Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Klimatyzacja ilość czynnika/oleju BP-DIESEL/ Test klimatyzacji- słabo chłodzi.

VII klimatyzacja LO

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 21:01, 26.03.2020

Ile czasu tą szczelność sprawdzał?? 24h tak jak się powinno to zrobić??
Nawet maszyny do nabijania robią test szczelności niby w kilka minut, a po pół roku znikało mi 500 gram, mały wyciek przy wejściu do skraplacza. Możesz też zerknąć w tym miejscu przez kratkę zderzaka prawa strona.

Sprawdzałeś czy masz te przewody oszronione? Jeśli tak to dla mnie jest wtedy wszystko jasne i nie ma co gdybać dalej.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#17 skubiszek

skubiszek
  • Klubowicz
  • 2290 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:17, 26.03.2020

nie były oszronione ale sprawdzę to jutro raz jeszcze 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#18 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 21:44, 26.03.2020

No trochę klima musi popracować.
Jest na pozycji 5 w ogóle różnica w temperaturze jak włączysz /wyłączysz klimatyzację??
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#19 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:12, 27.03.2020

Dokładnie, czynnik do uzupełnienia. Polecam to:
https://www.easyklim.../kolekcja/sklep


Od kilku lat do siebie do auta stosuję i u ojca.

Oczywiście R134A


A jak nabić z tego urządzenia odpowiednią ilość czynnika?
Tzn mamy pewnie w układzie ileś gram tego czynnika i jak dobić odpowiednią ilość z tej butli? Bo jak będzie za dużo też klima nie będzie prawidłowo działała.
  • 0

#20 skubiszek

skubiszek
  • Klubowicz
  • 2290 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:26, 27.03.2020

No trochę klima musi popracować.
Jest na pozycji 5 w ogóle różnica w temperaturze jak włączysz /wyłączysz klimatyzację ??

jak mam włączoną klime to pokazuje 10-11 a jak wyłączoną to do 15 doszło 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#21 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 15:28, 27.03.2020

A jak nabić z tego urządzenia odpowiednią ilość czynnika?
Tzn mamy pewnie w układzie ileś gram tego czynnika i jak dobić odpowiednią ilość z tej butli? Bo jak będzie za dużo też klima nie będzie prawidłowo działała.

 

Zawsze taruję pojemnik i dobijam po 50/80 gram, następnie auto+dual// pozycja 5 i patrzę jakie są wartości. Nigdy tym sposobem żadnych problemów nie było, ani nic nie uszkodziłem. 

Mam też pewność że do układu idzie czynnik taki co ma być, a nie propan butan jak się często zdarza.... 

 

Przypomnę tylko dla VII gena dane z ESM :

 

Diesel: 450 do 500 g

Benzyna:500 do 550 g 

 

jak mam włączoną klime to pokazuje 10-11 a jak wyłączoną to do 15 doszło 

 

Czyli wszystko pracuję, tylko czynnika za mało, myślałem nad zaworem ciśnienia u Ciebie, ale gdyby on był winny to by kompresor w ogóle nie wystartował i by różnicy na pozycji 5 z klimą ON czy klimą OFF żadnej nie było. Pozdrawiam. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#22 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:40, 27.03.2020

Zawsze taruję pojemnik i dobijam po 50/80 gram, następnie auto+dual// pozycja 5 i patrzę jakie są wartości. Nigdy tym sposobem żadnych problemów nie było, ani nic nie uszkodziłem.
Mam też pewność że do układu idzie czynnik taki co ma być, a nie propan butan jak się często zdarza....

Przypomnę tylko dla VII gena dane z ESM :

Diesel: 450 do 500 g
Benzyna:500 do 550 g


W jaki sposób tarujesz pojemnik? I skąd wiesz, że odbijasz po 50-80gram jak na manometrze są wartości ciśnienia?

Chciałbym skorzystać z Twojej propozycji i sam nabić ale nie wiem kompetnie jak to zrobić wiec proszę o dokładny opis jeśli to możliwe. ;)

Wartości czynnika w autach są mi znane oczywiście.
  • 0

#23 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 18:02, 27.03.2020

Bardzo prosto dobijam po 50/80 gram, zapitalam żonie wagę kuchenną :P Taruję pełny pojemnik, podłączam wszystko, otwieram na chwilę zawór i zamykam, odłączam od układu puszkę/pojemnik i kładę na starowaną wagę, wtedy to co na wyświetlaczu wagi to ilość SAMEGO czynnika jaki dobiłem do układu.  Naprawdę prościej nie da się tego wytłumaczyć:P 

 

Następnie tak jak pisałem tryb serwisowy klimy "auto+dual" pozycja 5 i patrze jakie są wartości, gdy będzie 3 stopnie to kończę całą zabawę. Może 20 minut roboty, generalnie jak pod "piątą" pozycją temp. nie schodzi poniżej 10 stopni to brakuje 200/250 gram, tylko że ja mam diesla, także minimalnie mniej czynnika wchodzi.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#24 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:22, 27.03.2020

Dzięki, super to wytłumaczyłeś, nie wpadłem na pomysł z ważeniem pojemnika 😁😁 chyba warto zakupić ten zestaw jeśli chodzi o cenę. A co do oleju to jak się go wymienia w sprężarce i jaki olej się leje nowy?
  • 0

#25 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano 19:23, 27.03.2020

2.2 diesel : typ: olej pao 68 ilość: 160ml

2.0/2.4 benzyna : typ olej pao 68 ilość 130ml

 

Oczywiście to są dane do całkowicie pustych układów, olej daję na samym końcu w zależności ile czynnika dobiję, jako wzór wziąłem 160ml jako 100% dla 500 gram. 

 

Może być nawet to:

pol_pl_Olej-Pao-68-250-Ml-3255_1.jpg

 

dostępne na allegroszu.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#26 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1498 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 37
Super

Napisano 23:31, 27.03.2020

PAO 68 to chyba taki "uniwersalny" ? 

 

Wg ESM 

Recommended PAG oil: KEIHIN SP-10
  • P/N 38897-P13-003: 120 mL (4 fl·oz, 4.2 lmp·oz)
  • P/N 38898-P13-003: 250 mL (8 1/3 fl·oz, 8.8 lmp·oz)
  • P/N 38899-P13-A01: 40 mL (1 1/3 fl·oz, 1.4 lmp·oz) 

http://www.accordklu...ka-chłodzącego/

 

KEIHIN SP-10 = PAG 46 (najprawdopodobniej) .

Oleje podobno się nie mieszają. https://warsztatowie...em-1024x768.jpg


  • 0

#27 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano wczoraj, 07:15

A jak pozbyć się starego oleju?
  • 0

#28 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3035 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm Seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 127
Super

Napisano wczoraj, 12:00

Stary olej pewnie i tak sam "uciekł" wraz z czynnikiem którego brakuję


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#29 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1498 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 37
Super

Napisano wczoraj, 19:17

Niestety nie da się pozbyć starego oleju w całości, gdyż olej jest rozprowadzony po całym układzie.Dlatego warto dbać aby ktoś nie "dolał" tam jakiegoś niekompatybilnego dziadostwa.  W ostatnim poście z linku mojego poprzedniego postu jest wykaz ile gdzie go mniej więcej się znajduje. To co nabijacze klimatyzacji nazywają "wymiana oleju maszyną" to zwykła ściema. 

Jeśli miałeś nieszczelność, to tak jak powyżej kolega napisał - część oleju wyciekło wraz z gazem. Ile ? nie wiadomo. 


  • 0

#30 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano dziś, 05:21

Tylko teraz którego powinienem użyć? PAG 46 czy PAO 68?
Rozumiem, że olej wprowadzamy tak samo do układu jak czynnik?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klimatyzacja, LO

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq