Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Cyfrowy obrotomierz podłączenie

VII Obrotomierz podłączenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 21.04.2018

Hej.
Kupiłem cyfrowy obrotomierz i standardowo przewód sygnałowy podłącza się pod aparat zapłonowy , a w accordzie vii 2.4 gdzie to można wpiąć, ktoś się orientuje ?
  • 0

#2 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:27, 21.04.2018

To mozesz do cewki wpiac w duzym fiacie albo skodzie 120 pewnie:) (accord ma cewke per swieczke) Nie prosciej odpalic telefon z wpietym modulem obd II ? Albo zamocowac tablet dopiety do obd z pelnym pomiarem? 

 

Z tego co ja kojarze, to obrotomierze szly na cewe, ale tu sa 4 i nie ma aparatu zap.


  • 0

#3 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 22.04.2018

No własnie nie ma :/ Może i jest prościej z OBD i telefonem, ale ja chciałem mieć zwykłe zegary, fajniej to wygląda:) hmm musi się jakoś to dać gdzieś wpiąć :/ ale orginalny obrotomierz też musi pobierać z jakiegoś źródła sygnał :/
  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:22, 22.04.2018

No własnie nie ma :/ Może i jest prościej z OBD i telefonem, ale ja chciałem mieć zwykłe zegary, fajniej to wygląda:) hmm musi się jakoś to dać gdzieś wpiąć :/ ale orginalny obrotomierz też musi pobierać z jakiegoś źródła sygnał :/


Z tętnienia alternatora. Poszukaj coś na ten temat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z tętnienia alternatora. Poszukaj coś na ten temat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Tu masz trochę teorii:

https://warsztat.pl/...obrotowej,59788


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#5 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 22.04.2018

Czyli mam rozumieć że mogę ten cyfrowy obrotomierz co mam wpiąć gdzieś w alternator czy dokupić moduł wspomniany w artykule podesłałem przez Ciebie ?
  • 0

#6 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:37, 22.04.2018

Czyli mam rozumieć że mogę ten cyfrowy obrotomierz co mam wpiąć gdzieś w alternator czy dokupić moduł wspomniany w artykule podesłałem przez Ciebie ?

Prawdę mówiąc to musisz sam poszukać. Podrzucilem Ci ten artykuł i sam pomysł bo wiem, że kiedyś robiono to w taki sposób. Nie wiem jaki sygnał jest potrzebny do działania tego obrotomierza i tym bardziej nie wiem czy np. ten moduł Boscha będzie generować odpowiednie sygnały dla obrotomierza.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 23.04.2018

Ok dzięki, hmm poczekam może ktoś się jeszcze wypowie na ten temat :/
  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:29, 23.04.2018

Hej, u mnie instalacja LPG jest podpięta pod jeden z 3 przewodów jednej z cewek zapłonowych. Być może obrotomierz też można tak podłączyć. 


  • 0

#9 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 23.04.2018

Ok wkrótce to sprawdzę i napisze czy działa ;)
  • 0

#10 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 23.04.2018

Hej, u mnie instalacja LPG jest podpięta pod jeden z 3 przewodów jednej z cewek zapłonowych. Być może obrotomierz też można tak podłączyć.

A może wiesz jeszcze pod który przewód dokładnie ? :)

Użytkownik Filip123 edytował ten post 17:11, 23.04.2018

  • 0

#11 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:19, 23.04.2018

Kurde, tak sie tylko wleje w temat. Ja mam lpg i cewy mam nieruszone, nie kojarze tez gdzie dokladnie mi sie wpieli. Mam tez pod reka schemat cewek: https://imgur.com/a/ejeBflA

Nie mam pomyslu gdzie sie wpiac. W serwisowce jest opis wpinania sie stroboskopem do zaplonu ale to wciaz za posrednictwem DTC. Jeszcze zeby znac zakres sygnalowy tego obrotomierza i kombinowac z tym alternatorem, albo ktoryms przewodem do kompa to moze. Nie mam przed oczami motura to nie moge ocenic, gdzie jest wpinka lpg, ale i tak pewnie okreznie do obd.


  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:22, 24.04.2018

Hej, nie pamiętam, gdzieś kiedyś tutaj wrzucałem zdjęcie tego "przyłączenia" - co do schematu to można wnioskować że możesz wykorzystać zasilanie cewki, czyli np. brązowy, biało-niebieski, niebiesko-czerwony, żółto-zielony. Nie wiem jednak jakie panuje tam napięcie i czy będzie ono kompatybilne z Twoim obrotomierzem. Mogą być tam piki o dużym napięciu które uszkodzą CI obrotomierz, ale nie wiem, to by było trzeba zmierzyć oscyloskopem


  • 0

#13 Filip123

Filip123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:full
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 24.04.2018

Hmm nie nam oscyloskopu a myślicie że zwykły multimeter da rade tam pomierzyć napiecia?
  • 0

#14 Piotr95

Piotr95
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:accordklubpolska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:+230
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 25.08.2018

Hmm ja próbowałem z sygnałem przy cewce per świeczce xD ale występowały tam chyba za wysokie skoki napięcia i zegar wariował... zacząłem szukać informacji w internetach.. zagłębiając się dalej i dalej dowiedziałem się że sygnał na zegary idzie wprost z ECU co więcej że na takowym przewodzie powinno być napięcie do 3V, dlatego też rozkręciłem zegary i pomierzyłem wszystkie piny, na najgrubszym czerwonym i białym pojawia się podobne wręcz takie samo napięcie z tym że po podłączeniu do czerwonego obrotomierz wariuje (podejrzewam że to przewód do prędkościomierza) następnie przyłączyłem do białego i wszystko jest okey, na biegu jałowym obroty od czasu do czasu skaczą ale podczas jazdy wszystko w normie, obroty rosną wraz z OEM obrotomierzem 🙂🙄

Kiedyś gdzieś coś czytałem że może pomóc wlutowanie równolegle w przewód sygnałowy i masowy kondensator gdy pojawia się problem z nie stabilnymi obrotami na postoju 😕😒 to prawda czy bzdura?

Załączone pliki


Użytkownik Piotr95 edytował ten post 20:01, 25.08.2018

  • 0

#15 Piotr95

Piotr95
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:accordklubpolska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:+230
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 26.08.2018

Załączam fragment schematu ideowego z ESM, może się przyda ;)

Załączone pliki


Użytkownik Piotr95 edytował ten post 18:09, 26.08.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Obrotomierz podłączenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq