Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki na zimnym silniku 2.2 ictdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 nowy287

nowy287
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 06.04.2019

Witam. Od jakiegoś czasu słyszę delikatne stukanie w silniku od strony pasażera. Szukanie ustaje po 2/3 minutach. Auto ma moc, poza tym nic się nie dzieje. Mial ktos moze podobnie? Silnik 2.2 ictdi rok 2005. Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach nic nie słychać, dopiero przy przyspieszeniu.
Temat założyłem gdyz nie znalazłem nic podobnego dla diesla, jedynie dla benzyny.
Z góry dzięki za pomoc.

Użytkownik nowy287 edytował ten post 17:46, 06.04.2019

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:48, 06.04.2019

Od strony pasażera to może stukać jakaś rolka/napinacz czy osprzęt od paska pk, koło pasowe, rozrząd.

Zdejmij na początek pasek PK i posłuchaj na zimnym jak pracuje. Będzie dużo więcej jasne.

Potem pomyślimy i ewentualnie nagrasz ten dźwięk.

Warto też kupić stetoskop warsztatowy za kilka PLN i samemu zlokalizować źródło dźwięku... raczej wątpię żeby było to mechaniczne uszkodzenie silnika w układzie korbowo tłokowym.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 nowy287

nowy287
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 07.04.2019

Pol roku temu miałem robiony wiekszy przeglad auta i wymieniłem pasek z napinaczem, rolke prowadzącą, pompę wody, oleje z filtrami. Mechanik sprawdzał rozrząd i jest w bardzo dobrym stanie. Dodam jeszcze, że te stuki występują tylko podczas jazdy. Jak na wolnych obrotach dodam gazu to wszystko jest ok, ale jak ruszę to już zaczyna być cos słychać...
  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:37, 07.04.2019

Ciekawy jestem jak mechanik ocenił rozrząd:P :diabelgrin:  Jak jedyne co można zrobić to sprawdzić główny napinacz i to wszystko... stanu ślizgów czy samego napinacza,łańcuchów  itd nie sprawdzi się bez rozbiórki... a co gorsza jest drugi krótki łańcuch od pompy oleju wraz z napinaczem i dwoma ślizgami, a to najczęściej pęka, a bez rozebrania tego się nie zdiagnozuję.

 

Także napisałem co masz zrobić  i kupić, w pół roku to potrafię zrobić 15 tyś kilometrów i mogło się wiele zmienić, a gadanie mechanika że rozrząd dobry bez jego rozbiórki to takie wróżenie z fusów. 

 

Równie dobrze może być to koło dwumasowe, albo coś przy zawieszeniu, czy sama pół oś na podporze, łożysko, bo sam piszesz że objawy są tylko podczas jazdy... a gdy auto stoi i dodasz gazu to jest cicho. Także jak widzisz może być to XX rzeczy, a skoro dzieje się to tylko podczas jazdy to silnik bym zostawił w spokoju, a szukał w układzie napędowym.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq