Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Luz na pedale sprzęgła znika w trakcie jazdy.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:25, 28.04.2020

Siema, w ostatnich dniach mam problem z pedałem sprzęgła lub samym sprzęgłem. Gdy silnik jest zimny nie jeżdżony przez kilka godzin, na pedale sprzęgła jest luz, tzn przy naciskaniu początek jest miękki a następnie czuć opór, a podczas jazdy i rozgrzania się silnika, z czasem czuć, że ten luz zanika i sprzęgło jest sztywne od samego początku naciśnięcia pedału sprzęgła, ale nie ślizga się. Przebieg auta to 187 tyś km silnik -K20Z2.

Co może być przyczyną? 


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:58, 28.04.2020

Elo. Ostatnio w innym temacie pisałem :

Pompa sprzęgła/wysprzęglik do sprawdzenia pod kątem nieszczelności.

Do wymiany olej w układzie hydraulicznym sprzęgła jak i odpowietrzenie, jaka jest ilość płynu w tym małym zbiorniczku ? (jak będzie mało to pompa/wysprzęglik mogą mieć nieszczelności)

Kiedy ostatnio wymieniłeś płyn w układzie hydraulicznym sprzęgła??
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:06, 28.04.2020

Płyn w układzie hydraulicznym sprzęgła wymieniony około 6-7 miesięcy temu (6-7tyś km), stan w zbiorniczku w normie, więc żadnych wycieków nie ma. Więc co dalej sprawdzać i jakie pomysły? ;) 


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 00:59, 29.04.2020

Zużyte sprzęgło, a dokładniej docisk.
Po nagrzaniu się pracuję jak trzeba.
Skoro układ hydrauliczny jest w porządku, zostaję to czym steruje.

Pewnie gdy temperatura za oknem będzie wyższa, szybciej problemy znikną. Zobacz sam jak się to ma do temperatury otoczenia i zdaj relację.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:00, 29.04.2020

No płyn czysty jak w dniu wymiany i stan pod max. ;) 

Czyli mam rozumieć, że pedał nie powinien mieć "luzu"? No myślę, jeszcze nad regulacją, tym wodzikiem między pompą a pedałem. 


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:05, 29.04.2020

To też warto sprawdzić, gdy będzie w porządku to nie zostaje nic innego jak docisk czy łapa sprzęgła. 

Napisz potem jak się ma temp. otoczenia do tego luzu na sprzęgle. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:15, 29.04.2020

Czyli wymiana sprzęgła tylko pozostaje? Auto ma już swoje przejechane 187 tyś km przebiegu. ;) 

Ok, jak na razie gdy wsiadam w auto rano czyli takie temp jak są teraz między 0-8*C to pedał jest na samym początku miękki i ma luz, a w trakcie jazdy robi się twardy od samego początku i podczas przyśpieszenia jego około 2 cm naciśnięcie powoduje ślizganie się sprzęgła. 


  • 0

#8 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:32, 29.04.2020

A nie była czasami ostatnio regulowana wysokość pedału sprzęgła ? Nie wiem jak jest w VII gen ale w VI gen jak się za bardzo wykręci trzpień na pedale sprzęgła to tłoczek za bardzo wchodzi w pompę sprzęgła i blokuje kanał do zbiorniczka. 

Następnie w momencie rozgrzewania się płynu jego objętość się zwiększa a, że nie ma gdzie odpłynąć to luz na pedale sprzęgła się zmniejsza i może zacząć się ślizgać sprzęgło.

Obstawiam na 90%, że taki masz problem.

Trzpień na pedale musi być tak wyregulowany, żeby płyn mógł swobodnie cofać się do zbiorniczka.


Użytkownik h1tman edytował ten post 13:35, 29.04.2020

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:51, 29.04.2020

Czyli wymiana sprzęgła tylko pozostaje? Auto ma już swoje przejechane 187 tyś km przebiegu. ;)

Ok, jak na razie gdy wsiadam w auto rano czyli takie temp jak są teraz między 0-8*C to pedał jest na samym początku miękki i ma luz, a w trakcie jazdy robi się twardy od samego początku i podczas przyśpieszenia jego około 2 cm naciśnięcie powoduje ślizganie się sprzęgła. 

 

Zacznij od regulacji sprzęgła tak jak napisałem i kolega. 

Gdy to nie przyniesie poprawy żadnej zauważalnej wtedy myślał bym nad wymianą sprzęgła. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:01, 29.04.2020

A nie była czasami ostatnio regulowana wysokość pedału sprzęgła ? Nie wiem jak jest w VII gen ale w VI gen jak się za bardzo wykręci trzpień na pedale sprzęgła to tłoczek za bardzo wchodzi w pompę sprzęgła i blokuje kanał do zbiorniczka. 

Następnie w momencie rozgrzewania się płynu jego objętość się zwiększa a, że nie ma gdzie odpłynąć to luz na pedale sprzęgła się zmniejsza i może zacząć się ślizgać sprzęgło.

Obstawiam na 90%, że taki masz problem.

Trzpień na pedale musi być tak wyregulowany, żeby płyn mógł swobodnie cofać się do zbiorniczka.

 

Dokładnie tak, zaczęło się tak dziać po regulacji, gdy bardziej wykręciłem trzpień z pedału w stronę pompy sprzęgła. Więc teraz już wszystko jasne, właśnie skończyłem regulować i zostawiłem luz, gdy będzie znowu taka sama sytuacja znowu wykręcę. Dzięki za pomoc. Ale jak zaczyna szarpać na postoju przy wrzuceniu na 1 to chyba powoli sprzęgło do wymiany? To samo, że pedał co raz ciężej chodzi. 


  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:18, 29.04.2020

Szarpanie, ciężka praca pedału sprzęgła to typowe objawy uszkodzonego sprzęgła. Już wcześniejsza regulacja też o tym świadczy że sprzęgło się po prostu kończy. 


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq