Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie

Przetaczanie tarcz hamulcowych zamontowanych na samochodzie


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
69 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 14:42, 12.01.2011

Poniewa偶 kilka razy spotka艂em si臋 z zapytaniami odno艣nie przetaczania tarcz hamulcowych na samochodzie znalaz艂em taki artykulik - mo偶e to prawda mo偶e nie, ale przeczyta膰 warto.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIE!!!- PRZETACZANIE TARCZ HAMULCOWYCH NA SAMOCHODZIE
Porady / Wyposa偶enie
11.09.2008 Liczba odwiedzin: 12096
Autor: Konrad Jedynak
DLACZEGO PRZETACZANIE TARCZ HAMULCOWYCH W SAMOCHODZIE JEST NIEWSKAZANE, NIEDOPUSZCZALNE LUB MO呕E POWINNO BY膯 ZABRONIONE . Dotyczy to zw艂aszcza wytaczarek, gdzie g艂owica no偶owa jest montowana w miejscu monta偶u zacisku hamulcowego. Oto zastrze偶enia:

1. Na przetaczarce montowanej na poje藕dzie nie jest mo偶liwe poprawne mocowanie g艂owicy no偶owej w p艂aszczy藕nie prostopad艂ej do osi obrotu piasty (= tarczy hamulcowej) w dw贸ch skorodowanych punktach o bardzo malej powierzchni. P艂aszczyzn臋 wyznaczaj膮 bowiem trzy punkty nie le偶膮ce na jednej prostej.

2. Operator przetaczarki tarcz hamulcowych montowanych na poje藕dzie nie jest w stanie oszacowa膰 wielko艣ci luzu w 艂o偶yskach piasty kola a co gorsze - najcz臋艣ciej nie ma mo偶liwo艣ci eliminacji tego luzu jako warunku KONIECZNEGO do obrotu piasty (czytaj tarczy hamulcowej) w jednej STA艁EJ osi obrotu. Nawet monta偶 nowych 艂o偶ysk nie oznacza kasacji luzu bowiem nowe 艂o偶yska bardzo cz臋sto posiadaj膮 dopuszczalny fabryczny a nawet zalecany (= konieczny) luz 艂o偶yskowy.
Wiruj膮ca os obrotu piasty/tarczy powoduje, 偶e kierunek przesuwu g艂owicy no偶owej nie jest prostopad艂y do zmieniaj膮cej si臋 (w czasie toczenia) osi obrotu toczonej tarczy.

UZASADNIENIE

Do zastrze偶enia nr 1

Wi臋kszo艣膰 producent贸w przetaczarek do tarcz hamulcowych montowanych (i przetaczanych) na samochodzie - do mocowania g艂owicy no偶owej wykorzystuje dwa punkty podwozia/uk艂adu jezdnego kt贸re s艂u偶膮 w samochodzie do mocowania zacisku klock贸w hamulcowych. Te dwa punkty to dwie niewielkie skorodowane powierzchnie, ka偶da z otworem do instalacji 艣ruby mocuj膮cej uchwyt/zacisk klock贸w hamulcowych. Teoretycznie i prawdopodobnie praktycznie - powierzchnie tych dw贸ch punkt贸w - le偶膮 w jednej p艂aszczy藕nie z tzw. b艂臋dem tolerancji wykonania, ale tylko gdy s膮 po obr贸bce mechanicznej u producenta. Nale偶y tez przypomnie膰, 偶e te dwie powierzchnie nie s膮 obrabiane z piasta ko艂a/艂o偶ysk przez producenta w jednym zamocowaniu bowiem te dwa sporne punkty znajduj膮 sie na tzw. wsporniku/jarzmie kt贸ry jedn膮 stron膮 przykr臋ca si臋 do obudowy piasty, a drugim w艂a艣nie uchwyt zacisku klock贸w hamulcowych. Ten wspornik wykonywany jest osobno i niekoniecznie przez wykonawc臋 obudowy piasty kola. Ka偶dy element/powierzchnia wykonana jest z tzw. b艂臋dem wykonania (tolerancja wykonania) i to nie jest wa偶ne czy dotyczy to samochodu czy tez innej maszyny. Do tego dochodzi tzw. tolerancja pasowania wsp贸艂pracuj膮cych ze sob膮 podzespo艂贸w/cz臋艣ci. W rezultacie te dwie powierzchnie - punkty mocowania zacisku wcale nie musza i najcz臋艣ciej juz fabrycznie nie s膮 prostopadle do teoretycznej osi obrotu piasty 艂o偶ysk ko艂a/tarczy hamulcowej. Nie oznacza, 偶e pope艂niony by艂 jaki艣 b艂膮d, bowiem konstruktor ustala ko艅cow膮 tolerancj臋 wykonania/monta偶u. Ta ko艅cowa odchy艂ka mierzona ju偶 po monta偶u mo偶e by膰 zupe艂nie nieszkodliwa dla pracy zacisku i klock贸w hamulcowych z tarcz膮, ale mo偶e by膰 niedopuszczalna do zamontowania tam g艂owicy no偶owej wytaczarki i przetaczania uszkodzonej tarczy. Aby uzna膰 te punkty za powierzchnie - nale偶y przede wszystkim oczy艣ci膰 je z korozji. I tutaj powstaje dodatkowy problem - czym i jak oczy艣ci膰 te powierzchnie aby ponownie znale藕膰 "fabryczne po艂o偶enie" tych powierzchni wzgl臋dem teoretycznej osi obrotu piasty kola?
Reasumuj膮c: Mechanik wykonuj膮cy przetaczanie tarcz na samochodzie z u偶yciem wytaczarki montowanej w w/w spos贸b - nie ma praktycznie szans na zamontowanie jej tak na poje藕dzie, aby zagwarantowa膰 posuw g艂owicy no偶owej prostopadle do osi symetrii/obrotu tarczy hamulcowej. W rezultacie - przetoczona powierzchnia nie jest prostopad艂a do osi symetrii tarczy hamulcowej poniewa偶 nie zosta艂 spe艂niony NADRZ臉DNY WARUNEK poprawnego przetoczenia tarczy hamulcowej. Ten warunek to bezwzgl臋dny wym贸g przesuwania g艂owicy no偶owej prostopadle do osi symetrii/obrotu przetaczanej tarczy.

Do zastrze偶enia nr 2

Producenci tych wytaczarek tarcz hamulcowych, kt贸rych g艂owica no偶owa mocowana jest w dw贸ch punktach wspornika opisanych powy偶ej - informuj膮 wprawdzie o konieczno艣ci okre艣lenia a nast臋pnie eliminacji luz贸w 艂o偶ysk tocznych piasty kola. Pomijaj膮 jednak milczeniem fakt, ze spe艂nienie tego drugiego NADRZ臉DNEGO WARUNKU jest praktycznie niemo偶liwe. Wi臋kszo艣膰 (albo raczej prawie wszystkie) piast kol obecnie produkowanych samochod贸w 艂o偶yskowana jest w dwurz臋dowych sko艣nych 艂o偶yskach kulkowych. Te 艂o偶yska najcz臋艣ciej maj膮 juz fabryczny dopuszczalny lub konieczny luz pomi臋dzy pier艣cieniem zewn臋trznym a wewn臋trznym 艂o偶yska. Tegu typu 艂o偶yska nie maj膮 regulacji luzu!!! Oznacza to, 偶e piasta ko艂a ma prawie zawsze luz na 艂o偶yskach nawet w nowym samochodzie a ju偶 na pewno ma luz promieniowy i wzd艂u偶ny, gdy wymienia si臋 lub przetacza tarcze hamulcowe po przebiegu 50-100 tys. km i wi臋cej. Je偶eli wi臋c na tej pia艣cie mocowana jest toczona tarcza hamulcowa a z kolei g艂owica no偶owa wytaczarki mocowana jest po艣rednio do obudowy piasty to oznacza, 偶e przetaczana tarcza hamulcowa "kiwa si臋" pomi臋dzy no偶ami skrawaj膮cymi. Ta tarcza ma mo偶liwo艣膰 odchylania si臋 we wszystkich mo偶liwych kierunkach 艂膮cznie ze wzd艂u偶nym- poosiowym przesuwem w zale偶no艣ci kt贸ry z no偶y wywo艂uje na tarcz臋 wi臋ksz膮 si艂臋. Te si艂y od no偶y zale偶膮 te偶 od grubo艣ci skrawania kt贸re zmieniaj膮 si臋 (te grubo艣ci) gdy no偶e przesuwaj膮 si臋 do lub od osi obrotu tarczy.
Teoretycznie i najprawdopodobniej praktycznie - na takiej wytaczarce przetoczona powierzchnia tarczy nie jest plaska (nie le偶y w jednej p艂aszczy藕nie) a jej kszta艂t jest przypadkowy. Wprawdzie po przetoczeniu jej grubo艣膰 w poszczeg贸lnych przekrojach b臋dzie sta艂a (taka sama) gdy偶 decyduje o tym sta艂a odleg艂o艣膰 pomi臋dzy ostrzami no偶y w ko艅cowym suwie przetaczania, ale nie b臋dzie to p艂aska powierzchnia, a raczej cos w rodzaju czaszy kulistej o bardzo du偶ym promieniu. Prawie jest pewne, 偶e nie b臋dzie drga艅 kierownicy w czasie hamowania ale tez ok艂adziny cierne klock贸w hamulcowych nie b臋d膮 styka艂y si臋 z tarcz膮 na ca艂ej powierzchni przynajmniej na pocz膮tku. Poniewa偶 wzrosn膮 naciski powierzchniowe w wyniku mniejszej powierzchni styku - rozpocznie sie tym samym przegrzewanie tarczy i ok艂adzin w miejscu styku i pocz膮tek korozji tarczy w miejscach gdzie ok艂adzina nie styka sie z tarcza. Du偶a 偶ywotno艣膰 wiec tej cz臋艣ci uk艂adu hamulcowego jest w膮tpliwa.


UWAGI DODATKOWE

1. Producenci oraz sprzedawcy wytaczarek tarcz hamulcowych do przetaczania tarcz na samochodzie, kt贸rych g艂owica no偶owa mocowana jest w dw贸ch punktach (do mocowania zacisku hamulcowego) - jako nadrz臋dnego chwytu reklamowego u偶ywaj膮 to, ze TARCZA HAMULCOWA NIE JEST DEMONTOWANA Z SAMOCHODU.
Je偶eli tak w艂a艣nie robi膮 mechanicy, kt贸rzy przetaczaj膮 tarcze na takich w艂a艣nie wytaczarkach - to takie warsztaty nale偶y absolutnie omija膰. Pierwsz膮 czynno艣ci膮 mechanika, kt贸ry sugeruje lub zamierza wykona膰 przetoczenie tarczy jest zdj臋cie tarczy z piasty aby sprawdzi膰 czy:

a. Przy poprzednim monta偶u tarczy (przez bli偶ej nieokre艣lonego poprzednika) nie "wpad艂o" cos pomi臋dzy tarcz臋 i piast臋 i to w艂a艣nie powoduje bicie tarczy/kierownicy, drgania lub te偶 szybsze albo niesymetryczne zu偶ycie

b. Powierzchnie styku (tarczy i piasty) nie s膮 skorodowane. Najcz臋艣ciej s膮 skorodowane i nale偶y je bezwzgl臋dnie oczy艣ci膰 najlepiej stalowa szczotka obrotowa. Te dwie powierzchnie (tarczy i piasty) s膮 najwa偶niejsze dla poprawnej wsp贸艂pracy tarczy z ok艂adzinami hamulcowymi!!! a wcze艣niej baza do przetoczenia tarczy. Tarcza musi by膰 tak przetoczona, aby mo偶na ja by艂o za艂o偶y膰 r贸wnie偶 na drugie kolo i odwrotnie. Jest przecie偶 oczywistym, ze je偶eli np. za p贸艂 roku w艂a艣ciciel pojazdu pojedzie do innego mechanika aby np. wymieni膰 艂o偶yska w pia艣cie, to aby je wymieni膰 trzeba zdemontowa膰 te偶 tarcze hamulcowe. Potem trzeba je ponownie za艂o偶y膰 i nikt nie b臋dzie zastanawia艂 sie jak by艂a zainstalowana tarcza i na kt贸rym kole. To takie oczywiste.

c. Najcz臋艣ciej od wewn臋trznej strony tarcza hamulcowa jest os艂oni臋ta os艂on膮 z profilowanej blach przykr臋con膮 do wraz z jarzmem do obudowy 艂o偶ysk piasty. Nale偶y ja odkr臋ci膰, aby by艂 wizualny dost臋p do wewn臋trznej przetaczanej strony tarczy oraz aby by艂o miejsce dla no偶a skrawaj膮cego. Aby odkr臋ci膰 te os艂on臋 tarczy - cz臋sto konieczne jest W艁ASNIE zdj臋cie tarczy hamulcowej.

2. Aby prawid艂owo przetoczy膰 tarcze na takiej w艂a艣nie w/w wytaczarce nale偶y po艣wi臋ci膰 2-3 godziny nawet dla jednej tarczy. W zwi膮zku z tym us艂uga musi by膰 bardzo droga. Najcz臋艣ciej kosztuje ona 100 do 150 zl/za 1 tarcze. Najgorsze jednak jest to, 偶e jako艣膰 tej us艂ugi jest w膮tpliwa je艣li nie niedopuszczalna.


PODSUMOWANIE

Po przeczytaniu powy偶szego powstaje pytanie: czy mo偶na i powinno przetacza膰 si臋 tarcze hamulcowe?
Odpowiedz - absolutnie mo偶na i powinno przetacza膰 si臋 ka偶d膮 tarcz臋, gdy wymienia sie klocki hamulcowe a nie ma konieczno艣ci wymiany tarczy ze wzgl臋du na jej grubo艣膰 wi臋ksz膮 od dopuszczalnej. To powy偶sze oznacza, 偶e wymieniaj膮c klocki hamulcowe nale偶y wymieni膰 r贸wnie偶 tarcz臋 na now膮 lub te偶 tarcze bezwzgl臋dnie przetoczy膰. Zwykle tarcza ma naddatek na zu偶ycie cierne, a w tym na przetoczenie w granicach 0,8 do 1 mm na jedn膮 stron臋. Czyli tarcza ma obustronny naddatek w granicach 1,6 do 2 mm. Minimalna grubo艣膰 tarczy, kt贸r膮 nie wolno przekroczy膰 podane s膮 przez producent贸w samochod贸w. Nale偶y jednak UNIKAC przetaczania na przetaczarkach wy偶ej opisanych.
Najlepiej przetacza膰 na specjalistycznych stacjonarnych przetaczarkach do tarcz hamulcowych po uprzednim oczyszczeniu powierzchni centruj膮cej tarcze. To gwarantuje jako艣膰 przetaczania oraz akceptowaln膮 cen臋 za us艂ug臋 przetoczenia tarczy. Przetoczenie jednej tarczy nie mo偶e kosztowa膰 wi臋cej ni偶 10-20 z艂 za sztuk臋. Jako wieloletni mechanik samochodowy pracuj膮cy te偶 jako mechanik samochodowy w USA i Kanadzie informuj臋, 偶e przetaczanie tarcz hamulcowych jest tam tak powszechn膮 i oczywist膮 us艂ug膮 jak wymiana oleju w silniku. Ale tez ceny tam (USA, Kanada) za us艂ug臋 przetoczenia s膮 normalne (czytaj nie polskie!!!). Przetoczenie tam 2 tarcz hamulcowych na stacjonarnej specjalistycznej 2 no偶owej wytaczarce kosztowa艂o w 2004r. 10$ kanadyjskich (w贸wczas 10$ x 2,6 z艂/$ = 26 z艂) czyli 13 z艂 za tarcz臋.
  • 0

#2 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 post贸w
  • Sk膮d:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 12.01.2011

pierwsze slysze przetaczaie tarcz na samochodzie :shock: :shock: masakra kto cos takiego robi :shock: :roll: :k
nie ma to jak nowiusienka tarczka na aucie. a nie jakies toczkie bleloczki ale co kto lubi. wydaje mi sie ze bezpieczenstwo na 1 miejscu a nie kasiurka jak inny mysla ze zaoczszedzi 200-300 a zycia za to nie przywroci....szkoda gadac
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 post贸w
  • Sk膮d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:28, 12.01.2011

Lorf zastan贸w si臋 co piszesz. Kupujesz nowe tarcze i klocki, po jakim艣 kr贸tkim czasie si臋 zwichruj膮- to si臋 zdarza- i idziesz do sklepu kupi膰 nowe? Przetaczanie nie jest niedopuszczalne.
  • 0

#4 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 post贸w
  • Sk膮d:艁臋czyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:24, 12.01.2011

Tak to wyglada:
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#5 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 post贸w
  • Sk膮d:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 12.01.2011

No dobra, to porad藕cie co ja mam zrobi膰. Jak kupi艂em Hank臋 to mia艂a za艂o偶one klocki i tarcze Lucas. Wszystko by艂o super. Tarcze jednak zacz臋艂y si臋 ko艅czy膰 i wymienia艂em je na polecane Zimmermann + klocki Zimmermann. Hartowa艂em je tak jak by艂o w instrukcji. No ale po 2-3 tysi膮cach km zacz臋艂y bi膰. To co mam wymienia膰 je na nowe i znowu pakowa膰 $? Przecie偶 to jest problem powszechnie znany w naszych Acco. Jak膮 mam gwarancj臋, 偶e nowe tarcze znowu si臋 nie zwichruj膮... Przetacza膰? wg. mnie to jedyna rozs膮dna opcja...
  • 0

#6 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 post贸w
  • Sk膮d:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:49, 12.01.2011

Znajdz dobrego tokarza i za jakies 40 ci to zrobi. Bicie przynajmniej na jakis czas ustapi moze i na zawsze :mrgreen: najlepiej jakbys to zrobi艂 w pojezdzie ale ciezko bedzie znalezc kogos co to robi
  • 0

#7 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 post贸w
  • Sk膮d:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 12.01.2011

No co ty nie powiesz... Szukam i szukam bezskutecznie.... Mo偶ecie kogo艣 w mazowieckim poleci膰, kto si臋 tym para? Bo ju偶 wiem, 偶e w Radomiu nie znajd臋 chyba nikogo...
  • 0

#8 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:57, 12.01.2011

ja nie jestem z Radomia, ale google tam si臋ga

AUTO PART
MAZOWIECKIE, 26-600 RADOM, MECHANICZNA 3

Firma istnieje od 1990 roku, specjalizujemy si臋 w regeneracji tarcz sprz臋g艂owych i hamulcowych do wszystkich typ贸w pojazd贸w. Sprzedajemy akumulatory samochodowe i do wszelkich pojazd贸w mechanicznych. Nadlewamy uszkodzone bieguny w akumulatorach.
  • 0

#9 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 post贸w
  • Sk膮d:Gda艅sk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 12.01.2011

No co ty nie powiesz... Szukam i szukam bezskutecznie.... Mo偶ecie kogo艣 w mazowieckim poleci膰, kto si臋 tym para? Bo ju偶 wiem, 偶e w Radomiu nie znajd臋 chyba nikogo...


A nie mo偶esz zdj膮膰 tarcz i pojecha膰..przetoczy膰 i na艂o偶y膰 ich znowu ?
  • 0

#10 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 post贸w
  • Sk膮d:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 12.01.2011

Jarek, my艣lisz ze nie dzwoni艂em? Nie przetaczaj膮 na samochodzie...
Nie wiem czemu ale wydaje mi si臋, 偶e lepiej by艂oby przetoczy膰 je na samochodzie :/ Ma to jakie艣 znaczenie?

edit:
W sumie g艂upie pytanie, skoro wy偶ej wszystko jest 艂adnie opisane. Niestety jestem jeszcze w pracy, wi臋c dopiero jak wr贸c臋 zapoznam si臋 z tematem.
  • 0

#11 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:24, 12.01.2011

nie wiem, nie znam si臋 - przytoczy艂em artyku艂 odno艣nie toczenia tarcz na aucie
mo偶e kto艣 jest na forum kto wykonywa艂 taki zabieg i wypowie si臋 w tej kwestii.
Ja toczy艂em metoda tradycyjna tylne tarcze bo by艂y ca艂e zardzewia艂e od wewn膮trz i p贸ki co nic si臋 nie dzieje.
Tylko 偶e ty艂 to nie prz贸d.
  • 0

#12 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 post贸w
  • Sk膮d:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 12.01.2011

Jestem w temacie obrabiania- toczenia roznych metali i zgodze sie z autorem ze po takim toczeniu na aucie tarcza nie bedzie idealnie plaska, tylko ze po dotarciu sie klockow nie wydaje mi sie zeby to mialo az takie znaczenie. Jednak na konwencjonalnej tokarce mozna idealnie ustawic sobie otwor centrujacy i prostopadlosc, wtedy mamy pewnosc ze tarcza ma wymagana plaskosc, prostopadlosc i wspolosiowosc. Jesli nie zbiera sie zbyt wiele a tarcza nie jest mocno zwichrowana to zazwyczaj wiecej sie nie krzywi. Przetoczylem juz kilka kompletow sobie i kolegom, i bicie sie wyeliminowalo.

Nowe tarcze to przypadlosc wszytskich aut. Mialem sharana zakupilem ori ATE i po 5 tys znowu drgaly przy hamowaniu, a docieralem jak kolega wyzej. Nie ma reguly na to. A tak jak pisalem wyzej na aucie material po kilku hamowaniach sie odpowiednio hatuje i odpuszcza i pozniej jak sie je liznie to najczesciej wystarczy. Chyba ze sie naprawde kijowy odlew sie trafi.
  • 0

Hunda poszla w 艣wiat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#13 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 post贸w
  • Sk膮d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:58, 12.01.2011

eXtReMeDMG zdejmij tarcze i daj do przetoczenia a nie kombinuj z przetaczaniem na samochodzie
  • 0

#14 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 post贸w
  • Sk膮d:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 12.01.2011

Ok, dzi臋ki za rady ch艂opaki.
  • 0

#15 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 post贸w
  • Sk膮d:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:59, 12.01.2011

eXtReMeDMG, ja mia艂em identycznie z Zimmermannami. Za艂o偶y艂em nowe, przeczyta艂em instrukcj臋 i je藕dzi艂em jak zalecali ale prawie od razu pojawi艂o si臋 bicie. Przetoczy艂em w ASO bez zdejmowania i ju偶 mam cacy ponad p贸艂 roku ;-)
  • 0

Ca艂e forum pozdrawia Ci臋 FairFaX.





U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq