Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Rolka napinacza i pasek wielorowkowy 2.2 ictdi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
141 odpowiedzi w tym temacie

#61 lukzo306

lukzo306
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:bad bentheim
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 09.10.2013

koledzy czy jest mozliwos wycagniecia napinacza od gory bez sciagania nadkola i czy da sie w nim wymienic lozysko ???? jesli tak to prosze o podpowiedzi
  • 0
lukasz zo306

#62 mrbaca

mrbaca
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 09.10.2013

Kilka słów o łożyskach

1. We Wrocławiu można dostać zamienniki w firmie Rolimex http://www.rolimex.pl/ . Koszt polskiego, który Pan mi poleca, to około 12 PLN.

2. AllegroOtrzymałem od jednego allegrowicza (nerontech z Piły) poniższą informację odnośnie wymiarów:

RE: Pytanie o przedmiot ŁOŻYSKO 6303 NSK 17x47x14.
Łożyska powinny mieć wymiary standardowe, oznaczenia tych łożysk raczej nie mają znaczenia ponieważ firma KYK to chiński producent i nie jest uważany za jakościowego, Nsk to już zdecydowanie lepsza marka, powinien Pan szukać łożysk z oznaczeniem 2RSC3 mamy do wyboru takowe na allegro np.Timken ,Fag

Aukcja:http://allegro.pl/sh...item=3563880187

kupiłem powyższe za 27 zł z przesyłką. Jak zamontuję, to potwierdzę, czy to działa, ale zrobię to dopiero w przyszłym tygodniu.
P.S. Czy orientuje się ktoś czy wymiana tego łożyska jest trudna , np czy trzeba stare wybijać jakimś młotkiem lub specjalistycznym sprzętem?

3. Tak jak Pisał użytkownik wrc

W NSK Polska w Kielcach wysylkowo, pozdr www.NSKBearings.pl


  • 0
Moje auta:
1.Honda Civic 4th 1991 r. 1,6 benzyna - w sam raz dla kawalera
2.Seat Toledo 1998 r. 1,9 Tdi - w sam raz dla 3 osobowej rodziny
3.Obecnie wracam do Hondy - Accord 7th 2005 r. -mam nadzieję, że w sam raz dla 4 osobowej rodziny
4.W przyszłości zapewne CRV - w sam raz dla mnie ;)

#63 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:43, 09.10.2013

koledzy czy jest mozliwos wycagniecia napinacza od gory bez sciagania nadkola i czy da sie w nim wymienic lozysko ?? jesli tak to prosze o podpowiedzi

da sie bez zdejmowania nadkola i da sie wymienic lozysko, choc ja odpinam prawe nadkole bo mi tak latwiej (pasek zakladam dolem), pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#64 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:37, 09.10.2013

czy jest mozliwos wycagniecia napinacza od gory

Wg ESM'a tak to właśnie wygląda - po zdemontowaniu paska, odkręcasz bez rozłączania przewodów pompę wspomagania układu kierowniczego i masz dostęp do napinacza...

pasek zakladam dolem

Ja (co prawda w benzynie) po ostatnich przejściach z paskiem, potrafię już pasek założyć niemal z zamkniętymi oczami (wymiana od góry, bo ostatnio zalożyłem z powrotem osłonę pod silnik :k )... choć oczywiście wolałbym nie mieć okazji zdobycia tej umiejętności...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#65 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 09.10.2013

Tak, pompe trzeba odkrecic bez demontowania przewodow, a z tym zakladaniem to mialem na mysli ze pasek zawsze ciezko na ostatnie kolo zalozyc, i ja mam technike ze na to ostatnie wybieram sobie kolo dolne, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#66 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:53, 09.10.2013

a z tym zakladaniem to mialem na mysli ze pasek zawsze ciezko na ostatnie kolo zalozyc, i ja mam technike ze na to ostatnie wybieram sobie kolo dolne, pozdr

Ja ponieważ często się 'bawiłem' zrobiłem sobie narzędzie do luzowania napinacza (stary łamany klucz nasadowy + metrowa rurka z Castoramy - krótszych nie było...) i wożę go w bagażniku - z takim kluczem problemem jest tylko właściwe ułożenie paska na wszystkich kołach pasowych (trening czyni mistrza ;-) )...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#67 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:59, 09.10.2013

U mnie te role przejmuje trzonek mlotka, tez daje rade, i potem robie jeden obrot walem korbowym napedzajac go kluczem nasadowym, aby pasek ladnie sie ulozyl i wskoczyl na rolki, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#68 Provokator

Provokator
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 00:26, 18.11.2014

odkopuje kotleta

Dzisiaj mechanik probwal mi wymienic pasek i ten 7PK jest ZA DLUGI ... Mierzyli mierzyli i wyszło na to ze mam zamontowany 1700mm czy jakos tak , to jest wiecej wersji tego paska 7pk czy jak to teraz ?


Użytkownik Provokator edytował ten post 00:33, 18.11.2014

  • -1

#69 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 04:57, 18.11.2014

Hej :-)
Na pewno mechanik dobrze zakłada ten pasek?
Koledzy pisali, chyba na drugiej stronie, że org to 7PK1788, ale taki to tylko w ASO, więc trzeba się ratować innym o zbliżonej długości czyli np. 7PK1785 czy 7PK1795... Twojemu mechanikowi 'wychodzi' 7PK1700 czyli prawie o 9 cm krótszy... trochę duża ta różnica...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#70 Provokator

Provokator
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:11, 18.11.2014

no dokladnie taki jak mowisz :-) to ori to tylko w aso ? a wy jaki zakladaliscie , z aso czy dobierany ?


  • 0

#71 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:11, 18.11.2014

7PK to tylko oznaczenie szerokosci, a dlugosc paska podawana juz byla wielkotornie i zawsze pasowala ale mechanik mogl przeoczyc jedna wazna informacje: zmieniono przebieg paska zeby odciazyc rolke bodajze alternatora. Nie pozostalo to bez wplywu na dlugosc paska. Ja mam pasek zalozony w ten nowy sposb, sam go zakladalem, a jedna rolke dalem do bagaznika ;-) . pozdr


Użytkownik wrc edytował ten post 09:11, 18.11.2014

  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#72 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 18.11.2014

Z tym twoim paskiem cos nie halo ze ma w okolicach 1700 mm. Masz tu linka gdzie jest opisane co i jak lacznie ze schematem ktora rolke nalezy wywalic: http://www.accordklu...krotszy-i-ctdi/


  • 0

#73 lukzo306

lukzo306
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:bad bentheim
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 24.05.2015

koledzy mam pytanie ponieważ chcę wymienić pasek i moje pytanie jest takie ponieważ podane jest kilka długości i nie wiem która jest odpowiednia czy może ktoś podać dłułgość paska do diesla 2004 ?


  • 0
lukasz zo306

#74 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:12, 24.05.2015

Jeżeli usuwasz górną rolkę i modyfikujesz przebieg paska tak żeby nie obciążał za bardzo łożyska w alternatorze wtedy zakładasz pasek np. Bando Japan 7PK1790  - http://motoshop.euro...U=~TUo3UEsxNzkw

 

Ew. łatwiej możesz dostać jakiś pasek 7PK1795 np. w Intercasie, który też pasuje.

 

32495_Instructions.jpg


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#75 lukzo306

lukzo306
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:bad bentheim
  • Silnik:2.2
  • Wersja:kombi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 24.05.2015

Jeżeli usuwasz górną rolkę i modyfikujesz przebieg paska tak żeby nie obciążał za bardzo łożyska w alternatorze wtedy zakładasz pasek np. Bando Japan 7PK1790  - http://motoshop.euro...U=~TUo3UEsxNzkw

 

Ew. łatwiej możesz dostać jakiś pasek 7PK1795 np. w Intercasie, który też pasuje.

 

32495_Instructions.jpg

dziekuje bardzo kolego pomogłeś mi bardzo pozdrawiam.


  • 0
lukasz zo306




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq