Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana silnika accord


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
150 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:59, 05.12.2010

jeszcze jedno pytanie - chciałbym wymienić silnik w accordzie 99. obecnie jest tam 1.8 , interesuje mnie zamontowanie do niej 2.0. czy jest to możliwe? jakie jeszcze podzespoły wówczas są NIEZBĘDNE(!?) do wymiany?

pozdrawiam
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:04, 05.12.2010

Jeżeli podszedł by do Ciebie silnik 2.0 z VII gen to wiem kto ma i to w dobrej cenie.
  • 0

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:09, 05.12.2010

Glinuś, pewnie by podszedl ale nie wiadomo jak ze skrzynia, polosiami itp? ogolnie duzo lepiej wlozyc ten K20 niz F20 bo osiagi lepsze, spalanie chyba tez mniejsze.
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:19, 05.12.2010

Osprzęt do tego też jest,tylko trzeba by było takiego pioniera który by to pomierzył.
  • 0

#5 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:34, 05.12.2010

Glinuś, nie chodzilo mi o dostepnosc tylko czy to wszystko podejdzie bo VI gen jest troche wezszy wiec pewnie i rozstaw kol ma mniejszy.
  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:02, 06.12.2010

Panowie, ale koledze chodzi zapewne o klasyczny F20 z VI gen ;-) przesiadka na K20 mija się z celem. Dużo lepszą opcją byłaby już przesiadka na k24, o której sam myślałem ale zrezygnowałem. W Acco VI duża rzeźba.....jasne, że da się to zrobić...ale dużo lepiej wsiąść na H22
  • 0

#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:00, 06.12.2010

tarjei86, chyba masz racje poco ladowac cos co ma mniej mocy i do tego jest duzo trudniejsze do zrobienia. tez bym pakowal H22 :mrgreen: nawet jakbym sie zastanawial miedzy F20 to lepiej dorzucic i wlozyc h22 przynajmniej jest jakas roznica bo miedzy f18 a f20 to raczej szalu nie ma
  • 0

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:07, 07.12.2010

blackfly, generalnie K-seria to coś zupełnie innego od starych poczciwych silników Hondy w moim odczuciu....pomijając kwestie techniczne - te silniki pracują zupełnie inaczej. K-seria ma lepszy dół, lepszy moment zdaje się.....ale nie ma już takiego szału jak np. w H-serii jeśli mówić o wrażeniach z jazdy :-) ryku silnika i bananie na gębie :-D z utęsknieniem wyczekuję aż mój wóz się w końcu zeswapuje do końca...ale z racji, że miałem przyjemność jeździć i K-serią, i H-serią....mimo wszystko wybór padłby na H-serię :-D tym bardziej, że mniej pieprzenia się z tym...
  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:27, 07.12.2010

to lepiej dorzucic i wlozyc h22


zdajesz sobie sprawę, że różnica w cenie jest w okolicach 600%-800%?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 07.12.2010

zdajesz sobie sprawę, że różnica w cenie jest w okolicach 600%-800%?


...a jak róznica miedzy K a H ... jeszcze większsza i wszystko do K serii o wiele droższe, dużo grzebania po omacku a i to podnosi koszty. :B

A swoja droga zmieniać 1.8 na 2.0 nie widzę żadnego sensu poza lżejszym portfelem.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:14, 07.12.2010

Cześć,

Sens zmiany na 2.0 jest jak w moim przypadku gdzie silnik mam raczej do wymiany. Za zmiana na 2.0 przemawia fakt, że dostepność tego silnika jest wieksza. Nie mialem okazji sprawdzac 2.0 ale wydaje mi sie, ze moze byc troche bardziej elastyczny na niskich obrotach co jest szczegolnie uciazliwe w tych silnikach.

Generalnie z tego co sie dowiedziałem to oprócz zmiany silnika wchodzą w grę wiązki, komputer.

Czy coś wiecej to nie wiem bo do końca nie studiowałem tematu chociaż silnik już miałem brać ale jakoś cieżko podjąć mi decyzję.

W związku z tym pytanie do doświadczonych bo może lektura tematu pomoże mi przy podjęciu decyzji.
  • 0

#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:24, 07.12.2010

Za zmiana na 2.0 przemawia fakt, że dostepność tego silnika jest wieksza.


a ja bym sobie dał rękę uciąć że więcej jest 1.8
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:28, 07.12.2010

Za zmiana na 2.0 przemawia fakt, że dostepność tego silnika jest wieksza.


a ja bym sobie dał rękę uciąć że więcej jest 1.8


tu gdzie ja szukałem to tylko 2.0 a zakładałem, ze nie chce silnika transportować przez pół polski.
  • 0

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:03, 07.12.2010

be_free, 2.0 może i jest ciut bardziej elastyczne...ale z tego co czytuję i widziałem...to te 2.0 są ponoć bardziej awaryjne od 1.8. Poza tym - jak chcesz Plug&Play to musisz też zmienić kolektor wraz z dwururką + portkami. Dlaczego? Bo w 2.0 inaczej jest umieszona sonda lambda podstawowa. Inna sprawa, że 1.8 też różnią się od siebie w zależności od modelu przed- i po-liftowego właśnie ilością sond lambda i ich umieszczeniem. Weź to pod uwagę, bo widzę że masz rocznik 2001 jak ja, czyli poliftowy prawdopodobnie.
  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:54, 07.12.2010

tarjei ale ze swapami na w zasadzie tym samym silniku nie ma problemu, trzeba zostawić starego kompa i wszystko będzie grało- jest to lepsze rozwiązanie niż szukanie (w zasadzie na czuja) kompa który ogranie auto po swapie. Przy przesiadce z 1.8 na 2.0 zostawiłbym starego kompa i stary układ wydechowy, a to z powodu łatwiejszej dostępności części (wszyscy wiemy o problemach z sondą do 2.0). Komp obsłuży to ponieważ zaplon będzie w tym samym momencie a mieszanke dostroi przy pomocy lambdy. Pewnie mnie zlinczujecie ale robiłem juz takie swapy i wszytko banglało jak trzeba, przy próbie dobrania kompa do odpowiedniego silnika zazwyczaj pojawiały się jakieś problemy.
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq