Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1351 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:19, 28.03.2020

Od ponad 3-ech lat w moim 2.4 mam Yuase 5005, czyli 65Ah. Ładowanie na wolnych obrotach w granicach 14.2V. Mam Webasto, kamerkę podłączoną na stałe w trybie parkingowym. Brakuje mi prądu, kamerka drenuje aku dość szybko. Jakiej maksymalnie pojemności akumulator mogę włożyć, żeby altek go do ładował bez problemu no i oczywiście żeby fizycznie zmieścił się pod maskę.
Jakieś konkretne modele z możliwością sprawdzenia elektrolitu?

Mam możliwość łatwego i szybkiego doładowania aku, samochód codziennie stoi w garażu.

Użytkownik Vice edytował ten post 07:20, 28.03.2020

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1352 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:00, 28.03.2020

alternator w Twoim accordzie ma maksymalny prąd ładowania 105 Amper, więc możesz do auta wsadzić dowolny akumulator, nawet taki od ciężarówki, kwestia tylko rozmiaru aby się zmieścił do auta. Jeśli chodzi o doładowywanie w pojeździe to pamiętaj że bezpieczne napięcie którego nie należy przekraczać by nie uszkodzić instalacji w pojeździe to 15,8V.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1353 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:07, 28.03.2020

No właśnie tak się zastanawiam czy nie najlepszym wyjściem jest zamiast kupować np droga yuase 50ah kupić jakiegoś duzo tanszego jenoxa 70-90 ah.
I co dłużej wytrzyma w takim np accco 7 gen.
Za 300 zł jest np jenox 80ah 800a nawet o polowe jak spadnie jego sprawność to byłby wystarczający do acco w benzynie.
A yuasa 50 ah to 280zl ciekawe jakby to porównać na przestrzeni lat.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik slasz129 edytował ten post 08:13, 28.03.2020

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1354 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:06, 28.03.2020

yuasa jest przereklamowana, chyba że wcisnęli mi wadliwy egzemplarz, bo nie trzyma napięcia, jak cr-v stoi nie ruszana 2 tygodnie to już nie chce odpalić. Akumulator co prawda ma 5 lat ale auto praktycznie nie było jeżdżone i aku ładowany był co tydzień, góra dwa tygodnie. Chyba jednak wrócę do bannera, albo do czegoś innego, na pewno nie centra i bosch bo te akumulatory to katastrofa, padły zaraz po skończonej gwarancji. Dobrze jakby akumulator miał pełną kratkę na płytach bo taki dłużej wytrzyma, a nie w technologii cięto-ciągnionej jak większość akumulatorów.


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:08, 28.03.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1355 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:19, 28.03.2020

A może coś  Ci prąd zaczęło żreć ?


  • 0

#1356 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:38, 28.03.2020

sprawdzałem, nic nie żre, zamówiłem w chinach rozładowalnice aby zmierzyć rzeczywistą pojemność akumulatora ale gdzieś utkneła po drodze, a te małe gówienka do testowania aku to źle pokazują


Użytkownik Maxell edytował ten post 22:40, 28.03.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1357 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:43, 30.03.2020

Od ponad 3-ech lat w moim 2.4 mam Yuase 5005, czyli 65Ah. Ładowanie na wolnych obrotach w granicach 14.2V. Mam Webasto, kamerkę podłączoną na stałe w trybie parkingowym. Brakuje mi prądu, kamerka drenuje aku dość szybko. Jakiej maksymalnie pojemności akumulator mogę włożyć, żeby altek go do ładował bez problemu no i oczywiście żeby fizycznie zmieścił się pod maskę.
Jakieś konkretne modele z możliwością sprawdzenia elektrolitu?

Mam możliwość łatwego i szybkiego doładowania aku, samochód codziennie stoi w garażu.

Mierzyłeś pobór prądu na postoju bez kamerki i z nią?
  • 0

#1358 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:27, 30.03.2020

Nie mierzyłem., ale zmierzę. Mam zasilacz z Navitela, który odcina zasilanie kamerki jak napięcie spadnie poniżej 12.4V. Włącza ponownie, gdy wzrośnie do 12.6V. Często właśnie w  trybie parkingowym mi ją wyłączy, stąd pomysł o większym aku.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1359 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:53, 05.04.2020

Aku możesz dać tak duży jaki fizycznie się zmieści.
Jenox gold 95Ah przymierz

A najpierw zmierz pomiar prądu na postoju, zamknięte auto po 15min:
1) gołe auto
2) auto z podpiętym lpg i innymi rzeczami np moduł świateł dziennym ale bez kamerki
3) wszystko podpięte co możliwe i kamerka pracująca

Może jest jakiś złodziej a może nie.

