Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nie mogę wyciągnąć piasty z zwrotnicy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#31 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:32, 24.10.2021

Tak, o gwincie wiem.

Jak po kilku zdrowych uderzeniach w czop przez twardy klocek piasta nie puści, to będę kombinował jakiś ściągacz.

W sumie mam do dyspozycji prasę, ale chciał bym uniknąć wyjmowania półosi ze skrzyni.

 

Pozdrawiam.

 

Przerabiałem ten temat u siebie, doradzam wyjęcie półosi ze skrzyni, tym bardziej że nie jest to jakaś trudna i skomplikowana czynność, a bicie na pałę po półosi może nie wyjść na zdrowie skrzyni. Mały łom wsadzasz pomiędzy skrzynie a   półoś i podważasz czasem trzeba ładnie szarpnąć. Uwaga na uszczelniacz podczas wyjmowania półosi! W moim przypadku nawet prasa na 20Ton zawiodła, poradził sobie dopiero wielki młot, coś z 10kg trzy pełne zamachy i poszło. O dziwo łożysko przeżyło, tylko gwint skrócił się o połowę :zoltek: bo szlifierka poszła w ruch.

powodzenia


  • 0

#32 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 25.10.2021

Przerabiałem ten temat u siebie, doradzam wyjęcie półosi ze skrzyni, tym bardziej że nie jest to jakaś trudna i skomplikowana czynność, a bicie na pałę po półosi może nie wyjść na zdrowie skrzyni. Mały łom wsadzasz pomiędzy skrzynie a   półoś i podważasz czasem trzeba ładnie szarpnąć. Uwaga na uszczelniacz podczas wyjmowania półosi! W moim przypadku nawet prasa na 20Ton zawiodła, poradził sobie dopiero wielki młot, coś z 10kg trzy pełne zamachy i poszło. O dziwo łożysko przeżyło, tylko gwint skrócił się o połowę :zoltek: bo szlifierka poszła w ruch.

powodzenia

To jednak jest coś na rzeczy z tym że  można uszkodzić coś w skrzyni biegów.

 

Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym zdaniu: "Mały łom wsadzasz pomiędzy skrzynie a półoś i podważasz czasem trzeba ładnie szarpnąć"?

Kolego Mika 11, możesz wyjaśnić o co dokładnie chodzi?

 

Co do wyjmowania samej półosi i innych prac mechanicznych, to nowicjuszem nie jestem, ale w Accordzie jeszcze tego nie robiłem, więc szukam porad w razie jak by pojawiły się jakieś problemy i by przy okazji nie narobić niepotrzebnych szkód.

 

Pozdrawiam.


  • 0

#33 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:12, 26.10.2021

https://youtu.be/NE9WwW4D-UU?t=641


  • 1

#34 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 26.10.2021

Aaa, chodziło o wymontowanie półosi ze skrzyni.

To akurat wiem jak zrobić a po prostu myślałem że ten łom ma pomóc w wymontowaniu półosi (jej czopa) z łożyska piasty. :-)

 

Jak znajdę w garażu odpowiedni (nieobrotowy) klucz udarowy, to będę kombinował z wybiciem czopa z łożyska piasty tak jak na Twoim filmiku, bo ta czynność najbardziej mnie intryguje. Mam nadzieję że czop nie będzie na łożysku zbyt mocno zapieczony.

 

Dziękuję!

 

Pozdrawiam.

 

No i nie było zapieczone. :u

Czop półosi udało mi się wycisnąć z piasty bez większego problemu trójramiennym ściągaczem śrubowym.

Co ok. ćwierć obrotu śruby ściągacza, puknąłem niezbyt mocno młotkiem w główkę śruby ściągacza - tak może z sześć razy i poszło! :j


Użytkownik djmapet edytował ten post 20:24, 28.10.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq