Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pobór prądu 0,25A w spoczynku - co jest podpięte pod bezpiecznik nr6?

VII bezpiecznik pobór prądu VII gen

Najlepsza odpowiedź uniu , 22:43, 28.12.2014

zdejmij daszek z środkowymi nawiewami i odłącz kostke od modułu Bluetooth

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 oki

oki
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:BDG
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:52, 28.12.2014

Witajcie

 

Pacjent: Acco 7gen, polift, fabryczne Navi, Bluetooth, PSS

 

Objawy: w stanie spoczynku(auto zamknięte z centralnego) pobór prądu 0,25A przez ~40-50sek po czym na 3-5sek pobór skacze do 0,41A i znowu spada do 0,25A i tak w kółko

 

Wstępna lokalizacja problemu: bezpiecznik nr6 w kabinie - w manualu enigmatyczny opis - oświetlenie wnętrza... po rozłączeniu owego bezpiecznika stał pobór 0,04A

 

Pytania:

1) czy oprócz oświetlenia wnętrza ten bezpiecznik jest za coś odpowiedzialny? - po jego rozłączeniu nie mam zegarka w daszku nad nawiewami, nie działa ekran z navi/klimą

2) czy jest jakiś moduł/przekaźnik sterujący oświetleniem, który może dawać zwarcie? - żaróweczki wszystkie gasną po zakmnięciu auta, w bagolu też

3) moduł Bluetooth - jakiś miesiąc temu przestał działać - telefon nie wykrywa modułu w aucie, ale po naduszeniu przycisków z kierownicy pani z menu zestawu głośnomówiącego odpowiada - czy on jest w obwodach podłączonych do bezpiecznika nr6?

4) czy schowek pasażera ma jakiś czujnik zapalający oświetlenie schowka po jego otwarciu? zauważyłem że pomimo zamkniętego schowka światełko się świeci, wyjąłem żaroweczkę ale nie rozwiązało to problemu poboru prądu w spoczynku

 

Ja i ako w moim Acco :) będziemy wdzięczni za wszelkie wskazówki pozwolące wyeliminować usterkę

 


  • 0

Śliwkowe CG2
Czarne CL9


#2 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:02, 28.12.2014

Sprawdź czy jest tak jak u mnie. Pod ten bezpiecznik jest podpięta nawigacja, radio i czujnik zewnętrznego oświetlenia.  Napisz koniecznie jak już znajdziesz rozwiązanie.

 

I jeszcze taka podpowiedź:

230003.jpg


Użytkownik LK3 edytował ten post 20:41, 28.12.2014

  • 0

#3 oki

oki
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:BDG
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:35, 28.12.2014

@LK3 - wszystkie żarówki z oświetlenia wewnętrznego mam sprawdzone, nic się nie świeci po zamknięciu auta

 

@calzone - zanim znalazłem, że to bezpiecznik nr6 minęła godzinka, pobór cały czas tak jak opisałem 0,25A z chwilowym skokiem na 0,4A, odkryłem że coś jest nie tak, jak auto postało tydzień nie ruszane w garażu i sprawne roczne ako zostało wysssane do zera


  • 0

Śliwkowe CG2
Czarne CL9


#4 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:43, 28.12.2014   Najlepsza odpowiedź

zdejmij daszek z środkowymi nawiewami i odłącz kostke od modułu Bluetooth


  • 1

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#5 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:44, 28.12.2014

@LK3 - wszystkie żarówki z oświetlenia wewnętrznego mam sprawdzone, nic się nie świeci po zamknięciu auta

 

@calzone - zanim znalazłem, że to bezpiecznik nr6 minęła godzinka, pobór cały czas tak jak opisałem 0,25A z chwilowym skokiem na 0,4A, odkryłem że coś jest nie tak, jak auto postało tydzień nie ruszane w garażu i sprawne roczne ako zostało wysssane do zera

 

Jak sprawdzałeś bezpiecznik to nie zapomniałeś wyłączyć żarówki w drzwiach?

 

W takich sytuacjach pomocna jest kamera termowizyjna. Termometrem bezprzewodowym tez można próbować. Trzeba badać skrzynkę bezpieczników i wszystkie moduły czy w stanie spoczynku się nagrzewają. W zimie na zewnątrz jest to lepiej zauważalne.


  • 0

#6 oki

oki
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:BDG
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:06, 03.01.2015

Problem rozwiązany :D 

To co podejrzewałem od początku - moduł Bluetooth, rozłączyłem kostkę i od razu pobór prądu 0,03A

 

@LK3 - z tą kamerą termowizyjną dobry patent tylko jakoś nie miałem pod ręką ;)

uniu - poleciał plusik :)


  • 0

Śliwkowe CG2
Czarne CL9


#7 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:30, 03.01.2015

Problem rozwiązany :D

To co podejrzewałem od początku - moduł Bluetooth, rozłączyłem kostkę i od razu pobór prądu 0,03A

 

@LK3 - z tą kamerą termowizyjną dobry patent tylko jakoś nie miałem pod ręką ;)

 

 

Każdy poważny zakład elektryczny powinien w dzisiejszych czasach być wyposażony w kamerę termowizyjną. Okresowy przegląd powinien polegać na badaniu skrzynek bezpieczników i innych elementów na przegrzewanie. Unika się w ten sposób niepotrzebnego grzebania w instalacji i zapobiega przyszłym awariom.

 

Napisz jeszcze gdzie ten moduł Bluetooth  znajduje się w twoim modelu i jak się do niego dobrać.

Czy ten upływ to wada, czy może awaria.


Użytkownik LK3 edytował ten post 10:32, 03.01.2015

  • 0

#8 oki

oki
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:BDG
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:15, 03.01.2015

Warsztaty pewnie mają, tylko chciałem najpierw spróbować własnych sił w zlokalizowaniu usterki - udało się zaoszczędzić pewnie kilka stówek które "poważny zakład elektryczny" by skasował :)

 

Moduł znajduje się pod daszkiem z nawiewami centralnymi, pomiędzy górną krawędź monitorka od navi wsunąłem szpachelek i podważyłem, po uniesieniu całego daszka moduł jest od razu widoczny - trzyma się na dwóch śrubach krzyżowych.

 

Zdecydowanie awaria, tak jak napisałem w 1szym poście - jakiś miesiąc temu przestał działać - telefon nie wykrywał modułu w aucie, ale po naduszeniu przycisków z kierownicy pani z menu zestawu głośnomówiącego odpowiada - sądzę że coś się "podwiesiło", nie był aktywny dla telefonu ale cały czas pracował.

 

Calzone twierdzi że BT jest podpięty pod bezpiecznik nr5, nie wiem czy jest różnie w różnych wersjach Acco ale u mnie rozłączanie bezp. nr5 nie eliminowało upływu 0,25A, a winny był moduł BT


  • 0

Śliwkowe CG2
Czarne CL9


#9 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:16, 03.01.2015

 

 

Moduł znajduje się pod daszkiem z nawiewami centralnymi, pomiędzy górną krawędź monitorka od navi wsunąłem szpachelek i podważyłem, po uniesieniu całego daszka moduł jest od razu widoczny - trzyma się na dwóch śrubach krzyżowych.

 

 

U mnie znajduje się przy drzwiach od strony pasażera. Nie wiem jednak jak się ten plastik ściąga, aby się tam dobrać. Da się ten moduł naprawiać, czy trzeba nowy kupić?

 

gjoAIP6.jpg


Użytkownik LK3 edytował ten post 12:19, 03.01.2015

  • 0

#10 Daniello87

Daniello87
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 04.01.2015

Panowie mam pytanie. W jaki sposób sprawdzacie taki pobór? Ustawienie zakresu miernika na 10A i końcówki miernika przyłożone do biegunów akumulatora?
  • 0

#11 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:19, 04.01.2015

Panowie mam pytanie. W jaki sposób sprawdzacie taki pobór? Ustawienie zakresu miernika na 10A i końcówki miernika przyłożone do biegunów akumulatora?

Tak sprawdzisz tylko raz i skali zbraknie w mierniku .... Zdjęcie znalezione przez google :) Szeregowo należy połączyć miernik, bo równolegle to miernik na skali amperomierza robi zwarcie. Skala powinna być ustawiona  w połowie zakresu mierzonej wartości ....
9491851200_1359810890.jpg


  • 0

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:25, 04.01.2015

Hej :-)
W skrócie: prąd mierzymy szeregowo, napięcie równolegle...
Jak ktoś nie chce 'zgubić' ustawień radia itp. to wystarczy podłączyć miernik między minus akumulatora i masę auta, a następnie zdjąć zacisk "-" z akumulatora, tak by nie odłączyć miernika, po wykonaniu pomiaru podłączyć zacisk i wtedy odłączyć miernik...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#13 Daniello87

Daniello87
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 05.01.2015

Dziekuje za informacje jednak moj miernik chyba tego nie zmierzy jest zbyt prosty :)
  • 0

#14 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:45, 05.01.2015

Hej :-)
Zmierzy, zmierzy... każdy powinien to zmierzyć...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#15 JHS

JHS
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:10, 14.01.2015

U mnie znajduje się przy drzwiach od strony pasażera. Nie wiem jednak jak się ten plastik ściąga, aby się tam dobrać. Da się ten moduł naprawiać, czy trzeba nowy kupić?

 

gjoAIP6.jpg

Czy to jest słupek, czy pod schowkiem? Mam ten sam problem od niedawna z bluetooth tylko jeszcze prądu nie żre.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, bezpiecznik, pobór prądu, VII gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq