Pacjent: Accord VII 2,0 PB/LPG 2005 K20A6 przedlift (przepustnica na linkę)
Problem: podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotomierza spada do normalnych ok.900 rpm i odbija się w górę na 1500-2000 rpm (sprzęgło nadal wciśnięte, auto toczy się)
Przewaliłem wszystkie posty na forum dotyczące tego problemu i dalej nie mogę sobie poradzić z tym problemem
Przepustnica i krokowiec starannie wyczyszczone, wszystko dokładnie popodpinane i wielokrotnie sprawdzone.
TPS ustawiony na 0,45V. Kilkakrotne odpinanie akumulatora, wtyczkek od ECU i proby nauki wolnych obrotów (niby ładnie obroty schodzą do właściwych, daje Hani pochodzić z 10 min po załączeniu się drugiego wiatraka i wyłączam auto. Potem zapalam i próba ..... i dalej świruje)
Kupiłem też kabelek od XHorse z clone HDS. Resetowałem w HDSie ECU i dalej próba nauki wolnych. I tutaj nasuwają mi się pytania po oglądnięciu różnych filmików na Jutubie.
Wchodząc w opcje PGM FI --> Inspekcja --> ETCS (TAC) u mnie ta opcja jest niedostępna a na filmikach ludzie mają tam kolejne podmenu i tam opcja "TP Position". Czy jest tak dlatego, że dotyczy to tylko elektronicznych przepustnic?
Druga sprawa, która mnie zastanawia to w podglądzie parametrów (opcja "Data List" w HDS) przy pozycji "Nauczanie biegu jałowego" świeci się czerwona kropka i pisze "Niedostępny", a w filmikach ludzie mają "Nie nauczono" "Nauczanie" lub "Nauczono"(i zielona kropka). Dlaczego mam "niedostępny"?
Ma ktoś jakieś pomysły? Może trzeba ECU updatować.