Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

sciąganie na prawo

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:30, 24.05.2022

Ja już się z tym problemem poddaje. Zrobiony tył, założone cambery, wymienione tuleje z przodu, zawieszenie przejrzane, geometria ustawiona w AS0 (wszystko na zielono) i jak jadę sam jest ok. Wystarczy że zabiorę pasażera auto ucieka w prawo. Nie zamierzam już nic więcej z tym robić, bo kosztowało mnie to masę kasy, czasu i nerwów. Trzeba rozglądać się za czymś nowym
  • 0

#17 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:18, 24.05.2022

Koła przekładales z lewej na prawa? Na różnych kołach lato zima to samo?
  • 0

#18 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:47, 25.05.2022

To samo. Ja bym zrozumiał że może uciekać jakbym obciążył jedną stronę auta 10 workami cementu, ale dorzucenie pasażera który waży 70 kg na prawy fotel powoduje że auto zaczyna uciekać a kierownicą trzeba cały czas kontrować?! To jakieś jaja są. W geometrii już nie bardzo co da się poprawić bo skoro z obciążeniem samego kierowcy auto trzyma tor jazdy na wprost z prosto ustawioną kierownicą, a wszystkie pomiary (łącznie z kpk z tyłu) są w normie tzn że niewiele więcej da się geometrią zrobić.


Użytkownik Bart edytował ten post 09:50, 25.05.2022

  • 0

#19 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:58, 25.05.2022

Proponuję auto wrzucić na ramę i pomierzenie punktów bazowych auta.

Skoro całą geometrię masz ok, sanki/ wózek przód-tył w porządku, to jedynie zostały pomiary na ramie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#20 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:16, 25.05.2022

Rozważę to oczywiście, ale wypadkowość raczej wykluczam. Auto przed zakupem było sprawdzone i pomierzone przez Michała z HellboyGarage i dodatkowo przez Edsona, a to uznane tu marki, z resztą nie bez powodu. W głowie mam jeszcze 2 pomysły. 1. Spręzyny i amortyzatory. 2. kalibracja maglownicy.


Użytkownik Bart edytował ten post 11:24, 25.05.2022

  • 0

#21 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:31, 25.05.2022

Pomierzyli grubość lakieru czy punkty bazowe na ramie? Bo mam na myśli pomiary płyty podłogowej, przekątne podłużnic itd, a to mało kto robi.

Fakt sprawdź te dwa pomysły w pierwszej kolejności, bez przyczyny samo auto nie skręca.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#22 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:28, 27.05.2022

A tam btw. Dopiero teraz zauważyłem na wydruku, że ASO ustawiało geometrię w moim aucie (VII gen) ustawiając na maszynie wzór dla VIII gen... Poprawcie mnie jeśli się mylę. Wydruk w załączeniu.

 

https://www.fotosik....d38d28d80822aef


Użytkownik Bart edytował ten post 14:29, 27.05.2022

  • 0

#23 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:45, 27.05.2022

Kalibracja układu kierowniczego wg instrukcji z forum niewiele dała. Swoją drogą podziękowania dla Ślepaka i Muzyczki za wrzucenie tu tej procedury dla laika. Mam jeszcze jeden pomysł. Na postoju jak poruszam lekko kierownicą w lewo w prawo słyszę stuki. Nie są to drążki bo były sprawdzane więc pewnie jakiś niewielki luz na maglu. Przy odpalonym aucie i ruszaniu kierownicą nic nie stuka i podczas jazdy też nie. Magiel też nie cieknie. (Jakieś 60 tys temu był regenerowany). Podjadę jeszcze żeby ten luz skasować. Może to to...


  • 0

#24 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:47, 27.05.2022

U mnie te stuki na postoju tak samo były, drążki/końcówki sztywne, maglownica sucha, olałem temat, problemów ze sciąganiem brak.

Sprawdź amorki i sprężyny, na maszynie jak i wzrokowo, zdejmij koła : szukaj zapoceń lub ułamanych końcówek sprężyn, mało to prawdopodobne, bo oem amorki/sprężyny wytrzymują 250/300 tyś kilometrów, to nie laguna w której sprężyny tylne  pękają co 50/80 tyś kilometrów, chodź sprawdzić zawsze warto. 

 

Fakt dane z geometrii zawieszenia masz na wzór VIII gena. 

 

Potem zostaje Ci coś takiego:

 

http://autobinol.hom...a_nadwozia.html


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#25 Maciek12345

Maciek12345
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 11.04.2023

Cześć,

 

Mam podobny problem. Na felgach 16" i oponach zimowych auto prowadzi się prosto - nie ściąga. Założyłem penty 17" na letnich oponach i od razu czuć ściąganie auta (najbardziej przy przyspieszaniu z niskich prędkości) przeważnie do lewej ale potrafi też ściągnąć przy hamowaniu do prawej. Najeżdzając na nierówności kierownica czasami lata w lewo/prawo. Opony są już dość mocno zużyte i na przedniej osi mam Continentale a na tylnej Bridgestone. Podjechałem na diagnostykę - sprawdzili zbieżność i jest ustawiono "wzorowo". Diagnosta powiedział że "to prawdopobodnie problem z maglownicą bo słychać stuki przy krótkich ruchach lewo/prawo na zgaszonym silniku - po założeniu większych i szerszych felg mogą być takie objawy". Zaproponował jeszcze żebym zamienił koła przód - tył, tył - przód. Po zmianie kół stronami auto wciąż ściąga ale w mniejszym stopniu. Wulkanizator mówi, że to na pewno nie wina magla tylko zużytych opon. Jak myślicie jest sens pchać się w tą maglownicę czy po prostu kupić nowe opony?


  • 0

#26 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:02, 11.04.2023

Opony, skoro sam zauważyłeś że po zmianie przód/tył jest lepiej, do tego skoro opony są zużyte to i tak nadają się do zmiany.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#27 Maciek12345

Maciek12345
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Nisko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 14.04.2023

Po wymianie opon na nowe problem zniknął.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq