Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

prośba o pomoc: tryb awaryjny skrzyni biegów + błąd P0976 + VSA + błąd 83-1

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:57, 06.12.2018

Na początek nie wiem czy dobry dział, więc w razie czego proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Pisze zanim zacznę rozbierać skrzynie.

 

Już gdzieś w swoim temacie opisałem błąd, ale to nie ma znaczenia. Generalnie od kilku miesięcy walczę z głupim problemem, którego do dziś de facto nie jestem w stanie zdiagnozować. Ani ja ani kilku magików jak dotychczas, czy to elektryków, elektroników, mechaników i speców od skrzyni automatycznych. Jedynie dodam, że ci ostatni raczej odrzucają problem z samą skrzynią i zaworkiem, który w niej siedzi. To samo usłyszałem w serwisach auto i nieautoryzowanych, z którymi rozmawiałem. Np ASO z Malowniczej to nawet nie wiedzieli o istnieniu takowych zaworków :)

 

c6ab9b9b91f32b72med.jpg

 

Do rzeczy:

W trakcie jazdy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, wywala kontrolkę VSA i check. Po restarcie zostaje sam check. Wszystko zaczyna działać ok.

Odczyt wskazuje na błąd P0976 - "zwarcie w obwodzie elektrozaworu B zmiany biegów". Dodatkowo zawsze wskakuje błąd ABS - 83-1 "usterka współzależności ECM/ PCM".

Sytuacja ta jest bardzo nieregularna, raz wyskoczy 1x miesiąc, raz 2 x tydzień, raz 1 x na dwa miesiące. Dotychczas wymienione zostały m.in. alternator i aku. Powiem szczerze, że był spokój na długi okres i miałem nadzieję, że to przyczyna w spadku napięcia, a teraz znowu to samo. Wykluczyłem już ponownie alternator, akumulator i rozrusznik.

Dodatkowo zmieniałem olej w skrzyni. Co istotne chyba, zawsze ta "usterka" wystąpi w czasie do max ok 2-3 min. od ruszenia, nigdy później. Myślałem żeby iść tym tropem, np. temperatura, rozgrzanie płynów itd. Jednak nie, w sytuacjach, kiedy auto jest rozgrzane też to się dzieje, ale oczywiście po jakimś tam krótkim postoju i rozruchu ponownym.

Co jeszcze, chyba wszystkie wtyki posprawdzałem, poczyściłem i przy skrzyni i ECU, żadnych przetarć na kablach nie zauważyłem, testy wg manuala zawsze pozytywne....i zawsze kończy się tak samo:

 

"Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy w przewodzie GRN/WHT nie wystąpiło okresowe zwarcie do masy między zaworem B zmiany biegów a PCM. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 4 i sprawdzić ponownie"

 

Ostatnio, co robiłem (tj. elektryk), to sprawdzałem, czy jest jakieś zwarcie do masy na przewodzie od wiązki przy skrzyni do ECU i wszystko jest niby ok.

Wyczyszczony został również elektrozawór i wymienione uszczelki no ale chyba nie ten, co potrzeba, bo siedzący na zewn. skrzyni - elektrozawór B tylko, że odpowiedzialny za sterowanie ciśnieniem sprzęgła.

 

Robiąc głupi test samodzielnie, na włączonym zapłonie odpinam złączkę na skrzyni biegów odpowiedzialną za te kilka elektrozaworów zmiany biegów (chyba od A do E) sytuacja jest niemalże identyczna tzn. tryb awaryjny, VSA, błąd 83-1 oraz uwaga: poza kilkoma innymi  jest P0977 "Przerwa w obwodzie elektrozaworu B zmiany biegów". Czyli blisko.

 

Reasumując, ponieważ nie mogłem na forum żadnej podobnej historii odnaleźć, jest tu ktoś w stanie coś podpowiedzieć? Co to może być? Co dalej sprawdzać?

Czy może to być związek np. z ABS i tym błędem aniżeli od skrzyni ? (odpinając każdą wtyczkę od skrzyni dodam że i tak zawsze wywala 83-1 więc nie sądzę ale się nie znam).

Może ktoś poleci dobrego elektromechanika z łódzkie lub mazowieckie ?

Ostatnią rzeczą jaką chciałbym robić to wymieniać zawór B zmiany biegów, bo to już grubsza robota i czuje że nie tędy droga, a przyczyną jest jakaś pierdoła niemożliwa póki co do namierzenia.

Kolejny raz nie chce popełniac błędów ;)

 

Będę niezmiernie wdzięczny za każdą pomoc.

 


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:35, 07.12.2018

Napisz do muzyczki albo Wolka.  

Pisałeś że wyczyściłeś elektrozawór, czyściłeś wszystkie? do tego przy okazji zostały wyczyszczone sitka pod elektrozaworami? bo to bardzo ważne.

Na prace AT mają wpływ nawet niewyregulowane zawory.

Lepiej wymienić jakiś elektrozawór niż miało by się skończyć remontem kapitalnym skrzyni. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:26, 07.12.2018

Napisz do muzyczki albo Wolka.  

Pisałeś że wyczyściłeś elektrozawór, czyściłeś wszystkie? do tego przy okazji zostały wyczyszczone sitka pod elektrozaworami? bo to bardzo ważne.

Na prace AT mają wpływ nawet niewyregulowane zawory.

Lepiej wymienić jakiś elektrozawór niż miało by się skończyć remontem kapitalnym skrzyni. 

 

Czyściłem ale nie ten co trzeba, czyściłem ten co jest na zewnątrz i odpowiada za sterowanie ciśnieniem sprzęgieł.

Teraz chyba właśnie niestety trzeba się dobrać do tych w środku skrzyni, ale zanim na to się zdecyduje chciałem właśnie zasięgnąć opinii na forum, być może uda się uniknąć jeszcze rozbierania.

Najgorsze jest to, że problem występuje żadko, no ale jest.


Użytkownik pblu edytował ten post 11:45, 08.12.2018

  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:58, 07.12.2018

Od sitek w skrzyni się zaczyna, mało kiedy sam elektrozawór się "uszkodzi" 

Wystarczy nieregularna zmiana oleju + ciężka noga (wysoka temperatura oleju)i sitka potrafią się dosłownie zapchać.

 

http://www.autojozef...php?f=13&t=4784


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:58, 08.12.2018

Od sitek w skrzyni się zaczyna, mało kiedy sam elektrozawór się "uszkodzi" 

Wystarczy nieregularna zmiana oleju + ciężka noga (wysoka temperatura oleju)i sitka potrafią się dosłownie zapchać.

 

http://www.autojozef...php?f=13&t=4784

 

kurde ale przeglądam schematy i nie widze czegoś takiego w tej skrzynii, tzn. tych sitek przy elektrozaworach,

przeglądałem schematy skrzynii o której pisali w tym linku i faktycznie, występują tam takie sitka...

 

 

tutaj kończy się na samej złączce elektr., element 8:

 

8772442605b04901med.gif

 

a tutaj ten zaworek o który prawdopodobnie się rozchodzi to element 18, z tym że nie jestem do końca pewien czy dobrze patrze.

innego nie znalazłem:
cc00de79c3fcbcd5med.gif


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:40, 08.12.2018

Kurde, to widoczniej różnic w skrzyni jest znacznie więcej niż w VI genie. 

Polecam Ci poszukać fora amerykańskie, pod hasłem acura tsx automatic transmission. 

Gdy miałem problemy ze swoimi AT to było tak naprawdę jedyne źródło rzetelnych informacji ze względu na popularność skrzyń AT w usa.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:43, 08.12.2018

Kurde, to widoczniej różnic w skrzyni jest znacznie więcej niż w VI genie. 

Polecam Ci poszukać fora amerykańskie, pod hasłem acura tsx automatic transmission. 

Gdy miałem problemy ze swoimi AT to było tak naprawdę jedyne źródło rzetelnych informacji ze względu na popularność skrzyń AT w usa.

ok dzięki, już trochę wstępnie czytałem i jak na razie dotarłem do informacji że uszkodzony zawór to prawdopodobnie ostatnia rzecz jaka może być powodem tego błędu


Użytkownik pblu edytował ten post 13:16, 08.12.2018

  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:20, 08.12.2018

No tak jak pisałem, zawór na samym końcu, ale brud wewnątrz skrzyni, zapchane kanały olejowe itd. mogą właśnie powodować takie błędy jak by sam zawór był uszkodzony.

 

Skoro zmieniałeś olej, filtr też? to mogłeś ocenić jak bardzo przepracowany jest olej,czy śmierdział spalenizną? .

W twoim przypadku całościowa wymiana oleju może bardziej zaszkodzić niż pomóc, lub jakaś płukanka. Na początek bym zmieniał olej w misce co 1500 kilometrów aż do momenty gdy olej będzie czysty.

 

 

Z drugiej strony jak sam ABS/ESP/TC odczytuje tak wiele parametrów jak prędkość obrotowa kół, stopień "skrętu" kierownicą w zakręcie itd, żeby odpowiednio zdławić moc silnik, to może być tak że sama skrzynia AT też jest "dławiona" w przypadku sytuacji pod bramkowej, a zmierzam do tego że źródłem problemów może być właśnie sama pompą abs, czy moduł vsa, przez to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.... 

 

Tylko gdzie szukać przyczyny.... skrzynia czy całe ESP i pochodne elementy. 

 

Znalazłeś może swój błąd na jakimś forum acury? Nie musi być już nawet TSX, ale jakikolwiek model ACURY.


Użytkownik ślepak edytował ten post 13:25, 08.12.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:38, 08.12.2018

olej w sumie zmieniałem 3 razy jak mam auto, czyli 3 razy w ciągu ok 70 tys. km.

za każdym razem czyściutki i raczej nie budzący żadnych zastrzeżeń, filtr nie był wymieniany bo nigdy nie dostałem takiej informacji więc nie wiedziałem o takiej konieczności czy potrzebie


natknąłem się dziś na jedno info z takim samym przypadkiem

powodem-przyczyną okazała się sama wiązka podłączona do zaworu


No tak jak pisałem, zawór na samym końcu, ale brud wewnątrz skrzyni, zapchane kanały olejowe itd. mogą właśnie powodować takie błędy jak by sam zawór był uszkodzony.

 

Skoro zmieniałeś olej, filtr też? to mogłeś ocenić jak bardzo przepracowany jest olej,czy śmierdział spalenizną? .

W twoim przypadku całościowa wymiana oleju może bardziej zaszkodzić niż pomóc, lub jakaś płukanka. Na początek bym zmieniał olej w misce co 1500 kilometrów aż do momenty gdy olej będzie czysty.

 

 

Z drugiej strony jak sam ABS/ESP/TC odczytuje tak wiele parametrów jak prędkość obrotowa kół, stopień "skrętu" kierownicą w zakręcie itd, żeby odpowiednio zdławić moc silnik, to może być tak że sama skrzynia AT też jest "dławiona" w przypadku sytuacji pod bramkowej, a zmierzam do tego że źródłem problemów może być właśnie sama pompą abs, czy moduł vsa, przez to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.... 

 

Tylko gdzie szukać przyczyny.... skrzynia czy całe ESP i pochodne elementy. 

 

Znalazłeś może swój błąd na jakimś forum acury? Nie musi być już nawet TSX, ale jakikolwiek model ACURY.

na samych forach klubowych jak na razie samego przypadku z tym błędem nie znalazłem


Użytkownik pblu edytował ten post 13:39, 08.12.2018

  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:50, 08.12.2018

https://allegro.pl/o...7112364219.html

 

Sprawdź po japancars ru jaki jest dokładnie numer filtra skrzyni do Ciebie.

 

Masz przepływowy filtr.... skoro olej był tyle razy wymieniony bardzo możliwe że filtr jest przytkany wszystkimi zanieczyszczeniami, każda wymiana oleju w AT, płuczę nagary/osady w skrzyni...w VI genie brak filtra, oraz mało wydajne chłodzenie skrzyni było powodem dramatu tych skrzyń, w R4 to jeszcze pół biedy, ale znalezienie 3.0 v6 z działającą poprawnie skrzynią to naprawdę duża sztuka. 

 

Możliwe że szukasz na około, a najprostsze przyczyny okazują się najskuteczniejsze... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:35, 08.12.2018

https://allegro.pl/o...7112364219.html

 

Sprawdź po japancars ru jaki jest dokładnie numer filtra skrzyni do Ciebie.

 

Masz przepływowy filtr.... skoro olej był tyle razy wymieniony bardzo możliwe że filtr jest przytkany wszystkimi zanieczyszczeniami, każda wymiana oleju w AT, płuczę nagary/osady w skrzyni...w VI genie brak filtra, oraz mało wydajne chłodzenie skrzyni było powodem dramatu tych skrzyń, w R4 to jeszcze pół biedy, ale znalezienie 3.0 v6 z działającą poprawnie skrzynią to naprawdę duża sztuka. 

 

Możliwe że szukasz na około, a najprostsze przyczyny okazują się najskuteczniejsze... 

no jest to możliwe, dziękuje za wskazówkę, chyba od tego zacznę


to będzie chyba to ?

 

3423d851892d7202med.jpg


  • 0

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:31, 08.12.2018

No to dobry link podesłałem.

 

25430-PLR-003


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:49, 08.12.2018

może jestem naiwny ale właśnie to może miec związek z tym że "usterka" występuje wyłącznie kilka chwil po rozruchu, niezależnie czy auto zimne czy rozgrzane, co dotychczas najbardziej mnie zastanawia i dziwi.

tak sobie po swojemu tylko tłumaczę :)

w poniedziałek spróbuje ogarnąć i zobaczymy


  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:05, 08.12.2018

No mam nadzieje że trafiłem. 

Jak nie to będziemy myśleć dalej, będzie trzeba sprawdzić oporność elektrozaworu, potem jakie napięcie idzie do wtyczek itd. 

Po kolei i do celu, ale trzeba zacząć od najprostszych rzeczy, a skoro sam filtra nie zmieniałeś, to taka wymiana może tylko pomóc, a nie zaszkodzić, także nie będą to pieniądze wydane "bez sensu" nawet jak filtr nie rozwiąże problemu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#15 pblu

pblu
  • Klubowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport +
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2020
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:39, 11.12.2018

No mam nadzieje że trafiłem. 

Jak nie to będziemy myśleć dalej, będzie trzeba sprawdzić oporność elektrozaworu, potem jakie napięcie idzie do wtyczek itd. 

Po kolei i do celu, ale trzeba zacząć od najprostszych rzeczy, a skoro sam filtra nie zmieniałeś, to taka wymiana może tylko pomóc, a nie zaszkodzić, także nie będą to pieniądze wydane "bez sensu" nawet jak filtr nie rozwiąże problemu.

 

Wczoraj udało mi się wymienić ten filterek.

Rozciąłem stary, taki oto piękny widok się ukazał, więc wymiana na pewno nie zaszkodzi :)

 

cc0a8a22424b8f5fmed.jpg

51775630a89c0ae0med.jpg

8f0c20af4b041c3cmed.jpg

2b1b91f7b4681d57med.jpg


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq