Czolem,
Przeczytalem temat w poszukiwaniu informacji o popsutych zaworach PCV. Nie przywiodlo mnie tutaj spalanie oliwy a dziwny dzwiek ktory wydaje zawor kiedy jest otwarty:
https://www.youtube....h?v=i4XfMxlRYlI
Słychać rzęrzenie które ustaje w momencie zablokowania wezyka do kolektora ssacego. Aczkolwiek slychac tez jakby klikniecie sugerujace ze kilka zamyka zawor przy odcieciu podcisnienia z kolektora ssacego.
Dodatkowo kiedy wczoraj wymienialem spinki mocowania oslony silnika od dolu zobaczylem to:
Myslalem ze to moze z miski bo wydaje mi sie calkiem duzo tego zapocenia - wiszaca kropelka na srubce...
Ale poszedlem do gory i widze jakby wychodzilo spod pokrywy zaworow...
Jestem na 100% pewny ze jak prawie 5 tys. km zmienialem olejek to tego nie bylo. Jestem w stanie zaryzykowac stwierdzenie ze ktoras szpilka nie trzyma dobrze pokrywy zaworow.
Nie tak calkiem dawno, podchodzilem z dynamometrykiem do pokrywy ustawionym na 15NM i zdaje sie 1 sruba jakos tak dlugo sie krecila i w pewnym momencie odpuscilem. a wczesniej 10 tys temu w UTC robili regulacje luzow i nic nie wspominal o szpilkach pokrywy. Wiec nie wiem czy czasem ktoras sruba nie trzyma i puszcza olej spod dekla...
Co poczac? jechac do mechesa zeby sprawdzil te szpilki? Wymienic uszczelke dekla i sprobowac ja nakrecic na swiezej uszczelce? Dodam ze przy regulacji zalozona zostala nowa OEM uszczelka.