Masz jakąś dobrą ładowarkę lub prostownik - często ładujesz aku?
  • 0

#1360 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 06.04.2020

Jeśli chodzi o doładowywanie w pojeździe to pamiętaj że bezpieczne napięcie którego nie należy przekraczać by nie uszkodzić instalacji w pojeździe to 15,8V.

U mnie 17,4V nie zrobiło żadnych szkód. Oczywiście nie polecam naśladowania.

sprawdzałem, nic nie żre, zamówiłem w chinach rozładowalnice aby zmierzyć rzeczywistą pojemność akumulatora ale gdzieś utkneła po drodze, a te małe gówienka do testowania aku to źle pokazują

Masz rozmach. Dla jednej sztuki pojemność można oszacować żarówka H4, żarówka po części sama stabilizuje sobie prąd i różnica między prądem na początku a końcu rozładowania wynosi może ok. 0,5A. Ja do tego spisywałem co jakiś czas napięcie i prąd. Idzie coś już z tego wyliczyć.

Użytkownik Jacek19890 edytował ten post 20:42, 06.04.2020

  • 0

#1361 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:14, 06.04.2020

jest taka polska firma która nazywa się semi i robią oni profesjonalne ładowarki na cały świat, i z ich strony można wyczytać o tym napięciu maksymalnym jakie można podpiąć do instalacji samochodu 15.8V, a jeśli chodzi o zmierzenie rzeczywistej pojemności akumulatora to nie jest to takie proste jak by się wydawało, bo nawet tym urządzeniem z chin trudno będzie to zmierzyć bo musiał byś idealnie trafić z prądem dwudziestogodzinnym jaki rozładował by akumulator w czasie 20 godzin, co jest praktycznie niemożliwe za pierwszym razem, na szczęście jest takie coś jak prawo Peukerta na podstawie którego można obliczyć pojemność podczas rozładowania w krótszym czasie, ale jest to też bardzo trudne jak ktoś się nie zna. Ja jestem bardzo wyczulony na punkcje tego jak teraz firmy oszukują ludzi sprzedając im towary o niskiej jakości i dlatego postanowiłem sprawdzic akumulator yuasa aby rozwiać wszelkie wątpliwości co do jego jakości i wysokiej ceny.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:20, 06.04.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1362 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 06.04.2020

Pomiar faktycznie prosty nie jest, ale jak chcemy tylko oszacować to też da się to zrobić prostym sposobem. Miernik żarówka i zegarek do tego wystarczy. W prąd dwudziestogodzinnym nie musisz trafiać, określasz go na podstawie etykiety. Wspolczynnik peukerta też idzie określić na podstawie informacji w internecie.
Moja warta 60Ah wydała z siebie tylko 15Ah- 3h przy prądzie 5A, gdzie prąd dwudziestogodzinny to 3A i tu współczynnik peukerta sprawy nie uratuje. Co lepsze cały czas używam tego akumulatora, a prąd rozruchu po dobrym naładowaniu potrafi się zbliżyć nawet do etykiety.
  • 0

#1363 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:46, 06.04.2020

z tych Twoich danych wynika że pojemność dwudziestogodzinna (jest to pojemność jaką posługuje się fabryka) jaka została w Twoim akumulatorze to 22Ah, tylko wiesz że akumulator rozładowuje się do 10,5V?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1364 Jacek19890

Jacek19890
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 06.04.2020

Tak wiem i tu jest ten minus, że w okolicy tych 11V z metodą na zegarek musimy częściej robić pomiary, żeby nie przegapić granicznego rozładowania, napięcie wtedy spada w oczach.
W moim przypadku wzależności od przyjętego współczynnika peukerta w zakresie między 1,2 a 1,3 pojemność wyniesie jakieś 20-24Ah więc tu też masz rację. Chodziło mi tylko o to, takie proste szacowanie jest w stanie nam sporo powiedzieć o kondycji akumulatora. I o ile ktoś nie ma ambicji robienia laboratorium to taka niepewność pomiaru będzie akceptowalna, szczególnie że parametry producenta też zapewne dopuszczają jakąś tolerancję, ale tego już nie zgłębiałem.
Podsumowując, mając do sprawdzenia tylko swój akumulator i odrobinę czasu da się to zrobić praktycznie bezkosztowo. Jak chcemy się więcej pobawić to rozładowalnica fajna rzecz.
  • 0

#1365 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:09, 07.04.2020

jeszcze jedna istotna sprawa, znaczny spadek napięcia podczas rozruchu może uszkodzić rozrusznik, alternator czy nawet instalację elektryczną w pojeździe, więc jesli podczas rozruchu napięcie spada poniżej 8V to nie ma co ryzykować i lepiej kupić nowy akumulator.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq