Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kompleksowa naprawa układu wspomagania

VII maglownica pompa wspomagania regeneracja maglownicy regeneracja pompy wspomagania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:40, 12.01.2023

Jednego z moich accordów dopadła awaria ukladu wspomagania przebieg prawie 290 tyś km.
Awaria wystąpiła nagle bez zadnych wstępnych objawów - wycieków, stuków, zgrzytów itp
Nagle rozerwało osłony kurzowe, wylał się płyn zawyła pompa i dupa blada :)
Konsultacje z Marcinem żadnych zamienników, regeneracja - naprawa OEM to jedynie słuszne rozwiązanie.
Rozpocząłem poszukiwania komu to zlecic, kto to zrobi ...
W poprzednim accordzie 1999 przerabiałem dwa razy regeneracje maglownicy.
i dwa razy były to chyba nie do końca fachowe usługi.
Szukałem warsztatu w mojej najblizszej okolicy.
Czytałem wiele opinii z którymi tez róznie bywa. Wybór padł na firmę MotoREMA w Mielcu https://motorema.pl/ 
Między czasie zamówiłem PSF-S/08284-99902HE/ i poduszkę maglownicy Accord 7gen 03-08 K20 /53436-SDA-A01/
oczywiscie zakupy u Jarka/jarusnet.pl/
Zakres prac
demontaż i montaż maglownicy
demontaz i montaż pompy
regenercja maglownicy
regeneracja pompy /regeneracja wirnika/
kompleksowe mycie - płukanie całego układu wspomagania
zbieżność
 
mój wkład
PSF-S/08284-99902HE/
Załączony plik  PSF honda.jpg   198,61 KB   15 Ilość pobrań
poduszka maglownicy Accord 7gen 03-08 K20 /53436-SDA-A01/
Załączony plik  poduszka-maglownicy-2.jpg   247,41 KB   12 Ilość pobrań
 
Naprawa wykonana, auto juz w garażu. Gwarancja 12 m-cy bez limitu kilometrów.
Nie oglądałem maglownicy, ale wygląd pompy i zbiorniczka świadczy o jakości usługi.
 
Załączony plik  IMG_20230112_123714.png   1,19 MB   13 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20230112_123720.png   1,57 MB   12 Ilość pobrań
 
 
Jeśli wiec ktoś ma problemy z układem wspomagania i szuka fachowej pomocy to ze spokojnym sumieniem mogę polecic firmę MotoRema

  • 1

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:55, 12.01.2023

Dzięki za temat.
Podpinam żeby było dla pokoleń :)

Pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:40, 12.01.2023

Wygląd pompy świadczy o tym że została pomalowana srebrzanką a na śrubach zostały namalowane "plomby" a zbiorniczek został wyczyszczony ot szczegóły
Czas i kilometry zweryfikują jakość.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:06, 12.01.2023

Zastanawia mnie, skąd się wzięła usterka?
Orientujesz się, czy wcześniej był kiedykolwiek u Ciebie wymieniany płyn w układzie wspomagania?
Pytam, ponieważ u mnie dwa i pół roku temu był wymieniany ten płyn (podejrzewam, że od nowości nie było to robione ani razu, a wiek aut już też robi swoje i wzrasta potencjalne ryzyko awarii), to co zostało spuszczone, to w zasadzie była czarna wodnista substancja, nie przypominająca nowego płynu.
Zanim zostało to zrobione, układ został porządnie przepłukany jakimś tańszym zamiennikiem i dopiero zalany płynem OEM.
Tu wysyłam podziękowania za profesjonalną robotę naszemu moderatorowi Waldiemu z forum, który ogarnął sprawę z pełnym zaangażowaniem oraz z kunsztem, a ja tylko podziwiałem jego robotę i znajomość tematu, pomagając mu tylko w tym.
ASO tej roboty podjąć się nawet nie chciało nie wiedzieć czemu, więc tego nie będę komentował. Tylko stwierdzili, że jest to niewykonalne i za bardzo sensu nie ma, żeby to robić.

Po tym zabiegu mam nadzieję, że pompy jak i całe układy kierownicze (płukanie oraz wymiana była zrobiona w dwóch autach) działają i będą dalej działały bez zarzutu, co w 20 i 19 letnich naszych siódemkach jest mimo wszystko kwestią kluczową, żeby o takie rzeczy dbać pomimo tego, że ASO tego nie chce się podjąć.

Szczególnie zadowolony jestem z tego, że jednym z Accordów, którym jeżdżę cały rok, minęło ponad 352 tys. kilometrów, dlatego taki zapobiegawczy zabieg powinien przyczynić się do tego, że układ ten jeszcze trochę czasu bezproblemowo będzie służył.

Czy u Ciebie przyczyną awarii mogła być ewentualnie kwestia starego płynu, czy jakiś inny czynnik?
Pozdrawiam.
  • 0

#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:56, 13.01.2023

Wygląd pompy świadczy o tym że została pomalowana srebrzanką a na śrubach zostały namalowane "plomby" a zbiorniczek został wyczyszczony ot szczegóły
Czas i kilometry zweryfikują jakość.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

tak, zgadzam sie z Tobą, ale jeszcze mozna napisac-powiedziec ze sie komus chciało :) pomalowac, wyczyscic posprzątac po sobie.

W tej firmie mechanikom sie chciało i chocby za to pochwała.

Oczywiscie czas wszystko zweryfikuje. To że teraz chwale nie znaczy ze nie będę narzekał za rok czy wiecej, ale chwale podejscie do klienta, sposob wykonania usługi, a nie jej jakość bo to jak słusznie zauważyłes zweryfikuje czas.

 

 

Zastanawia mnie, skąd się wzięła usterka?
Orientujesz się, czy wcześniej był kiedykolwiek u Ciebie wymieniany płyn w układzie wspomagania?

.....
Czy u Ciebie przyczyną awarii mogła być ewentualnie kwestia starego płynu, czy jakiś inny czynnik?
Pozdrawiam.

Auto jest w moim posiadaniu od wiosny 2019 roku i z tego co wiem psf nie był wymieniany - nic przy maglu nie było ruszane według informacji sprzedającego. Poniewaz w zbiorniczku był poziom minimum wiec został uzupełniony do lekko ponizej max i tak było do teraz - można by rzec :)

Nauczony porzednim accordem zwracana była uwaga na poziom płynu w ukladzie wspomagania. Nie było widocznych ubytków. Jakies minimalne zapocenie przy pompie, ale po tylu latach to jedna dwie krople rozeszły sie po zakurzonej pompie. Zadnych wczesniejszych sygnałów-objawów. Tak jak napisałem w pierwszym poscie - wyjazd do sklepu powrót i wyciek płynu. Wyciek ... wylew płynu :) jazgot pompy no i reszta opisana wyżej :)

Nikt nie dochdził przyczyn. Moja teoria, ale tylko teoria jest taka zablokował sie zawór cisnieniowy i poszło zbyt duże cisnienie na stare już uszczelnienia magla które nie wytrzymały pusciły płyn do osłon kurzowych. Po uzupełnieniu płynu poszło już cisnienie na osłony wypełnione wczesniejszym płynem i je rozdarło. Nie były uszkodzone przy opaskach, ale w najsłabszym punkcie - garb trzeci garb wewnetrzny od strony magla z jednej jak i z drugiej strony - identycznie jednakowo - tak samo :)

powtarzam to tylko moja teoria na podstawie wiedzy z układów hydraulicznych niekoniecznie maglownic hondy :)


  • 0

#6 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:01, 14.01.2023

To ja opiszę swoją historię.

Zmieniłem płyn na Mobil ATF 320, po jakimś czasie zawyła poma i ubyło płynu, dolałem, ale po jakimś czasie znowu minimum. Puściła maglownica a płyn poszedł w manszety. Przy wyjmowaniu magla okazało się że osłony chyba nawet obie był dziurawe. Poszła regeneracja i był spokój, ale pompa wyła przy ruchu kierownicą odkąd kupiłem auto. Niedawno wziąłem regenerowaną od Jacka (Seth) i jest cisza.

W firmie której regenerowałem maglownice powiedziano mi ze Mobil ATF320 może być za rzadki i polecili oraz dołączyli Mobil ATF 220. Od tamtej pory jeżdżę na tym i nie ma problemów. Zakład w którym regenerowałem jest raczej z tych polecanych.
U mnie pewnie zgrały się 2 rzeczy, mianowicie wymiana płynu i dziurawe osłony.

 


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 22:02, 14.01.2023

  • 0

#7 Oluś

Oluś
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 14.08.2023

Mam takie pytanie. Właśnie wróciłem od mechanika. Miałem wycieki z przewodu pompy wspomagania, który idzie dołem. Kupiłem 1l płynu OEM i prosiłem przy naprawie o wymianę tego płynu. Na forum czytałem, że mieści się 1L. Samochód odebrałem, na rachunku tylko, że był wymieniany przewód, a był dorabiany, nie wymienili całego. I co z płynem? W zbiorniku podnad poziom MAX, w pojemniku myślałem, że mi dali stary olej. Sprawdziłem, a on był czysty. Dzwonię do mechanika, mówi, że wymieniał płyn. To moje pytanie, czy to możliwe że wymienił płyn, a tylko połowa butelki weszła i jest ponad MAX? Mam odpompować to co jest nadmiarem? Wymienić to co mi zostało w butelce?
  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:45, 16.08.2023

Ponad max może być, ciśnienia tam nie ma.
Ja bym pojeździł i aby nie marnować pół litra co Ci zostało, spuścił pół litra i dolał świeżego.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, maglownica, pompa wspomagania, regeneracja maglownicy, regeneracja pompy wspomagania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq