Jeżeli będzie mało czynnika r134a to wiatraki nie wystartują, klima będzie chłodzić w jakimś tam stopniu, ale nie pełnej swojej mocy.
Dopiero po kilku godzinnej jeździe zauważysz że klima przestanie całkiem działać gdy zamarznie parownik....
Zrób prosty test, silnika nagrzany, ustaw klimę manualnie na LO i odpal klimatyzacje z ustawieniem na nadmuch ze środkowych kratek i zamkniętym obiegiem wewnętrznym, pewnie poczujesz że z prawej środkowej kratki będzie chłodniejsze powietrze niż z lewej środkowej kratki. To tylko poświadczy o małej ilości czynnika w układzie.
Przekaźnik oznaczony jako a/c condenser często ulega uszkodzeniu, ale go się wymienia gdy klimatyzacja przestaję chłodzić po 5 minutach i rozłącza klime, to tak poza tematem na przyszłość:P
Drugi sposób to zrób test :
Wciskasz jednocześnie AUTO+DUAL i trzymając włączasz samochód. Przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby zmieniasz wskazania
1 Czujnik temperatury wnętrza
2 Temperatura powietrza na zewnątrz
3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10, Słonecznie = 65
4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika
5 Temperatura powietrza wylotowego parownika
6 Otwarcie mieszania powietrza po stronie kierowcy (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza).
7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza).
8 Czujnik szybkości jazdy (samochód musi jechać, aby szybkość była wyświetlana)
9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO)
Przy pełnym układzie pozycja nr 5 to około 2/3 wartość powinna się pokazać.
Powodzenia. Pozdrawiam.