Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd napinacza pasów pasażera

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#16 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:04, 06.01.2018

Hej :)
Z informacji jakie przewijały się na forum zapamiętałem, że jeśli jest to błąd związany z uruchomieniem układu SRS, z powodu kolizji, czy czegoś innego, i jest on zapisany w sterowniku, to nic na to nie poradzisz... jedynie 'kasowanie' błędów w sterowniku polegające, z tego co pamiętam, na wyzerowaniu/zamazaniu jakiegoś obszaru w jego pamięci skutkuje brakiem wyświetlania błędów tego układu (jest to stosowana przez handlarzy i nie tylko, 'naprawa' sterownika).
Po takiej naprawie nikt nie wie jak zachowa się układ w przypadku kiedy będzie potrzebna jego reakcja (zderzenie, wypadek, kolizja), ale kontrolka nie będzie się palić...
Inna ewentualność to element układu nie od kompletu, czyli ktoś wymienił napinacz pasa i z tego powodu układ SRS go nie widzi (wszystkie elementy układu są 'parowane' ze sterownikiem).
Naprawa układu SRS, który zadziałał, w ASO zawsze polega na wymianie sterownika i parowaniu go ze wszystkimi komponentami.
Najlepiej zapytaj Kolegi Krzyśka (muzyczka) - On będzie wiedział dokładnie i ew. potwierdzi (lub wykluczy) moją teorię...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#17 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:08, 06.01.2018

pozwolę sobie uzupełnić:

Błędy od np. rozwarcia obwodu, zwarcie itp. można skasować poprzez zworkę w żółtym złączu lub HDS. Błędy od wypadku - po odpaleniu poduszek lub napinaczy zaczynają się od 5x (np. 51, 52..) nie dają się skasować ze zworki ani HDS. Jedyne co pozostaje to wymiana sterownika na nowy (oficjalnie) lub kasowanie tzw. crash daty w sposób jak wspomniał kol. Statom. Kasowanie to polega na wyzerowaniu pewnych obszarów w pamięci eeprom w sterowniku, co powoduje że "AirBag już nie świeci". Opcja 3 - montaż sterownika z anglika, który ma inny nr. 

Co do wymiany sterownika - z tego co wiem nie trzeba go parować z czujnikami, ale musi być on z nimi zgodny - czyli powinniśmy wymieniać sterownik na sterownik o takim samym numerze. Nie wiem jak to jest w przypadku całkiem nowego, może jego się jakoś programuje..


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq