Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pompa wspomagania - nie ten model?

VII 2.4 pompa wspomaganie pasek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 vrillion

vrillion
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:37, 08.11.2019

Witam,

 

Accord VII 2.4 2005r

 

Mam nietypowe pytanie a jestem niestety laikiem i nie wiem, któremu mechanikowi wierzyć, z góry przepraszam za niewiedzę ;)

 

Jakiś czas temu miałem wymienianą pompę wspomagania (poprzednia była nieszczelna), na używkę. Po miesiącu coś się tłukło przy pasku - napinacz do wymiany, ale mechanik mówi, że nie może zdjąć paska i że prawdopodobnie jest za krótki. Kupił taki jaki powinien być w tym modelu, i znów za krótki, wymierzył dokładnie i założył 1785, co oznacza że kółko od pompy wspomagania prawdopodobnie jest większe niż powinno, bo do tego modelu paski są krótsze (btw czy ktoś wie jakie dokładnie?). I teraz pytanie, czy poprzedni mechanik założył mi nie tę pompę (dodam że na zimnym silniku przy kręceniu na parkingu kierownica teraz chodzi zbyt ciężko, dopiero po minucie jakby wspomaganie zaskakiwało), czy też ten drugi mechanik o czymś nie wie.

 

Teraz na pasku 1785 już nic się nie tłucze i działa ok, poza tym wspomaganiem o którym wspomniałem. Ale czy ewentualne większe kółko przy pompie paliwa i dłuższy pasek nie powodują, że wszystkie elementy napędzane przez pasek się 'rozjeżdżają' (bo na chłopski rozum zakładam, że w takim układzie prędkości obrotowe poszczególnych elementów są odpowiednio dopasowane i zmiana jednego elementu może mieć wpływ na resztę)?

 

Pozdrawiam i dzięki.


  • 0

#2 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:52, 08.11.2019

Wieksze koło na pompie to jej nizsze obroty (chociaż nie powinno to mieć aż tak duzego wpływu). Niech ktoś kto ma oryginalną pompę z 2.4 zmierzy średnicę i tu poda. Porownasz sobie. Od tego bym zaczął.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 09:55, 08.11.2019

  • 0

#3 Blachonix

Blachonix
  • Klubowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:52, 08.11.2019

Bardzo dziwna sprawa. Zdjęcie paska to dosłownie 5 sekund (jeden ruch napinaczem)
Poza tym przy rolce napinacza jest wytłoczona taka strzałka i zakres, dzięki czemu wiadomo czy pasek jest za długi albo za krótki.
Tutaj gościu wymienia pasek i pokazuje co i jak.
https://www.google.c...AbEl6ZR-JqOYRmg
No jeszcze pytanie czy mechanik dobrze założył pasek?

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka


Użytkownik Blachonix edytował ten post 14:18, 08.11.2019

  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2678 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:06, 08.11.2019

Pasek 7pk1760 powinien być do benzyny 7gen.
  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4828 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 77
Super

Napisano 13:12, 08.11.2019

dokłądnie jak pisze MIchał 7PK1760 to oryginał. a majac długi klucz sciągasz pasek w 5 sekund... najlepiej by było jak by kolega pokazał zdjęcie pompy swojej co ma założone 


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.4, pompa, wspomaganie, pasek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq