Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki,Klekotanie na zimnym i rozgrzanym silniku

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#61 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:44, 01.04.2016

to jeździł wcześniej cały czas na tym castrolu czy na shellu ?

...i tu dochodzimy do sedna sprawy....ktoś ma ochotę sprawdzać czy castrol jest oryginalny czy nie ? ....czy zaciera silnik oryginalny czy zaciera podróba ? czy w ogóle ma to związek z tym olejem ?......ja nie mam zamiaru sprawdzać tego na swoim silnku i omijam łukiem tą firmę ...no chyba ,że castrol z H z ASO :-)


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:50, 01.04.2016

  • 0
                       

#62 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:33, 01.04.2016

Ale tak nie powinno byc? Jak porownywalem to raczej tez tak chodza..

IMHO mój silnik pracuje od zawsze w ten sposób, trochę jak maszyna do szycia i nie widzę w tym nic podejrzanego. To klekotanie to praca rozrządu a cykanie to wtryskiwacze.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#63 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:14, 01.04.2016

to jeździł wcześniej cały czas na tym castrolu czy na shellu ?

...i tu dochodzimy do sedna sprawy....ktoś ma ochotę sprawdzać czy castrol jest oryginalny czy nie ? ....czy zaciera silnik oryginalny czy zaciera podróba ? czy w ogóle ma to związek z tym olejem ?......ja nie mam zamiaru sprawdzać tego na swoim silnku i omijam łukiem tą firmę ...no chyba ,że castrol z H z ASO :-)

 

Ja jeździłem całe lata na Castrolu w Fiacie, później w HA VI i VI i nic.

W HA VII różne oleje próbowałem a że jak tu było napisane 2.4 lubi brać olej i mój też trochę bierze a najmniej zużywa jak leję Shella to leję Shella :)

 

W tym konkretnym przypadku to skoro był nieszczelny dolot to zassało być może coś do cylindra i to mi się wydaje prawdopodobną przyczyną. Wystarczy ziarenko piasku żeby się dostało pomiędzy tłok a gładź.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#64 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 05.04.2016

to jeździł wcześniej cały czas na tym castrolu czy na shellu ?

...i tu dochodzimy do sedna sprawy....ktoś ma ochotę sprawdzać czy castrol jest oryginalny czy nie ? ....czy zaciera silnik oryginalny czy zaciera podróba ? czy w ogóle ma to związek z tym olejem ?......ja nie mam zamiaru sprawdzać tego na swoim silnku i omijam łukiem tą firmę ...no chyba ,że castrol z H z ASO :-)

Z tego co wynika z faktur to czasem był lany castrol a czasem shell.A ja non stop zalewam castrol magnarec 5W40.


Użytkownik krzysiekszopen edytował ten post 09:36, 05.04.2016

  • 0

#65 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:20, 24.04.2016

silnik poskładany??


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#66 stress

stress
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Landara
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:51, 16.06.2016

Ja miałem dokładnie taką samą sytuację.
Kupiłem Hankę, założyłem LPG, przegoniłem na LPG 200km/h na autostradzie, i po kilku kilometrach miałem identyczny dźwięk, diesla.
4 cylinder zatarty. Powód? NN.
Słupek wymieniony, filtry oleje wymieniane, jezdze maksymalnie 160km/h i od ponad roku idealnie.;)
Nikt nie wie co może być powodem.
  • 0

#67 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:14, 16.06.2016

Mogłbyc już podtarty kiedyś .Ty tylko go dobiłeś
  • 0
                       

#68 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:40, 19.06.2016

Ja miałem dokładnie taką samą sytuację.
Kupiłem Hankę, założyłem LPG, przegoniłem na LPG 200km/h na autostradzie, i po kilku kilometrach miałem identyczny dźwięk, diesla.
4 cylinder zatarty. Powód? NN.
Słupek wymieniony, filtry oleje wymieniane, jezdze maksymalnie 160km/h i od ponad roku idealnie. ;)
Nikt nie wie co może być powodem.

 

Jak dla mnie, nie zdjęli Ci kolektora ssącego i na silniku dziury pod wtryski robili... Dostały się opiłki, i silnik zajechany. To że 200km/h na lpg jechałeś nie ma żadnego znaczenia


  • 0

#69 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:56, 19.06.2016

A jak dla mnie to czy benzyna czy lpg nie ma rowniez znaczenia, liczy sie tylko wlasciwy sklad mieszanki i tutaj wlasnie dopatrywalbym sie problemu.


  • 0

#70 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 01:32, 06.07.2016

Ja miałem dokładnie taką samą sytuację.
Kupiłem Hankę, założyłem LPG, przegoniłem na LPG 200km/h na autostradzie, i po kilku kilometrach miałem identyczny dźwięk, diesla.
4 cylinder zatarty. Powód? NN.
Słupek wymieniony, filtry oleje wymieniane, jezdze maksymalnie 160km/h i od ponad roku idealnie. ;)
Nikt nie wie co może być powodem.

 

u mnie sytuacja była identyczna jak u Ciebie i też 4 cylinder.


  • 0

#71 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:26, 06.07.2016

Jak dla mnie, nie zdjęli Ci kolektora ssącego i na silniku dziury pod wtryski robili... Dostały się opiłki, i silnik zajechany. To że 200km/h na lpg jechałeś nie ma żadnego znaczenia

 

miało i duże - bo większośc z tych przypadków zadziała się w chwili jazdy z wysokimi prędkościami

 

mi też nie zdejmowali kolektora i wiercili - silnik zrobił ponad 100tys na LPG i nawet pobór oleju sie nie zmienił


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#72 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:44, 15.02.2019

Chyba dołączę do elitarnego klubu zatartego tłoka. Co ciekawe na silniku K20Z2. Wcześniej zrobiłem 300 tys na K20A6 z LPG i pięknie chodził do sprzedaży a polift zaczął stukać w wakacje. 

Przebieg 220 tys, olej Motul 5w40, instalacji Stag.

Efekt jak u innych, głośne stukanie na zimno na wolnych, delikatne na ciepło. Stetoskopem zlokalizowałem stuki w okolicach pierwszego tłoka. W książce serwisowej widzę że przez ASO był 10w lany.

Dziwne jest to że wałki wyglądają jak nowe więc ze smarowaniem nie było problemu a jednak tłok się zatarł. 

Pewność będę miał w poniedziałek bo karawan jedzie do mechanika.

Łudzę się że to coś innego, np pompa oleju czy panewki.


  • 0

#73 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:08, 15.02.2019

Lub sworzeń tłoka

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 15:08, 15.02.2019

  • 0

#74 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:39, 15.02.2019

Lub sworzeń tłoka

 

Spotkałeś się z takim przypadkiem w silnikach Hondy?


Użytkownik Trigger edytował ten post 15:39, 15.02.2019

  • 0

#75 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:22, 15.02.2019

3x w k20z2
W jednym przypadku był przegrany tłok (roztopiony od góry), auto jeździ tak już ponad 40tys km, oleju nie bierze.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 16:24, 15.02.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq