Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wadliwe wałki rozrządu 2.4 K24Z3// zgrzytanie - terkotanie silnika

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
211 odpowiedzi w tym temacie

#196 xkriss

xkriss
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kwidzyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:59, 19.03.2021

Ja bym jeszcze zobaczył czy napinacz łańcucha nie jest do wymiany. 


  • 0

#197 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:14, 19.03.2021

Do mlodylonek skąd masz pewność co za kółko włożyli kolesie w ASOOOOOO. Kola z końcówką 305 mają inny kąt pracy, są przystosowane do silników na runek USA, a w ASO maja jeszcze stare zapasy kółek z serii A01 przecież ich nie wyrzucą. I zakładają je  na gwarancji bo nie maja nic do stracenia, przecież klient nie jest w stanie sprawdzić co mu zamontowali w aucie. Ja na A02 z hapar..... zrobiłem już 40kkm i cisza.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#198 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:31, 19.03.2021

Do mlodylonek skąd masz pewność co za kółko włożyli kolesie w ASOOOOOO. Kola z końcówką 305 mają inny kąt pracy, są przystosowane do silników na runek USA, a w ASO maja jeszcze stare zapasy kółek z serii A01 przecież ich nie wyrzucą. I zakładają je  na gwarancji bo nie maja nic do stracenia, przecież klient nie jest w stanie sprawdzić co mu zamontowali w aucie. Ja na A02 z hapar..... zrobiłem już 40kkm i cisza.

Też o tym pomyślałem i obawiam się, że możesz mieć rację. Najgorsze jest to, że w tym wypadku trudno będzie cokolwiek udowodnić serwisowi ASO Hondy. ASO wybrałem tylko dlatego, że w moim mieście nie mam sprawdzonego mechanika, który podjąłby się wymiany kółka VTC zgodnie z instrukcją. Ale jak widać nawet autoryzowanemu serwisowi nie można ufać do końca. 

Tak jak podpowiedzieliście sprawdzę oczywiście napinacz łańcucha. Zawory miałem regulowane zaraz po zakupie auta, czyli w maju 2020 roku prze gościa, który serwisował mi poprzedniego Accorda jak i ogarnia Hondy innych użytkowników tego forum z mojego regionu. Od tego czasu przejechałem ok. 9 tyś km. Dziś, po kilku dniach postoju, odpaliłem auto i oczywiście pojawił się charakterystyczny zgrzyt w początkowej fazie pracy silnika, więc tak sobie myślę, iż tak moje poszukiwania tego hałasu znów zaprowadzą mnie w okolicę koła VTC. Pytanie tylko, czy muszę to robić natychmiast (tym razem u mechanika polecanego na tym forum) czy też mogę to trochę odłożyć w czasie bo na tę chwile mam pilniejsze wydatki.    


  • 0

#199 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:07, 19.03.2021

Do muloj a to, że wiem, że mam kółko z auta z Polskiego salonu, bo mam ten walek wraz z kółkiem w VII. Pytanie z jakich obrotów silnika korzystasz najczęściej?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#200 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:59, 20.03.2021

Do mlodylonek, nie zrozumieliśmy się chodziło mi o kolegę otf82 i jego kółko, nie o twoje  a z tego co pamiętam to w VII genie nie było problemu z kołami, co do obrotów z jakich korzystam to bardzo często do odcinki czyli cały zakres.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#201 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:51, 22.04.2021

Witam ponownie,

 

Naciągnięcie łańcucha rozrządu sprawdzone - zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, mechanik (były pracownik ASO Hondy) stwierdził prawidłowe wychylenie napinacza łańcucha.

ASO Honda Plaza, gdzie wymieniałem koło VTC, upiera się, że zamontowali mi koło VTC, które im przywiozłem gdyż oni nie mają tych części na stanie "od ręki" (więc nie mogli mi zamontować koła wadliwego, ze swoich stanów magazynowych). Przy okazji rozmowy z serwisem ASO, potwierdzili, iż problem z hałasujących kółkiem VTC nagminnie powtarza się np. w nowych Hondach HRV, gdzie wymieniają te koła na gwarancji a i tak po pół roku od wymiany, koła znów zaczynając drażnić ucho przy rozruchu zimnego silnika.  Czegoś tu nie rozumiem: skoro w poprzednich wersjach silnikowych, np. K20 czy K24, koła VTC nie posiadały tej wady, to co takiego się stało, iż ta wada nagle się pojawiła a Honda nie potrafi jej usunąć? 

Na zasadność mojego pytania o ponowną wymianę koła VTC, serwis ASO odpowiedział, że mija się to z celem bo nie dają pewności czy usterka nie wróci za jakiś czas a poza tym można jeździć z taką wadą koła VTC bez uszczerbku dla silnika. Ile w tym prawdy nie wiem.      


Użytkownik otf82 edytował ten post 11:01, 22.04.2021

  • 0

#202 Marcin_eS

Marcin_eS
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:44, 23.06.2021

https://youtube.com/...0?feature=share

U mnie rozwiązany problem. Myślałem że skrzynia, myślałem że rozrząd a nawet w ciemno wszystkie rolki wymienione. Okazało się że osłona od wydechu taka czarna(chyba od magla) od gorąca się odkształciła i dawała takie Skwierczenie które napędziło stracha. Aha na podnośniku tego już nie było słychać jak się wpielo napęd. Więc i nie łatwo było znaleźć przyczynę. Pozdrawiam.

Użytkownik Marcin_eS edytował ten post 17:31, 23.06.2021

  • 0

#203 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:10, 15.04.2022

Informacyjnie: pojawiły się wałki wydechowe do serii K24Z3 robione przez osławioną firmę Świątek z Bydgoszczy. Cena takiego wałka to 1155 zł. 


  • 0

#204 jacekyak

jacekyak
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 20.04.2022

Informacyjnie: pojawiły się wałki wydechowe do serii K24Z3 robione przez osławioną firmę Świątek z Bydgoszczy. Cena takiego wałka to 1155 zł. 

Czy ktoś już montował taki wałek z firmy Świątek ? Jaka jest jakość tego wałka ? Warto ?


  • 0

#205 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:01, 20.04.2022

Czy ktoś już montował taki wałek z firmy Świątek ? Jaka jest jakość tego wałka ? Warto ?

Ja zakupiłem taki wałek a montował go będzie Edson na początku maja. Świątek dopiero rozpoczął produkcję tych wałków do K24Z3 ale wcześniej miał w ofercie wałki do innych silników Hondy z serii K, na które, z tego co wiem nie było reklamacji. Znając renomę firmy Świątek, myślę iż nie zaproponowaliby rozwiązania, które popsułoby im dobrą opinię, jak jednak będzie czas pokaże.  


  • 0

#206 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:48, 19.09.2022

Panowie a te przedwczesne  zużycie krzywek wałka wydechowego nie jest spowodowane brakiem lub opóźnioną regulacją luzów zaworowych, które w miarę przybywania przebiegu się powiększają co prowadzi do uderzeń krzywki w dźwigienkę na tyle mocno, że zrywa się film olejowy?


  • 0

#207 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:53, 21.09.2022

Panowie a te przedwczesne  zużycie krzywek wałka wydechowego nie jest spowodowane brakiem lub opóźnioną regulacją luzów zaworowych, które w miarę przybywania przebiegu się powiększają co prowadzi do uderzeń krzywki w dźwigienkę na tyle mocno, że zrywa się film olejowy?

 

przecierz tam są rolki.... wiec o jakim zrywaniu filmu mówimy?  Wadliwy marteriał wałków i tyle.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#208 MarkoKRK

MarkoKRK
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Malopolskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Accord viii
  • KM:210
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 08.10.2022

Witam ,tez z tym walczyłem i doszłem do wniosku ze pokieruje się instrukcja fabryczna hondy ,a o co chodzi ,dedykowany olej 0W20 i taki postanowiłem zalać ,poprzednio zawsze lany 5W30 i koło VTec brzęczało , od kiedy zalałem Millers 0W20 for motosport z NANO cząsteczkami cicho jak makiem zasiał 😊
  • 0

#209 jacekyak

jacekyak
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 30.10.2022

Witam ,tez z tym walczyłem i doszłem do wniosku ze pokieruje się instrukcja fabryczna hondy ,a o co chodzi ,dedykowany olej 0W20 i taki postanowiłem zalać ,poprzednio zawsze lany 5W30 i koło VTec brzęczało , od kiedy zalałem Millers 0W20 for motosport z NANO cząsteczkami cicho jak makiem zasiał

Jest cicho bo jest ciepło. Nadejdą chłodne dni, potem niewielki mróz i problem powróci. Ja jeżdżę od zawsze na oleju 0W30.  


  • 0

#210 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:26, 10.11.2022

Ja zakupiłem taki wałek a montował go będzie Edson na początku maja. Świątek dopiero rozpoczął produkcję tych wałków do K24Z3 ale wcześniej miał w ofercie wałki do innych silników Hondy z serii K, na które, z tego co wiem nie było reklamacji. Znając renomę firmy Świątek, myślę iż nie zaproponowaliby rozwiązania, które popsułoby im dobrą opinię, jak jednak będzie czas pokaże.  

 

możesz powiedzieć jak się sprawuje ten wał po pół roku użytkowania? Jaki przebieg zrobiłeś na nim?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq