Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wysoka temperatura

VII temperatura wiatrak termostat czujnik temperatury UPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#46 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:58, 17.08.2019

Da się.
Z wyjętym silnik wolniej się nagrzewa - a to już pomaga pokonywać dłuższe dystanse, nawet gdyby była inna przyczyna łapania temperatury.
  • 0

#47 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:39, 17.08.2019

A jeszcze spytam o jedną rzecz: czy przy odpowietrzaniu układu wentylator nawiewu trzeba ustawić na max czy na min? To ze temp grzania na max to wiem. U siebie zauważyłem ze przy max obrotach wentylatora nawiewu ciężko jest osiągnąć wymagana temperaturę do załączenia wiatraków chłodnicy
  • 0

#48 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:11, 18.08.2019

Ustawienie wentylatora jest bez znaczenia.

Co więcej układ powinien odpowietrzyć się automatycznie.
Można też ten proces przyspieszyć (jak komuś się zechce):
- zalać układ do pełna przez korek chłodnicy
- podeprzeć zaworek ciśnieniowy (np zawiązując drucik w położeniu otwarty) korka chłodnicy
- założyć korek i zalać płyn do zbiorniczka wyrównawczego (max)
- ugniatać wąż chłodnicy wypychając powietrze do wyrównawczego, po uwolnieniu węża zasysa płyn ze zbiorniczka
- można odpalić silnik z ustawieniem ogrzewania (max) i powtórzyć (po zgaszeniu) punkt przedostatni.
Na koniec zdjąć drucik z korka i ustalić odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku - po kilku dniach skontrolować ten poziom.
  • 0

#49 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:58, 23.08.2019

Diagnoza ASO: chłodnica do wymiany. Test CO2 ujemny więc chyba nie ugotowałem silnika... Powiedzieli mi też że może się okazać że wiatraki trzeba będzie wymienić bo te trochę trzepią a przy nowej chłodnicy może być jeszcze gorzej.
BTW: powrót z Chorwacji z niesprawnym chłodzeniem to była masakra. Non stop kontrolowanie temp na wyswietlaczu i w krytycznych momentach włączenie ogrzewania - nie życzę nikomu
  • 0

#50 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:14, 30.08.2019

Chłodnica wymieniona. Dziś mierzyłem temp:
Autostrada 180-200km/h 91C max.
Miasto normalna jazda 87-88C
Natomiast na postoju nie zauważyłem różnicy w stosunku do poprzednich pomiarów ze starą chłodnicą 100-101C i po załączeniu wiatraków schodzi do 98C.
Napiszcie czy na postoju te motory się tak grzeją czy jeszcze coś mam nie tak.
  • 0

#51 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 30.08.2019

Podepnę się do tematu jeśli można. Miałem ostatnio sytuację, gdy przy staniu w korku temperatura cieczy wzrosła do 3/4. Włączyłem nawiew i temperaturę powietrza na maxa i wskazówka wróciła do normy. Już nie stałem w korku więc sytuacja się nie powtórzyła. Sprawdziłem dziś ELM-em, że na postoju po osiągnięciu temperatury cieczy chłodzącej wskoczy na 100* załącza się 1 wiatrak, ten strony od pasażera. Drugi stoi. Ta gruba rura gorąca, ale raczej miękka. Wiatraki powinny się załączać obydwa?


  • 0

#52 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:47, 30.08.2019

W układach chłodzenia używamy odpowiednich cieczy - ich temperatura wrzenia jest wyższa od 100C (niewiele).
Dodatkowo utrzymywane jest nadciśnienie, które też powoduje wzrost temperatury wrzenia.

Zatem teoretycznie 100 czy 101 mogą występować i nie jest to żaden problem.

Czy w tych konkretnych przypadkach jest to normą - nie wiem.
Czy załączanie się jednego wiatraka jest ok - wydaję się, że tak (nie mam pewności), pod warunkiem załączania się obu gdy temp. jeszcze wzrośnie.
  • 0

#53 perszing81

perszing81
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:11, 30.08.2019

U mnie startują dwa wiatraki równocześnie
  • 0

#54 PSc

PSc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kłodzko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 07.09.2019

W układach chłodzenia używamy odpowiednich cieczy - ich temperatura wrzenia jest wyższa od 100C (niewiele).
Dodatkowo utrzymywane jest nadciśnienie, które też powoduje wzrost temperatury wrzenia.

Zatem teoretycznie 100 czy 101 mogą występować i nie jest to żaden problem.

Czy w tych konkretnych przypadkach jest to normą - nie wiem.
Czy załączanie się jednego wiatraka jest ok - wydaję się, że tak (nie mam pewności), pod warunkiem załączania się obu gdy temp. jeszcze wzrośnie.

Wiatraki są sterowane wspólnie jednym przekaźnikiem. Na początku wątku wrzuciłem zrzut schematu z manuala. Jeżeli nie startują równocześnie to coś jest nie tak z wiatrakiem, albo połączeniami do niego.


  • 0

#55 PSc

PSc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kłodzko
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 07.09.2019

"Drobne" sprostowanie odnośnie przyczyny jaka była (jest) u mnie. Wcześniej pisałem o włączniku wentylatorów, który wymieniałem. Jednak nie on był przyczyną, a zapowietrzający się układ... Pytanie dlaczego się zapowietrzał - odpowiedź pozytywny wynik testu CO2 :depresja: Głowica zdemontowana. Wygląda na przedmuchy w uszczelce. Oby "tylko" to ale dla pewności głowica pojechała na sprawdzenie w zakładzie w Bardzie-Przyłęku. Przy okazji łańcuch rozrządu idzie do wymiany.


  • 0

#56 szakall90

szakall90
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:kk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Comfort
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 26.08.2021

kontynuując temat u mnie jest podobnie z temperaturą i sam nie wiem co robić bo kilka razy temperatura poszła gwałtownie do góry w korkach no ale opanowałem i jakoś dojechałem do domu sprawdziłem czy to wina wentylatora lecz spinając piny we wtyczce od czujnika wentylator włączył się ,  myślę że to czujnik więc go wymieniłem i wszystko wyglądało fajnie bo 4 x z rzędu wentylator się włączył lecz za 5 razem już nie i temp dalej poszybowała w górę no i teraz pytanie bo wentylator ogólnie się włącza lecz nie zawsze test na zawartość CO2 w układzie pozytywny więc wychodzi na to że uszczelka ale co mechanik to inna diagnoza jeden zaleca wymianę uszczelki drugi mówi że termostat a następny  że może chłodnica brudna itd. Co o tym myślicie 


  • 0

#57 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 10:37, 27.08.2021

Przecież  ,,CO2 pozytywny" - czyli uszczelka.

Dla pewności powtórzyć test.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, temperatura, wiatrak, termostat, czujnik temperatury, UPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq