Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stukot/klekot Accord VII 2.4

VII stukot klekotanir accord 2.4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 masmisza

masmisza
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Zabrzeg
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer / Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 23.10.2014

Witam, 

Panowie dopadła mnie przypadłość klekotu / stukotu w mojej Hondzie. Silnik benzyna 2.4. Gdy silnik chodzi na "wolnych obrotach" nie jest to słyszalne. Odgłos występuje w wyższym zakresie obrotów  najlepiej słyszalny w ok. 2000 obr. Słyszalny jest także podczas przyspieszania / obciążenia. Wydaje mi się że pochodzi z okolicy dolnej części silnika (ale tu się mogę mylić). Poniżej dwa filmiki nagrane z komory silnika (od góry)  i wnętrza. Ciśnienie oleju prawidłowe. Zawory wyregulowane. 

 

 

Odgłos słyszany z komory silnika: 

 

https://www.youtube....h?v=06eo7R0ujf0

 

Odgłos słyszany z wnętrza. 

 

https://www.youtube....h?v=k2omJpVRmrg

 

Filmy robione podczas postoju  - ok 2000obr. 

 

Macie jakieś pomysły / sugestie co do może być ?? Co ewentualnie sprawdzić / w którą stronę iść? 

 

  • 0

#2 maciety1989

maciety1989
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2,0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:15, 23.10.2014

nieregularny ten stukot jest ? czy tak tylko się wydaje w nagraniu ?


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:55, 23.10.2014

...z wnętrza jak panewka    ...na zewnątrz jak coś lżejszego niż panewka


  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2343 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:296
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:57, 23.10.2014

miałem coś takiego w civicu - nie pamiętam co to było ;/ muszę mechanika zapytać.

 

Kiedyś podobny dźwięk w type r pochodził od kasowników luzu zaworowego.? tak strzelam tylko


  • 0
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂

#5 masmisza

masmisza
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Zabrzeg
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer / Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:59, 24.10.2014

Też obstawiałem panewkę - natomiast zgłupiałem po pomiarze ciśnienia który wyszedł prawidłowy. Chyba że jest inny sposób żeby sprawdzić.

A co ew. "mniejszego" mogłoby być?

 

Na filmie starałem obroty były utrzymywane na poziomie ok. 2000 (na filmie z wnętrza ok 34 sek poniosłem troszkę na 3000 i wówczas cichnie) jak spada na 200 ponownie się odzywa.

 

Co do odgłosu  jest miarowy natomiast dźwięk  trochę "nieregularny" -  filmik dobrze oddaje


  • 0

#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2343 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:296
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:05, 24.10.2014

dla mnie to nie jest panewka ponieważ prędkośc obrotów nie jest współmierna z nasilaniem i regularnością tego dźwięku


  • 0
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂

#7 Kryspin

Kryspin
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2,4
  • Wersja:dubeltówka
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:z klapą
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 24.10.2014

Panewka na zimnym silniku nie puka, zaczyna pukać wraz z wzrostem temperatury oleju oraz regularnie wraz ze wzrostem obrotów. 

 

Panewka wydaje głuche stukanie na wolnych obrotach i stukot wzrasta regularnie wraz ze wzrostem obrotów a u ciebie tego nie ma.

 

Zakup stetoskop i osłuchaj skąd dochodzi dźwięk według mnie to raczej gdzieś z głowicy będzie ale wiadomo przez net to można sobie diagnozować


  • 0

#8 vek

vek
  • Klubowicz
  • 544 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 25
Super

Napisano 06:19, 25.10.2014

Jezeli to nie jest nic w silniku to proponuję sprawdzić czy dokrecona jest poduszka silnika ta nad skrzynią i czy osłona kolektora wydechowego się trzyma.
Ja sie nie znam ale dla mnie to nie jest dźwiek z silnika tylko jakies luźnej części.
  • 0

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#9 masmisza

masmisza
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Zabrzeg
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer / Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 26.10.2014

Koledzy dzięki za sugestie będę sprawdzał,

 

Wczoraj miałem chwilę czasu na testowanie podczas jazdy i wychodzi że:

 - odgłos pojawia się pod obciążeniem (przy przyspieszaniu) w okolicach 1700 w górę  im wyzej tym głośniej / częstotliwośc się zwiększa

 - przy jeździe z jednostajną prędkością jest cisza  - tylko nacisnę gaz i są odpowiednie obroty i odgłos się pojawia 

 

poniżej filmy: 

 

https://www.youtube....h?v=A-6m11XtZcs

 

https://www.youtube....h?v=jso14ICmg6k

 

Byłem też w ASO (przy okazji akcji serwisowej na wymianę  poduszki) i przy okazji poprosiłem ich o sprawdzenie -i tu ciekawe - celują w wytarty wałek rozrządu na jednym z cylindrów??


Użytkownik masmisza edytował ten post 14:12, 26.10.2014

  • 0

#10 matman

matman
  • Forumowicz
  • 335 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:48, 26.10.2014

Mam jeszcze taką propozycję aby zdjąć pasek napędowy sprężarki klimy, pompy wspomagania i alternatora. A jesli nie zdjąć to przynajmniej (ale to we dwie osoby trzeba zrobić) kluczem naciągnąć napinacz aby poluzować pasek aby nie napędzał podzespołów. Jak synowi w Civicu padło łożysko od sprzęgła klimy to był taki łomot że myślałem że silnik do wymiany a to tylko łożysko. Jesli chodzi o wałek to najprościej zdjąć pokrywę to ok godzinki roboty tylko wcześniej trzeba będzie się zaopatrzyć w czerwony silikon temperaturowy do uszczelnienia 4 miejsc na uszczelce pokrywy przy ponownym jej montażu.

Masz auto z 2003r. i niektóre egzemplarze rzeczywiście miały problem z wycierającymi sie krzywkami na wałku. Co do panewki to raczej stukałaby również na wolnych obrotach i stukot wzmagałby się wraz z obrotami.

A na jakim oleju auto śmiga (tak tylko z ciekawoći pytam).


Użytkownik matman edytował ten post 13:52, 26.10.2014

  • 0

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#11 masmisza

masmisza
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Zabrzeg
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer / Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 26.10.2014

.

Masz auto z 2003r. i niektóre egzemplarze rzeczywiście miały problem z wycierającymi sie krzywkami na wałku. Co do panewki to raczej stukałaby również na wolnych obrotach i stukot wzmagałby się wraz z obrotami.

A na jakim oleju auto śmiga (tak tylko z ciekawoći pytam).

 

Na wolnych nie ma ale wraz z prędkością wzrasta. 

O olej nie pytaj - poprzedni właściciel jeździł na Mobil 1 2000.


Użytkownik masmisza edytował ten post 15:56, 26.10.2014

  • 0

#12 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 17.01.2015

Problem z wadliwymi wałkami był w 2.0 , w 2.4 tego nie było. Ale warto zdjąć pokrywę i obejrzeć i przy okazji ustawić zawory żeby je wykluczyć, dodatkowo jak, koledzy pisali zdjac pasek, odpalic auto i sluchac (dodatkowo sprawdzic lozyska), no i sprawdziłbym łańcuch (stan jego napięcia)
A kompresja była sprawdzana na sucho czy próba olejowa też była robiona?
I olej zmien na normalny jak był dawno wymieniony

Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:47, 17.01.2015

  • 0

#13 zawijak

zawijak
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Skąd:Hamburg/Jasło
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 27.02.2015

Masmisza udało Ci się uporać z tym problemem? Mam u siebie identyczne objawy, tyle że mój accord jest z 2006 roku.
  • 0

#14 lubo89

lubo89
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 09.08.2016

Sorki, że odgrzewam kotleta ale nie chcę zakładać nowego tematu. Mam ten sam problem. Silnik od 3tys klekocze jak stary diesel :/ Czy ktoś rozwiązał ten problem?


  • 0

#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1126 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 09.08.2016

Panowie jeśli chcecie coś ustalić to spróbujcie odłączać po kolei cylindry i słuchać czy ten dźwięk się zmienia czy nie.Trochę chęci i możecie sprawdzić wałki, zdjąć miskę sprawdzić luz panewek.Od czegoś trzeba zacząć i wykluczać poszczególne elementy.Na obecną chwilę nikt nic nie sprawdził i wszyscy czekają na wróżkę :) że może ona coś powie na podstawie fusów w szklance :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:20, 09.08.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, stukot, klekotanir, accord, 2.4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq