Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nadmierne spalanie oleju silnikowego - problem rozwiązany

VIII Spalanie oleju zużycie oleju nadmierne spalanie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#46 Crisownik

Crisownik
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 07:23, 12.08.2021

Czolem,

 

Przeczytalem temat w poszukiwaniu informacji o popsutych zaworach PCV. Nie przywiodlo mnie tutaj spalanie oliwy a dziwny dzwiek ktory wydaje zawor kiedy jest otwarty:

 

https://www.youtube....h?v=i4XfMxlRYlI

 

Słychać rzęrzenie które ustaje w momencie zablokowania wezyka do kolektora ssacego. Aczkolwiek slychac tez jakby klikniecie sugerujace ze kilka zamyka zawor przy odcieciu podcisnienia z kolektora ssacego.

 

 

Dodatkowo kiedy wczoraj wymienialem spinki mocowania oslony silnika od dolu zobaczylem to:

 

f43a13f0f9ba79fcgen.jpg

 

1f6003316064fe8cgen.jpg

 

Myslalem ze to moze z miski bo wydaje mi sie calkiem duzo tego zapocenia - wiszaca kropelka na srubce...

Ale poszedlem do gory i widze jakby wychodzilo spod pokrywy zaworow...

 

8b8196d486cde861gen.jpg

 

8f2589733b55552fgen.jpg

 

Jestem na 100% pewny ze jak prawie 5 tys. km zmienialem olejek to tego nie bylo. Jestem w stanie zaryzykowac stwierdzenie ze ktoras szpilka nie trzyma dobrze pokrywy zaworow.

 

Nie tak calkiem dawno, podchodzilem z dynamometrykiem do pokrywy ustawionym na 15NM i zdaje sie 1 sruba jakos tak dlugo sie krecila i w pewnym momencie odpuscilem. a wczesniej 10 tys temu w UTC robili regulacje luzow i nic nie wspominal o szpilkach pokrywy. Wiec nie wiem czy czasem ktoras sruba nie trzyma i puszcza olej spod dekla...

 

Co poczac? jechac do mechesa zeby sprawdzil te szpilki? Wymienic uszczelke dekla i sprobowac ja nakrecic na swiezej uszczelce? Dodam ze przy regulacji zalozona zostala nowa OEM uszczelka.


  • 0

#47 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:18, 12.08.2021

Jak OEM uszczelka to dokręcić mała grzechotką i umyć wyciek.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#48 Crisownik

Crisownik
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 07:30, 13.08.2021

Jak OEM uszczelka to dokręcić mała grzechotką i umyć wyciek.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Uszczelka OEM, tyle ze na 99% mam przekrecone 2 szpilki wlasnie od strony kolektora ssacego.

 

Zamowione juz w ASO szpilki i asekuracyjnie jeszcze 4 nakretki do pokrywy oraz komplet uszczelek pod pokrywe, podkladki pod szpilki oraz uszczelnienia gniazd swiec. W przyszly weekend jak juz odbiore czesci to zalatwiam dynanometryka i trzeba to uszczelnic.

 

Na wyciek to chyba jakims brake cleanerem wystarczy popsiukac zeby splynal olej?


  • 0

#49 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:12, 13.08.2021

Nakrętki pokrywy dokręć ręcznie krótkim kluczem bez klucza dyna. One dochodzą do końca i czuć wyraźny opór. Tyle wystarczy
  • 0
                       

#50 Crisownik

Crisownik
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 21
Super

Napisano 08:30, 13.08.2021

Nakrętki pokrywy dokręć ręcznie krótkim kluczem bez klucza dyna. One dochodzą do końca i czuć wyraźny opór. Tyle wystarczy

bazujac na tym, to zdecydowanie mam przekrecone 2 szpilki :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Spalanie oleju, zużycie oleju, nadmierne spalanie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq