Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd ABS 61, 68

VII błąd blad abs 61 68

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:20, 24.03.2018

Witam
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Wyskoczył mi błąd ABS 61 i 68.
Po długich lekturach nie mogę ogarnąć co to za błędy.
61 to znalazłem takie coś: 61 "Primary oxygen sensor" (tłumaczenie "Główny czujnik tlenu"), a 68 to już chyba znalazłem że czujnik położenia pedału hamulca.
Nie kumam co to za sensor tlenu :/


Jeśli macie wiedzę co to za błąd, proszę o informację czego on dotyczą.
I jeszcze jedno pytanie gdzie można kupić ten czujnik pedału hamulca bo niektórzy piszą że kosztuje grosze a ja nie mogę go znaleźć.
Z góry dzięki za pomoc.

Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 11:51, 24.03.2018

  • 0

#2 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:29, 24.03.2018

Kod błędu  61 to : podgrzewany czujnik tlenu ( sonda lambda) - podstawowy.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#3 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:18, 24.03.2018

Ten błąd 61 to pierwsza czy druga sonda lambda? Narazie skasowałem błędy zobaczę czy się powtórza.
Dziwne to trochę żeby błędy sondy lambda pokazywała dioda od ABS-u. Tego to się nie spodziewałem.
  • 0

#4 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 01:42, 25.03.2018

A 68 to banał😉 pod pedalem masz czujnik ,wymontuj , rozbierz , wyczysc i bedzie Ok 😉
  • 0

Czarne jest piękne !!!


#5 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:30, 25.03.2018

Kod błędu  61 to : podgrzewany czujnik tlenu ( sonda lambda) - podstawowy.

 

To pierwsza sonda .


Użytkownik Godar edytował ten post 22:30, 25.03.2018

  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#6 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:16, 04.04.2018

Dzięki za podpowiedzi. Czujnik rozebrany, wyczyszczony, troche styki były zaśniedziałe. Narazie żaden błąd nie wyskakuje. Zobaczymy co dalej.
  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:08, 04.04.2018

61-1 battery voltage malfunction - standard gdy masz słaby akumulator. 


  • 0

#8 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:15, 04.04.2018

To mnie pocieszyleś że ten błąd 61 ABS to nie sonda lambda jak wcześniej pisali tylko słaby akumulator :) Niedawno zmieniłem akumulator na nowy więc to może stary błąd.
Dziwne tylko jest to dla mnie ze dioda ABS wskazuję błędy inne niż związane z ABS-em.
  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:05, 04.04.2018

Dioda ABS wskazuje tylko błędy ABSu. Błąd 61 dotyczy błędu ABSu - za niskie napięcie zasilania sterownika - pojawia się gdy akumulator ma niskie napięcie, najczęściej przy odpalaniu auta (błąd ten ma pewnie większość accordów), nie jest to nic groźnego, błąd zostaje w pamięci ale nie jest sygnalizowany świeceniem "kontrolki". 


  • 0

#10 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:04, 04.04.2018

Hej :)
Skasowałeś sobie ten błąd?
Pytam, bo błędy tego układu nie kasują się same (jak np. silnika) po ustaniu usterki.

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#11 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:11, 05.04.2018

Tak wyczyściłem czujnik, skasowałem błąd, ustawiłem zgodnie z procedurą VSA. Zobaczymy co będzie dalej ale coś czuję że czujnik będzie do wymiany bo jak raz styki zaśniedziały to będzie to się powtarzać.
  • 0

#12 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:55, 28.11.2019


Tak wyczyściłem czujnik, skasowałem błąd, ustawiłem zgodnie z procedurą VSA. Zobaczymy co będzie dalej ale coś czuję że czujnik będzie do wymiany bo jak raz styki zaśniedziały to będzie to się powtarzać.

 

A można wiedzieć jak kasujesz te błędy check engine? Czy zawsze naprawiasz przyczynę i same Ci się kasują, czy masz na to jakiś inny sposób?


  • 0

#13 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:55, 28.11.2019

Ja stosuję metodę kasowania błędów za pomocą spinacza. Poszukaj na forum jest instrukcja jak to zrobić. Zwierasz dwie zworki w złącza OBD2 i musisz postępować z opisaną instrukcją na forum. Sorry ale nie mam teraz czasu jej szukać ale jest cały temat o tym. Jak znajdę chwilę czasu i jak mi się uda to linka do tego podrzuce.
  • 0

#14 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:56, 28.11.2019

Ok, a ja odczytałem swój błąd dokładnie i jest to P2A00, czyli coś z sondom w kolektorze wylotowym, skasowałem i zobaczymy czy wróci. 


  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:15, 29.11.2019

http://www.accordklu...84-01/?p=992347

 

To tyczy się RESETU błędów układu VSA . I tak jak napisałem w tym temacie RĘCZNIE SIĘ robi reset jak i kalibracje bo utracisz zapis neutralnego położenia vsa.

 

 

 

 

Błędy Check silnika można zresetować z kolei za pomocą głupiego elm + apk za kilka elm po naprawie/wymianie części(żadnej komunikacji z vsa czy srs za pomocą elm nie uświadczysz !

 

 

Odczyt wszystkich błędów czy to vsa/srs/check/ za pomocą zworki piin 4 i 9 tak jak masz w linku powyżej

Dłuższe migniecie diody oznaczają dziesiątki ( 10, 20, 30), krótsze natomiast setne ( 1, 2, 3)

 

 

Jesteś już trochę na forum, także przypominam o wyszukiwarce. 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, błąd blad abs 61 68

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq