Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
Type R

Wymiana uszczelki pod głowicą.

Type R uszczelka głowica obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Daimon

Daimon
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:trójmiasto
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:v
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 17.03.2019

Witam wszystkich. 

 

Honda accord VI 2.2 Type R

 

Pojawiły się bąblę CO2 w układzie chłodzenia no i się zapowietrzał. Żadnych innych uchybień.

I wizyta u mechanika

Została zrobiona wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, śruby, pierścienie itp (rzeczy przy okazji prócz rozrządu) przez mechanika. Po "naprawie" auto początkowo działało dobrze przez pierwsze 20 km oprócz dziwnego dźwięku (jakby przekładnia kierownicza była uszkodzona) który słychać "w tle''. Nie jest to głośne ,ale wyraźnie słyszalne przy dodawaniu gazu bądź przy hamowaniu silnikiem.

 

II wizyta u mechanika

Wróciłem do mechaników sprawdzali prawie godzine czasu i stwierdzili że to alternator i mnie odesłali. 

Pojawił się kolejny problem tuż przed domem, otóż zapaliła się kontrolka silnika i przy spadaniu obrotów do obrotów pracy jałowej silnika schodziły bardzo nisko do 200-300/min i wracały na 750/min. Dodatkowo potrafi zgasnąć. 

 

Po wizycie wymieńiłem alternator na 100% działający.

 

III wizyta u mechanika

Powiedziano mi ,że  łapał lewe powietrze (nie wiem skąd) i wyregulowano wtryski. OK

 

Jadę autem testowo i wracam do nich. Działa dobrze ,ale ten dżwięk nadal jest w tle ,ale wciskają mi że jest wszystko wporządku i nic więcej nie mogą  poradzić. (bo auto stare :) )

 

IV Sobota

Następnego dnia auto po przejechaniu ok. 60 km znowu zgasło, zapaliła się kontrolka check engine i zaczęły spadać obroty za nisko ,ale ustabilizowal się po 10 minutach do "rzekomej" normy.

 

V Niedziela

Dziś się znowu wybrałem na przejażdżkę i dopatrzyłem się kolejnej rzeczy. Magicy z warsztatu rozwiązali problem podkręcając obroty jałowe silnika. Normalnie działał na 750/min +- ,a teraz jałowe to 900+- i sporadycznie spadają do 500 a raz widziałem 300. W większości wypadków zatrzymują  się na 900.

 

 

Auto działało lepiej przed naprawą niż po. Na mechanice się nie znam więc proszę o lekką wyrozumiałość w tej kwestii jeśli coś nie fachowo ująłem.

 

Liczę ,że coś wpadnie wam do głowy :)

 

 


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:47, 17.03.2019

1 - jaki błąd silnika? Spinacz w dłoń i sprawdzaj.

2 - nie masz za bardzo naciągniętego paska?

3 - czy regulowali zawory po złożeniu silnika?


  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:20, 18.03.2019

Mi to nawet ciezko to zrozumiec.
Oddac ATRa do wszystkonaprawiajacych januszy?
Taki samochod daje sie komus kto wie co robi i co go czeka po drodze i przede wszystkim odpowiada za swoja robote.
Dwa- naprawde tak ciezko wziasc w reke spinacz wpo iac w zlacse do samodiagnostyki pod schowkiem wlaczyc zaplon i sprawdzic co miga check ?
Lacze dwukabelkowe pod schowkiem. Wkladasz spinacz albo jakis drut aby zewrzec je. Wlaczas zaplon i kontrolka check zaczyna migac. Dlugie blyski to dziesiatki, krotkie to jednosci.
Jeden dlug i, jeden krotki to 11 itp.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:30, 18.03.2019

Nie wszystkie warsztaty zajmujące się mechaniką mają pojęcie o marce Honda.Wielu mechaników nie ma świadomości jak należy wykonać naprawy silnika tej marki.Wielu nawet nie ma narzędzi pomiarowych do pomiaru średnic czopów wału ,tulei cylindra itd.Nie mają danych do pomiarów zużycia i tolerancji pasowania elementów silnika.Wbrew pozorom to nie jest prosty samochód do naprawy i wymaga od mechanika wiedzy i dokładności ,solidności i serca .Dlatego tak jest  :/


  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:56, 18.03.2019

W zasadzie niby nie ma tam nic skaplikowanego. Ale Honda bardzo nie lubi zrobienia na odpier.....
Tak jak mowisz musi miec ktos serce, a szczegolnie do ATRa- nie wybacza bledow
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:41, 19.03.2019

W zasadzie niby nie ma tam nic skaplikowanego. Ale Honda bardzo nie lubi zrobienia na odpier.....
Tak jak mowisz musi miec ktos serce, a szczegolnie do ATRa- nie wybacza bledow

Niektóre warsztaty jak słyszą ,,napęd łańcuchowy,, to robią się bladzi i mówią że nie mają narzędzi i blokad do ustawienia łańcucha po naprawie  :) :) Taką mają świadomość:) :)


  • 0

#7 Daimon

Daimon
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:trójmiasto
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:v
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 19.03.2019

Wybaczcie ,że tak późno ale odradzono mi spinacz (bo może się komp spalić?) i czekałem, aż kumpel będzie miał chwilę.

 

1. - P0171 Sonda lambda (czujnik O2) rząd 1- mieszanka zbyt uboga

    - C3100    nie wiem co to

 

2. Pasek? Od alternatora był zmieniany naciąg i tak czy tak bez zmian

 

3. Tak regulowane były zawory.

 

Nie wybrałem do tego Janusza, aczkolwiek może się okazać że ATR go zaskoczył. Nie wiem.


  • 0

#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:55, 20.03.2019

No popatrz. Tutaj wszyscy robią diagnostykę spinaczem a komputery żyją. Wartości sondy do zmierzenia. Pasek alternatora musi być dobrze naciągnięty.
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:03, 20.03.2019

Można spalić bezpiecznik ale wpinając w złącze OBD2 w złe piny.

Przy kostce 2 pinowej ciężko o pomyłkę :P


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Type R, uszczelka głowica obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq