Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

niezaliczony "test ciśnieniowy szyny paliwowej" 2.2 iCDTI

VII VII diesel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:50, 12.07.2018

Wczoraj bawiłem się oryginalnym hdesem i robiłem różne testy przy "fuel rail pressure test/test ciśnieniowy szyny paliwowej" silnik zaczyna nierówno pracować i gaśnie po przejściu do poziomu drugiego ciśnienia, test powtarzałem trzy razy.... co ciekawe korekcje wtrysków idealne(-0,1/0,2/0,1/0,2) Także brak u mnie reakcji przy zmianie ciśnienia na listwie.

Auto pali na zimne czy ciepłe od strzała, żadnych błędów silnika ,testy egr/klap itd wszystkie testy zaliczone, szarpania i żadnych innych rzeczy żeby podejrzewać że coś jest nie tak, podobnie ze spalaniem, filtr paliwa oczywiście oryginalny bosch wymieniony rok temu. Mechanik zasugerował że najprościej i najtaniej wymienić listwę wtryskową skoro nie zalicza jej testu  bo może być uszkodzony mechaniczny regulator w niej, nawet na używkę z civa z 2008 roku żeby była "młodsza"

Ktoś spotkał się z takim czymś? albo ma jakieś inne pomysły? W ostateczności na czarną godzinę mam całą pompę wtryskową z FRV.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. 


Użytkownik ślepak edytował ten post 19:55, 12.07.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:16, 14.07.2018

Ktoś coś? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:26, 18.09.2018

Ślepak, ale poza testem auto normalnie funkcjonuje? Jazda, zużycie paliwa, przyśpieszenie etc. wszystko git? Jeśli tak to może nie ma co grzebać ;) no, a z ciekawości, skąd u Ciebie 151KM i 394Nm, masz wgrany jakiś program? Jak to się przełożyło na realne użytkowanie samochodu? Czy jest możliwe, że ma to wpływ na usterkę o której piszesz?


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:00, 18.09.2018

Tak jak napisałem wszystko jest w porządku. Żadnego szarpania,dławienia się itp, czy -20 czy +30 odpala bez problemów, spalanie niższe od oczekiwanego, a robię sporo kilometrów na trasie DE/PL z różnymi prędkościami. 

 

Listwa wtryskowa dzisiaj mi przyszła od Civika 2009, a cała pompa od FRV leży w garażu już. Do wymiany rozrządu listwa i tak będzie odkręcana(wymieniana) i przy okazji się pompę wtryskową wymieni.  Podobnie jak z racji przebiegu kupiłem sobie nowy Map sensor oem, oraz wyczyściłem przepływomierz profilaktycznie. 

 

Co do hamowni to był jak pamiętam samochód hamowany 3 razy, program został zgrany i porównamy z innymi "seriami" i na 10001% nic grzebane nie było.

Jedynie co nie pasuje to tak naprawdę dwie rzeczy, te problemy z "ciśnieniem" na listwie oraz to że według ELM(CHIŃCZYK) Pokazuję mi dołowanie na poziomie 2.45 przy pełnym ogniu na 5 biegu między 2 a 3 tysiące kilometrów :P Wątpił bym w zapieczoną geometrie bo auto pięknie przyśpiesza między 1700 a 3200 obrotów

Normą dla N22 jest  doładowanie na poziomie 1,20/1.30 bara chodź nie porównywałem tego z innymi N22 podłączonymi pod ELM. A do podjechania na hamownie namówił mnie teściu bo niby jego mazda 6 zjedzona przez rudą i silnikiem 2.0d 136ps w ogóle nie jechała w porównaniu do mojego auta.

 

Reasumując, te wyniki na hamowni mogą mieć bardzo realny wpływ z wyżej wymienionymi "usterkami" , turbo dmucha jak głupie, ale brakuję paliwa, przez co test ciśnieniowy nie zostaje zaliczony. Koszt listwy CR(tutaj są dwa czujniki od ciśnienia, jeden elektryczny a drugi mechaniczny) czy pompy wtryskowej nie jest wielki także warto spróbować przy okazji wymiany rozrządu, tym bardziej że pompę mam z zaworem ciśnieniowym. A ja mimo tego że auto jeździ bardzo dobrze wolę zrobić wszystko tak jak ma być od a do z. Czyli mam nadzieje że wymiana listwy oraz pompy CR rozwiąże "problem", a do tego te elementy będą o kilka lat nowsze od tych co mam obecnie zamontowane w aucie, a to też ważne. 


Użytkownik ślepak edytował ten post 15:07, 18.09.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:45, 19.09.2018

W Rzeszowie cena za hamownię startuje od 150zł netto, wolałbym dzieciakom jakąś zabawkę kupić niż sprawdzać, ale coś może być na rzeczy gdyż nie wiem jak inne, ale mój Accord też gniecie pięknie, mój kumpel mechanik co z niejednego pieca chleb jadł też zdziwiony, że ma aż takie odejście, a spalanie przy tym wychodzi znikome, pochodzi z Belgii, czort wie, może na niektóre rynki były jakieś "luźniejsze" opcje silnikowe, jakkolwiek bez testu to tylko gdybanie z mojej strony. Skądinąd 10 KM na plusie i 50 Nm extra to nie w kij dmuchał... 


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 07:26, 19.09.2018

Wyjaśniłem powyżej skąd bardzo prawdopodobnie wzięły się gratisy co do mocy i Nm.

Co do wysokiego ciśnienia doładowania to sprawdzę zawór od sprężarki oraz jak pracuję geometria.

W Gdańsku  Tune UP po znajomości płaciłem 50 PLN. Do tego wiem w jakim stanie jest silnik i że przebieg Nm czy Mocy jest równy, żadnych spadków mocy, kiedy mam największą wartość Nm itp rzeczy.  

Chodź i tak uważam jak wiele osób że to tylko "cyferki" nad którymi nie ma co się zachwycać,a taki wjazd na hamownię przyda się nam do kontroli/porównań ogólnego stanu silnika.

Z resztą tutaj jest wykres:

 

https://obrazki.elek..._1488883696.jpg

 

Także tym bardziej chciałem sobie jechać na hamownie, a teściu "rajdowiec" haha tylko przyśpieszył wizytę, a ja byłem zadowolony że wszystko gra.


Użytkownik ślepak edytował ten post 07:40, 19.09.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:16, 24.10.2018

Popraw wiadomość bo nic nie rozumiem :) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:18, 24.10.2018

W jakim programie sprawdzales doładowanie?
Listwa wymieniona? Jakies zmiany?
Jak na serię to masz bardzo dużo Nm. Mi seria pokazała 348Nm, po chipie 400Nm.
Ale i tak wydaje mi się ze turbina za malo "dmucha", w Torque pokazuje mi między 1.2 a 1.4 bar max.
Może się ktoś bardziej obeznany w temacie wypowie:)

Jak znajdę czas zrobie u siebie taki test, zobaczymy co pokaże



Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:14, 31.10.2018

W torque i jeszcze w czymś na androida. W obydwóch programach wartości miałem takie same czyli do 2.5 bara.

Co do wartości Nm to wyżej napisałem dlaczego możliwy jest taki bonus, sądzę że może coś z geometrią, chodź w to wątpię bo auto od 1800 obrotów wyraźnie przyśpiesza do ponad 3 tyś obrotów, albo jakiś zawór podciśnieniowy od sterowania turbo.

 

Drugim tematem jest ten test ciśnieniowy szyny paliwowej, w sobotę wymieniany będzie rozrząd, łącznie z pompą i listwą(2009r i 150 tyś przebiegu), także połowa mniej niż obecnie, powodem zmiany jest właśnie świeższy rok i mniejszy przebieg, no i ten test "ciśnieniowy" 

U ciebie też nie przechodzisz tego testu?

 

Uważam że u Ciebie jest wszystko w porządku, bo nie sztuką jest dmuchać turbiną bo to i tak nic nie da, potrzebne jest jeszcze paliwo itd, także masz dobrze zrobiony program, a to że niskie wartości doładowania turbo to tylko dobrze dla turbiny, ewentualnie jak masz wątpliwości jakieś to bym pojechał na inną hamownie.

 

 

 

 

 

Edit:

W sobotę wymieniony kpl. rozrząd, przy okazji  cała listwa wtryskowa z ufo, obecnie test przechodzę bez problemu, także pompa wtryskowa niebyła nawet ruszana, zostaję na czarną godzinę heheh :P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:19, 31.10.2018

Jakaś różnica podczas jazdy po wymianie listwy jest?

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:57, 31.10.2018

Różnica to jest po wymianie rozrządu akustyczna i to ogromna.... z resztą mam zdjęcia jak wyglądały u mnie ślizgi i główny łańcuch dłuższy o jedno ogniwo, dolny w trochę lepszym stanie, ale też bez rewelacji.

 

Reszta się nie zmieniła, tak jak pisałem odpalał samochód bez problemów, błędów brak, tylko ten test "niezaliczony" przez HDS.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:24, 31.10.2018

Podlezowi meches zdjęć nie zrobił to nie wstawia, ale Ty byś mógł pokazać jak to wygląda:)
Jaki masz przebieg?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:51, 31.10.2018

Założę jakiś ogólny manual z tym rozrządem w N22:P 

Co potrzebne dokładnie, co trzeba zrobić, na co uważać, wskazówki itd. Bo dostaję sporo PW z takimi pytaniami od dłuższego czasu.

 

Generalnie o 9:30 wjechałem na warsztat, ok 20 silnik już pracował z nowym rozrządem :P Było też "pod górkę", ale się wszystko udało. 

Przebieg 280 tyś.

 

Co najlepsze dolne dwa ślizgi i krótki łańcuch wraz z napinaczem był już wymieniany na OEM w ASO, każda z płoz ma swoją datę produkcji, obstawiam u mnie wymianę w 2008, co by się pokrywało z historią auta. Bo z bazy mam tylko przebieg i datę wizyt w ASO.

 

Górnych ślizgów,łańcucha,napinacza nikt nie dotykał nawet, na elementach 2003r.

 

Ale dam jedno ze zdjęć górnego ślizgu :P  :diabelgrin:

 

3165016500_1540997411_bigthumb.jpg 

 

 

Także jak dalej groo ludzi uważa że tutaj rozrząd ma słychać to niech jeździ dalej na takim czymś jak na zdjęciu powyżej i wyciągniętym łańcuchem,racja może i wytrzyma to miesiąc, a może i pół roku....U mnie napinacz hydrauliczny dolny był ZBLOKOWANY! zero prawie napięcia...

Obecne napinacze są już tylko sprężynowe, wycofali się z tych zapadkowych które miałem u siebie i takie też poprawione mam założone teraz.

 

 

 

NIGDY jeszcze tak kulturalnie i cicho ten silnik mi nie chodził. Od soboty jeżdżę z wyłączonym radiem  :diabelgrin:  :diabelgrin:


Użytkownik ślepak edytował ten post 15:57, 31.10.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:56, 01.11.2018

Nieźle!
Mój będzie miał wymianę na 250000km, tak sobie postanowiłem. Mam nadzieję, że mój rozrząd się że mną zgodzi:D


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:10, 01.11.2018

To ile do tych 250tyś Ci brakuje?:P 

Po sobie wiem że dużo ryzykowałem przy zablokowanym napinaczu... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII diesel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq