczony preparatem Liqui Moly.

 

Auto podczas jazdy zachowuje się normalnie, nie szarpie na wysokich obrotach.

 

Pozdrawiam i czekam na wasze porady.

 

Rafał


Użytkownik Rafipro edytował ten post 13:05, 12.08.2015

  • 0

#2 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 563 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:52, 13.08.2015

witam,

musisz wykonać próbe przelewową by sprawdzić czy wtryski są ok. Ale to dziwne ze 2tyg chodził ok po wymianie filtra, a potem problem powrócił.

Jeżeli nie wtrsyki to zostaje czujnik wysokiego cisnenia na listwie wtryskowej.

 

Dziwne też że nie wchodzi w tryb awaryjny.


  • 0

#3 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:16, 13.08.2015

witam,

musisz wykonać próbe przelewową by sprawdzić czy wtryski są ok. Ale to dziwne ze 2tyg chodził ok po wymianie filtra, a potem problem powrócił.

Jeżeli nie wtrsyki to zostaje czujnik wysokiego cisnenia na listwie wtryskowej.

 

Dziwne też że nie wchodzi w tryb awaryjny.

x2

Kolega dobrze prawi. Wtryski na przelewy. Ewentualnie może być korozja w układzie i któryś wtrysk się przywiesza. Po odpaleniu nie słychać stukania z okolic wtrysków?


  • 0

#4 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 13.08.2015

Po odpaleniu nie słychać żadnego cykania ani niepokojących dzwięków.

Auto tylko raz na starym filtrze podczas wyprzedzania na 3 biegu i wysokich obrotach weszło mi w tryb awaryjny, sytuacja na nowym Bosch'owskim filtrze się już nie powtarza.


  • 0

#5 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 563 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:33, 13.08.2015

z mojego doswiadczenia wiem, ze walnęty wtrysk wywala błąd przy mocnym dodaniu gazu (np próba wyprzedzania).

U Ciebie nie ma tego problemu więc moze to np świece żarowe? Ale ja się nie spotkałem z przypadkiem ich zuzycia, no i błąd by wywalało.

A Tobie jak się nie udaje odpalić to nie pojawia się check lub spirala swiec żarowych?


  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5300 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:40, 13.08.2015

a czujnik walu lub na walku? nie wiem dokladnie jak ictdi jest zbudowane ale ostatnio znajomy walczyl dlugo z podobnym problemem i czujnik na walku rozrzadu powiedział nie.

 

a jak odpali juz na cieplym to mocno kopci albo cos? czy kreci i nic sie nie dzieje? pompa sprawna? w sluzbowym hyundaiu kiedys pompa w baku konczyla zywot i tez przy wyprzedzaniu wchodził w serwis a potem nawet gasl. jak jezdzilem spokojnie bylo ok.


  • 0

#7 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 13.08.2015

Świece wykręcałem, są sprawne. Poza tym chyba nie biorą udziału w rozruchu gdy silnik jest ciepły ;)

 

Auto zaraz po odpaleniu nie puszcza ani dymka, podczas jazdy także.

 

Wyciągnąłem smok ze zbiornika, stan wzorowy, żadnych zabrudzeń.

 

Wyczyściłem EGR i czujnik ciśnienia doładowania, bez zmian.

 

Spirala się nie świeci, auto po odpaleniu "ciągnie" do samego końca bez żadnej zadyszki.

 

Jest jakiś sposób sprawdzenia zaworu na listwie wtryskowej ? Mam wrażenie, że to on szwankuje i popuszcza ciśnienie z listwy, niestety nie mogę go wykręcić, zapiekł się tak, że mieli się śruba. Podczas wymiany filtra, przepłukałem układ jakimś specyfikiem od Liqui Moly, na 2 tygodnie był spokój.


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Klubowicz
  • 3635 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:59, 13.08.2015

Ja jednak polecam podjechać na diagnostykę do zakładu regenerującego wtryskiwacze ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 pizmak81

pizmak81
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:piatek
  • Silnik:5.0
  • Wersja:s
  • KM:3
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 13.08.2015

byc moze to problem z zimnymi lutami na przekazniku pompy paliwa,wystarczy poprawic luty


  • 0

#10 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:29, 14.08.2015

Zrobiłem test przelewowy, niestety 1 i 4 wtrysk leją po 3-4 razy tyle niż 2 i 3.

 

Czy moglibyście polecić jakiś zakład z woj. lubelskiego bądź mazowieckiego ?


  • 0

#11 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 563 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:58, 17.08.2015

czyli wtryski. Ale 3-4 razy wiecej to jeszcze nie tragedia, bo to wychodzi ok 25ml/min/ Mi lało ok 160ml.

Na jakim paliwie jeżdzi auto i jaki ma przebieg?

Najlepiej kupic wtrysk i udać się do ASO na wymianę samego wtrysku z nową podkładką miedzianą.


  • 0

#12 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:02, 21.08.2015

Problem rozwiązany czyszczeniem wtrysków w myjce ultradźwiękowej. Auto zimne/ciepłe pali od "strzała" .


  • 0

#13 mszczepcio

mszczepcio
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:58, 16.10.2015

WItam wszystkich forumowiczów.

 

Problem z moją Hanką polega na tym, że na ciepłym silniku bardzo długo kręci aby odpalić, czasami w ogóle nie odpali.

 

Trudność odpalenia na gorącym silniku nasila się wraz z przejechanymi kilometrami, gdy przejadę ok 5-10 km auto odpali po ok 5-10 obrotach. Gdy przejadę ok. 50 km i więcej auto nie odpali bez podpompowania gruszką, gruszka jest wtedy niemal pusta, muszę nadusić ją ok 15 razy aby zrobiła się mocno twarda.

 

Na zimnym silniku auto odpala od około 3 obrotu.

 

Prześledziłem podobne tematy na forum, zastosowałem się do waszych zaleceń.

 

Pisaliście, że takowe objawy wskazują na słabej jakości filtr, po wymianie filtra z JapanParts na nowy Boscha problem ustąpił na ok 2 tygodnie, niestety powrócił.

 

Wszystkie połączenia przewodów paliwowych są szczelne, przeczyszczony preparatem Liqui Moly.

 

Auto podczas jazdy zachowuje się normalnie, nie szarpie na wysokich obrotach.

 

Pozdrawiam i czekam na wasze porady.

 

Rafał

sprawdz filterek na smoku w baku najprawdopodobniej jest zasyfiony  mialem to samo blad 5f10 spadek cisnienia na listwie ,oczyscilem i dziala


  • 0
szczepcio

#14 hoopsa

hoopsa
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:oberaula
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 08.09.2016

witam . Mi tez taka przypadlosc spotkala blad 5F10 brak mocy . Wymienilem filtry na orginal Hondy tez byla poprawa czyscilem EGR potem cooler znowu lekka poprawa w miedzy czasie wyjaz do chorwcji na powrocie zaczol czarno dymic i kontrolka swiec zapalac do 3tys obrotow w miare jechal do dzis teraz juz sam gasnie


  • 0

#15 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:04, 08.09.2016

Odczytać kody błędów bo auto wywaliło błąd zapalając kontrolkę świec.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, odpalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq