Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord VII jakie ET najniższe/najwyższe oraz szerokość felgi/dobór opon.

VII koła 16

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
234 odpowiedzi w tym temacie

#211 Kames

Kames
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:205
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Mugen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:51, 08.12.2022

Może ktoś posiada informacje jaki konkretnie rozmiar opon wpływa najkorzystniej na osiągi w accordzie 2.4?


  • 0

#212 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 06:54, 08.12.2022

Nie tyle co opona ma znaczenie, a waga felg. Polecam poczytać o wadze niereserowanej.
OEM są felgi bardzo ciężkie, wszelkiego rodzaju markowe felgi Rays, Enkei, O.Z ultra nie bez powodu kosztują tyle, ich główną zaletą jest waga, a zdjęcie 20/25kg na czterech kołach to dużo. Wtedy okaże się że na 18stu calach auto jeździ tak jak na 16, nie radzę też iść w wąska oponę jak 205mm bo wtedy będzie problem z trakcją.

http://www.accordklu...39#entry1012402

Byłem bardzo zdziwiony jakie znaczenie ma waga felg gdy założyłem O.Z czy Rays do VII , a przyznam że sam byłem do tego sceptycznie nastawiony i opinie miałem że to bajki forumowe i płacenie grubej kasy za markę tylko.


Samo wysuwanie felgi na zewnątrz poprzez niskie et także nie jest wskazane, inaczej rozkładają się siły.

https://www.civicfor...1931#post371931

Tu też ciekawe opinie:

https://www.bmw-spor...hp?f=2&t=150201

Reasumując opona nie mniej niż 225mm, plus lekka felga i będziesz zadowolony.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#213 Kames

Kames
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:205
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Mugen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 10.12.2022

Nie tyle co opona ma znaczenie, a waga felg. Polecam poczytać o wadze niereserowanej.
OEM są felgi bardzo ciężkie, wszelkiego rodzaju markowe felgi Rays, Enkei, O.Z ultra nie bez powodu kosztują tyle, ich główną zaletą jest waga, a zdjęcie 20/25kg na czterech kołach to dużo. Wtedy okaże się że na 18stu calach auto jeździ tak jak na 16, nie radzę też iść w wąska oponę jak 205mm bo wtedy będzie problem z trakcją.

http://www.accordklu...39#entry1012402

Byłem bardzo zdziwiony jakie znaczenie ma waga felg gdy założyłem O.Z czy Rays do VII , a przyznam że sam byłem do tego sceptycznie nastawiony i opinie miałem że to bajki forumowe i płacenie grubej kasy za markę tylko.


Samo wysuwanie felgi na zewnątrz poprzez niskie et także nie jest wskazane, inaczej rozkładają się siły.

https://www.civicfor...1931#post371931

Tu też ciekawe opinie:

https://www.bmw-spor...hp?f=2&t=150201

Reasumując opona nie mniej niż 225mm, plus lekka felga i będziesz zadowolony.


No właśnie, wiele czynników ma znaczenie. Ostatnie dni tak właśnie badam temat bo planuję ładniejsze felgi na wiosnę wsadzić.
Aktualnie mam O.Z Palladio 18" ciężko o ich wagę w internetach ale znalazłem info że mają13kg bądź11,6kg.
Wąska opona to jest lepsza podobno na śniegu:)

PS. Dzięki kolego za konkretną odpowiedź:)


  • 0

#214 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 22:07, 10.12.2022

https://www.s2forum....ghts-page/page6

Tu jest wszystko, są i tak ciężkie w porównaniu do crono ht 18.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#215 predator22

predator22
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 05.03.2023

Witam serdecznie posiadam zakupione felgi OM hondy 17x7j ET55 i bardzo proszę o pomoc jakie dobrać optymalnie do nich opony żeby nie stracić komfortu ani trakcji  jazdy a zarazem aby optymalnie poprawić wizualny wygląd ,teraz posiadam 205/55/16.Wiem że są zalecane 225/45/17 ale z racji naszych dróg i wyglądu, chyba byłby wskazany wyższy profil może 50mm albo 55mm ale nie wiem czy to zda egzamin w praktyce i jaką szerokość opon dobrać .Czy np 215/50/17 będzie lepszym wyborem od 225/45/17 a może ktoś miał 205/55/17 wiem że na kalkulatorze są rożne te speed errory ale chodzi mi głownie o jak najlepszy dobór opon do tych felg które podałem aby wygląd się poprawił i nie był gorszy a może nawet lepszy komfort jazdy. Dziękuję bardzo za pomoc


Użytkownik predator22 edytował ten post 17:02, 05.03.2023

  • 0

#216 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:06, 05.03.2023

Ja bardzo polecam standardowy rozmiar 225/45 17 w wersji XL 94Y. Te są najtwardsze (po za SSR) i jak dla mnie najlepiej mi sie jeździ.
  • 0

#217 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 07:34, 06.03.2023

Ja bardzo polecam standardowy rozmiar 225/45 17 w wersji XL 94Y. Te są najtwardsze (po za SSR) i jak dla mnie najlepiej mi sie jeździ.


Mogę się tylko pod tym podpisać.
Czy do Accorda czy Civica najczęściej taka kombinacja opon letnich.

8818021900_1678084329_thumb.jpg
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#218 predator22

predator22
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:07, 06.03.2023




Dziękuję za szybką pomoc trochę się boje takich niskich profili , tak jak pisałem ze względu na nasze drogi i chęć trochę lepszego wypełnienia nadkola przy standardowym zawieszeniu sedana chciałbym się dowiedzieć od szanownych forumowiczów którzy użytkowali może konfigurację przy feldze 17x7j i z ET55 ;
1.z oponą 225/50/17 -jak wygląda komfort jazdy, jak się trzyma drogi i jak wygląda taki zestaw na samochodzie
2-chyba że jest jakaś lepsza konfiguracja
Muszę podjąć już jakąś decyzję o zakupie opon ,a chcę aby to była jak najlepsza decyzja przy tych felgach

Dzięki Ślepak jak zawsze pomocny ,pragnę zapytać się Ciebie ,bo gdzieś też czytałem że polecałeś właśnie na profilu 50mm chodzi o lepszy wygląd przy fabrycznym zawieszeniu i tu moje pytanie czy miałeś okazję jeżdzić na tych co podajecie 225/45/17 i na 225/50/17 które się lepiej sprawdzą i czy ta szerokość 225 mm jest najlepsza, po prostu powiem prosto mam 205/55/16 i chce poprawić komfort oraz jak da się trochę bardziej wygląd
Nie mogłem edytować

Użytkownik Ślepak edytował ten post 13:39, 06.03.2023
Połączenie postów

  • 0

#219 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 13:14, 06.03.2023

Ujmę to inaczej, ubezpieczenia aut coraz droższe, naprawy aut coraz droższe... Ubezpieczalnie coraz bardziej dociekliwe żeby tylko nie wypłacić odszkodowania.
Przypomnę że Accord jest homologowany na 225/45/17 (VII).
Zdaję sobie sprawę że dla wielu będą to bzdury, ok, każdy może mieć swoje zdanie, ale z oklejaniem lamp folią jest podobnie,folia = brak homologacji, brak kasy.

Jak macie kogoś znajomego / zaufanego co ma firmę detalingowa to wam powiedzą dokładnie to samo i że znają takie przypadki, inni powiedzą że to nie prawda bo PLN będzie ważniejszy w kieszeni niż możliwe późniejsze problemy klienta.

Każdy zrobi jak uważa, ja jednak wolałbym spać spokojnie dla swojego sumienia.

Edit :

Polecałem 225/45/18 zamiast 225/40/18 i było to dawnoo temu i przy eibachu :) (oraz przed dociekliwymi firmami ubezpieczeniowymi) ,rozmiar 225/50/17 to Accord VIII, sorry ale jak liczysz na komfort wyższy niż na 16 to nic nie zdziałasz i niepotrzebnie kupowałeś 17 calowe felgi.

Tak miałem kilka kompletów felg z VIII w VII z rozmiarem 225/50/17 iii wielu pewnie by nawet nie wyłapało różnicy bo są to niewielkie zmiany dla komfortu.
Najwygodniej bylo na 16, mimo że nie wyglądało, coś za coś i tego się nie przeskoczy.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#220 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:30, 06.03.2023

Jeśli chcesz na profil 50 to tylko 215. Przy 225 to już konkretny balon. Słabo to wygląda. Reasumując w twojej sytuacji lepszy wygląd i brak utraty komfortu wychodzi 215/50/17. Ja tak mam i parę osób na forum
  • 0
                       

#221 predator22

predator22
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 06.03.2023

Dziękuję bardzo Wlodar a co myślisz o 205/50/17 jest najbliżej referencji 0.8%  bo 215/50/17 ma 2.3% miałeś okazję spróbować .Choć na lato szersze niby lepiej 

a  jeżeli  jesteśmy  przy temacie opon jakie najlepiej brać o jakiej charakterystyce . Dziękuję


Użytkownik predator22 edytował ten post 16:31, 06.03.2023

  • 0

#222 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 17:21, 06.03.2023

http://www.accordklu...p/#entry1042097

Przeczytaj to, przyda się, sporo cennych informacji.

Nie zrozumiem nigdy dlaczego zakłada się węższe opony od zalecanych, bo spali mniej? mniejsze opory toczenia?

Może tak, ale wolę jednak więcej przyczepności i krótsza drogę hamowania z bardziej precyzyjnym układem kierowniczym :)

http://vgp.pso.com.p..._hamowania.html

https://motofakty.pl.../ar/c4-16284077

https://www.google.c...rac,nId,3314843
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#223 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:24, 06.03.2023

Nie miałem nigdy 205.
Wziąłem 215/50 bo lepiej wypełnia nadkole i zawsze to trochę więcej komfortu. Ja akurat lubię w miarę miękko i takie brałem
Fulda uhp sport control 2 ( chyba już się powtarzam niepotrzebnie 🤔)

Jeśli chodzi o przyczepność to ta fulda ma praktycznie kapeć jak niektóre 225

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:25, 06.03.2023

  • 0
                       

#224 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:29, 06.03.2023

215/50/17, tak jak kolega wyżej mam u siebie na fabrycznych felgach od ósmej generacji, będę jeździł teraz na nich 3 sezon i jest ok, jak dla mnie jest to kompromis pomiędzy komfortem jazdy wyglądem oraz jakością prowadzenia auta.

Co do marki opon, niektórym one mogą się źle kojarzyć (marka Imperial), ale ja jestem z nich zadowolony, jakość wykonania jest ok, praktycznie bez hałasu, na mokrym i wodnym, koleinowym asfalcie bez aquaplaningu i bez włączania się ABS przy mocniejszymi hamowaniu, nawet przy szybszej jeździe.
Jest to profil opony wzmocniony, odporny na uszkodzenia podczas ewentualnego kontaktu z krawężnikiem lub rantem z betonu przy chodnikach.
Zrobiłem na tych oponach trochę ponad 25-27 tys kilometrów i bieżnik wygląda nadal na głęboki.

Jedyny minus (może przez to, że w porównaniu do fabrycznej 205/55/16, ten rozmiar jest jednak dużo mniejszy od tego aktualnego no i 17 tka felga jest cięższa od 16 tki) jest taki, że poszły mi raczej z tego powodu niedawno dwa łożyska z tyłu w niedługim odstępie czasowym - przy przebiegu 230 oraz 235 tysięcy km (ale w siódemce ich wymiana jest szybka i łatwa) - być może też na dodatek winą ich moim zdaniem przedwczesnego zużycia było też to, że dawałem też dosyć duże ciśnienie na każde z kół, sporo większe, niż zaleca fabryka - żeby uniknąć zjawiska ewentualnego ząbkowania opon z racji zawieszenia wielowahaczowego.

Poza tym reszta ok.

Jeśli się nie mylę, to rozmiar 215/50/17 w Acurze w USA jest rozmiarem oficjalnym homologowanym do siódemki, gdzie pod taką nazwą Honda tam jak wielu z nas wie, występuje - dlatego dziwne, że u nas z tym są problemy.
Na przegląd TUV w Niemczech musiałem niestety założyć 16 tki, bo tego rozmiaru w ich systemie nie ma, więc de facto jest on nielegalny, przynajmniej w przepisach.
Bo poza tym, reszta jest ok tak wizualnie, jak i pod względem bezpieczeństwa i jakości prowadzenia auta...
  • 0

#225 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 22:38, 06.03.2023

Ja się pytam tylko dlaczego znów ???? :) trzeci rok czytania o oponach imperial,chińskie oponki które testy zaliczają na końcu stawki :

43 miejsce na 50
49 miejsce na 51
48 miejsce na 50
41 miejsce na 53

Inne modele tak samo tragicznie wypadają.

https://www.reifenla...osport-2/#tests


Tak, plastikowe opony się nie zużywaja, wytrzymają i 80 tysięcy, te markowe zużywaja się szybciej zauważalnie,jedyny minus, o ile można to nazwać minusem heh,wole jednak bezpieczeństwo i krótką drogę homowania.

Do tego poczytaj czym są opony XL i hit tygodnia: łożyska szybciej padły z powodu 17 calowych kół i ich wagi oraz zbyt wysokiego ciśnienie w kołach... Wolę już naprawdę czytać o hyundai i Mazdzie w dieslu.

Odważnie mając Niemieckie tablice jazdy na niehomologowanym rozmiarze, tuv na OEM rozmiarze to jedno, dociekliwy policjant lub kolizja i będą ich interesować Twoje imperiale niestety to drugie, nie życzę Tobie szczerze rozbicia komuś fury za grube €€€, bo wtedy to pierwsze co robią szukają partypacji w kosztach poprzez Twoje błędy,a chory wzrost cen naprawdę wszyscy powariowali i szukają tylko sposobu żeby zapłacić/ wypłacić jak najmniej, jeszcze pięć lat temu bym o tym nawet nie pisał.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, koła 16

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq