Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Terkotanie na biegu jałowym w okolicach skrzyni biegów

VII sprzęgło skrzynia biegów serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#46 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:36, 23.12.2019

Witam,

 

Opisze moją sytuacje może coś komuś rozjaśni lub pomoże.

 

Honda Accord 7 2.0 benzyna sedan rocznik 2006 (po liftingu). Kupiona w Niemczech od drugiego właściciela. Przebieg 89 000 km. Silnik K20Z2 skrzynia biegów ARK5.   Samochód miał hak holowniczy. Jak już wróciłem do Polski od razu wymieniłem olej filtry, sprawdzenie stanu świec + regulacja zaworów (profilaktycznie).

Jezdząc zauważyłem że samochód zwłaszcza na włączonej klimatyzacji (ale nie zawsze terkota na biegu jałowym). Dało się też nasłuchać dźwięk z okolic silnika. tak jakby ktoś stukał młotkiem po nim od środka. Problem znikał wciskajac sprzegło. Ponownie puszczajac znowu terkotalo. Czasami wylaczajac klime tez ustawalo (chodzilo o obciazenie). wlaczajac ogrzewanie tylnej szyby i lusterek tez terkotalo, wylaczajac ustawalo. a czasami woogole nieustawalo. Biegi wchodzily bez oprów. Przy jezdzie skrzynia nie halasowala. Przy ruszaniu i jeździe czasami szarpało tzn. cięzko go było wyczuć jesli chodzi o zmianę biegów, by odbywało się to płynnie. Pierwsze co zrobiłem to uzupełniłem czynnik w klimie która o dziwo bardzo dobrze chłodziła. Nawet mechanik sie dziwił ze chce uzupełniac skoro dobrze chłodzi. Jak się później okazało brakowało około 140 gram czynnika. wiec wydaje mi sie ze to sporo. Jesli calkowita wartosc to ponad 500 gram. Zrobiłem to profilaktycznie i z mysla ze terkotanie ustanie. Ale niestety nie. Podjechałem do serwisu Hondy obsłuchali auto i stwierdzili ze 2 rzeczy mogą to powodować. Sprzeglo lub skrzynia. Mozna z tym jezdzic, ale halas bedzie sie nasilal. Jednak zeby to zweryfikowac trzeba sciagnac sprzeglo i zobaczyc w jakim jest stanie. W autach z hakiem zdaza sie ze podczas nieumiejetnej jazdy dochodzi do szarpniec przy ruszaniu z zestawem (przyczepa),  wtedy sprezyny na tarczy sprzeglowej dostaja luzu i moga drgac. Druga opcja to dzwieki ktore dochadza ze szkrzyni biegów. Zoztawiłem wiec samochód na pare dni zeby to zweryfikowac. Raczej byłem nastawiony ze to sprzegło tym bardziej liczylem sie z tym kupujac auto majace z tylu hak. Po paru dniach dzwonia z serwisu ze sprzeglo jest zuzyte ale w normie a sprezyny i dlawiki na nich nie maja luzów. Stwierdzenie w 90% padlo na skrzynie. Jazda ze zbyt duzym obciazeniem lub nieodpowiedn olej w skrzyni. Zauwazyli ze olej w skrzyni byl czysty wiec ktos go niedawno wymienil, natomiast mozliwe ze nie na taki jaki zaleca honda. Zreguly po paru tysiacach łozyska nie maja odpowiedniego smarowania i zaczynaja halasowac. Z racji tego ze byly juz zdjete sanki , maglownica to wymienilem sprzeglo na nowe Exady oraz kupilem skrzynie ARK5 z anglika (gwarancja rozruchowa 30 dni) co prawda z wersji przed liftem , ale to co sie orientowalem to roznic nie ma. Najistotniejszy by oznaczenia sie zgadzaly. Za pare dni dzwonia ze auto poskładane jezdzi i jest ok. Terkotanie zniknelo. Czytajac to co piszecie obstawiam ze robiac samo sprzeglo terkotanie dalej by wystepowalo. Zastanawiam sie tylko ile by to wytrzymalo jesli bym tego nie robil i postanowil jezdzic z tym terkotaniem . Jak narazie zrobione jakies 4 tys km od naprawy. zobaczymy co bedzie dalej.

Ewidentnie widać że te skrzynie biegów w hondach są słabe albo słabe smarowidło tzw. MTF OEM HONDA. Nigdy więcej oryginalnego MTF Hondy. W oplach nikt nie wymienia oleju w manualnej skrzyni biegów i nic się z nimi nie dzieje, niektóre z nich fabrycznie zalane były ATF. Przecież to widać jak na dłoni że jest coś nie tak.


  • 0

#47 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:40, 23.12.2019

W oplach nic się że skrzyniami nie dzieje? Co Ty wypisujesz
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#48 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:52, 23.12.2019

Sąsiad ma astre G 1999 1,6 kupił z przebiegiem 200 tyś km teraz ma około 450 tyś km i do skrzyni nie zaglądał, kolega z pracy zafire 1,6 2005r z przebiegiem około 250 tyś km bynajmniej tyle ma na liczniku sprowadzona z DE i też nie wymieniał. Być może w tych nowszych oplach coś się dzieje. Ogólnie dużo ludzi śmieje się z hondy, że ma słabe skrzynie, że szumią itp....


Użytkownik gkill edytował ten post 21:56, 23.12.2019

  • 0

#49 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:09, 24.12.2019

Podałeś dwa przykłady i stwierdza Sz jako ogólne fakty..

Klient ma accorda Cl9 przelot 420kkm - skrzynia nie ruszana.. Kolejny ma civica ufo 1.8 przelot 330kkm i też wszystko ok.. 0rzykladow mogę mnożyć..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#50 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:29, 24.12.2019

Ok. Tylko w oplach nikt nie wymienia oleju w manualnej  skrzyni biegów a często fabryka zalewała je ATF-m. Wiem że z mojej strony to tylko hipoteza, ale jednak ja będę obserwował forum pod kontem awaryjności skrzyń bo jak widać łożyska na wałkach sprzęgłowych są delikatne.


  • 0

#51 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:26, 24.12.2019

W Oplach skrzynie M32 i M20 są normalnie zuzywajacym się elementem jak tarcze hamulcowe Firm które "regenerują" te skrzynie pełno.
W Hondach tak jak innych markach zdarza się że skrzynia padnie, zaniedbania serwisowe tj brak wymian oleju lub jazda z wyciekiem robi swoje.

Ale pisanie o Oplu jako o marce w której skrzynie są TOPowe (nikt oleju nie wymienia, nikt nie zagląda do niej) to już zakrzywianie rzeczywistości. Toż to firma która w ostatnich 15 latach ma najgorsze bo padające skrzynie manualne.
Cała (dłuuuuga) lista modeli:

https://www.skrzynie...ie-skrzyni.html
  • 0

#52 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:24, 26.12.2019

Wymienione ople nie miały nigdy wymienianego oleju w skrzyni biegów. A jeżeli skrzynia pada przy przebiegu 100 tys km to musi być coś nie tak. W civiciem EU7 mam na liczniku 270 tys km i nie mam pewności że jest oryginalny, w każdym razie mam go 10 lat i skrzynia nie terkocze, Ori mtf zalewany do 180 tys km,
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło, skrzynia biegów, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq