Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy przy 120 km/h


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
662 odpowiedzi w tym temacie

#556 tomf74

tomf74
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 16.04.2017

Ja miałem to samo w przedziale 110 do 140 km/ h miałem drganie kierownicy wiec pojechałem do bardzo dobrego speca od zawieszeń on tylko tym się zajmuje i po oględzinach stwierdził ze wszystko jest Ok i muszę po prostu wyważyć koła zaznaczył tez ze nie na jakiejś dojechanej tylko najlepiej nowej . Posłuchałem go i za śmieszna kasę pozbyłem się problemu . Teraz kierownica ani drgnie .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#557 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • SkÄ…d:OstroÅ‚Ä™ka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:15, 16.04.2017

VII gen to jedne wielkie drgania i wibracje. To był jeden z powodów dla których pozbyłem się jej i kupiłem 8 gen tutaj nie na tego problemu.

W VII gen albo musisz nauczyć się z tym żyć albo sprzedać i kupić 8 gen.
  • 0

#558 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • SkÄ…d:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 05.05.2017

A czy od tylnych kół może bić kierownicą w przedziale 120-140km/h? Zrobiłem wyważanie z testem drogowym i dwa koła wyszły ok, siedzą na przodzie. Jedno ledwo poza normą i jedno bardziej - te siedzą z tyłu. Bicie tylko przy prędkości 120-140. W pozostałych przedziałach płynie samochód i bardzo dobrze się prowadzi. Na bank są krzywe piasty i tarcze przód jednak na zimówkach było ok lub moze mrowienie wyczuwalne na kierownicy i pedale. No i zimówki 15 cali a letnie 17.


  • 0

#559 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:56, 05.05.2017

A jak tarcze hamulcowe ? Masz bicie przy hamowania ?
  • 0

#560 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • SkÄ…d:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 05.05.2017

Tarcze przód krzywe na 100%, tył możliwe że też, bije przy hamowaniu, szczególnie na cieplejszych tarczach. Tylko w przypadku hamowania dużo lepiej jest znów na kołach 17, minimalnie lub wcale nie bije czasem. Na 15 gorzej znacznie ale też raz mniej lub bardziej.


  • 0

#561 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:39, 05.05.2017

A czy od tylnych kół może bić kierownicą w przedziale 120-140km/h? Zrobiłem wyważanie z testem drogowym i dwa koła wyszły ok, siedzą na przodzie. Jedno ledwo poza normą i jedno bardziej - te siedzą z tyłu. Bicie tylko przy prędkości 120-140. W pozostałych przedziałach płynie samochód i bardzo dobrze się prowadzi. Na bank są krzywe piasty i tarcze przód jednak na zimówkach było ok lub moze mrowienie wyczuwalne na kierownicy i pedale. No i zimówki 15 cali a letnie 17.

Zastanawiające jest też to że jest dużo lepiej na zimówkach
  • 0
                       

#562 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • SkÄ…d:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:01, 05.05.2017

Ja mam tak zimowe 15 a lato 17. Na weekendzie jechałem autostradą e jedną stronę zakres 130-140 bicie na kierownicy. I dość duże bicie przy hamowaniu pochamowalem tak kilka razy tarcze się przytarly i w drodze powrotnej tego bicia nie było przy hamowaniu też znacznie mniejsze, więc stawiam na tarcze.
  • 0

#563 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:15, 05.05.2017

Może któryś klocek stoi
klocek trze lekko o tarcze (przedniÄ…))

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:31, 06.05.2017

  • 0
                       

#564 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • SkÄ…d:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 05.05.2017

no te tarcze i hamulce na pewno do ogarnięcia, ale jeszcze chwilę to potrwa i pytanie czy te koła tylne mogą mieć wpływ na kierownicę? Bo ktoś w tym wątku napisał, że mogą ale uzasadnienia nie znalazłem i nie wiem czy z kołami z tyłu coś jeszcze czarować zanim te tarcze zmienię. Na mój chłopski rozum nie powinny mieć, zwłaszcza że jak miałem do tej pory problem z biciem czy nawet ściąganiem i złe kółka poszły na tył to nic się nie działo. W każdym razie zrobię hamulce jak zalecacie no i zobaczymy. Najwyżej trzeba będzie jeździć 140 ;)


  • 0

#565 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:34, 06.05.2017

Ja chyba u siebie doszedłem do ładu.
Winowajcą okazała się lewa piasta która miała bicie 0.1mm
Jako że ma tylko 4 osobne powierzchnię styku można było ją polerować bazując do najgłębszej powierzchni. Do tego komplet tarcz i klocków zimmerman i po docieraniu i hartowaniu wygląda że jest ok.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#566 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:30, 06.05.2017

no te tarcze i hamulce na pewno do ogarnięcia, ale jeszcze chwilę to potrwa i pytanie czy te koła tylne mogą mieć wpływ na kierownicę? Bo ktoś w tym wątku napisał, że mogą ale uzasadnienia nie znalazłem i nie wiem czy z kołami z tyłu coś jeszcze czarować zanim te tarcze zmienię. Na mój chłopski rozum nie powinny mieć, zwłaszcza że jak miałem do tej pory problem z biciem czy nawet ściąganiem i złe kółka poszły na tył to nic się nie działo. W każdym razie zrobię hamulce jak zalecacie no i zobaczymy. Najwyżej trzeba będzie jeździć 140 ;)

Tylne tarcze miały wpływ na bicie kierownicy ale przy hamowaniu.Samo bicie koła tylnego raczej przeniesie na budę drgania niż na kierownicę
  • 0
                       

#567 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:04, 14.05.2017

Mam pytanie do osób które wyeliminowaÅ‚y drgania poprzez wymianÄ™ przegubu wew. wymieniajÄ…c na używkÄ™ - czy wymienialiÅ›cie też przegub zewnÄ™trzny? 

sprawdzaÅ‚em u siebie, wewnÄ™trzny rusza siÄ™ gÅ‚adko, w Å›rodku brak uszkodzeÅ„ powierzchni roboczej, wyglÄ…da idealnie. ZewnÄ™trzny ma lekkie stukniÄ™cie/opór przy ruszaniu nim na boki. 

Zastanawiam siÄ™, czy w części przypadków drgaÅ„ nie powodowaÅ‚ czasami przegub zewnÄ™trzny. ZakÅ‚adajÄ…c, że ma on wżery mógÅ‚by odginać półoÅ›kÄ™ powodujÄ…c przekrÄ™canie przegubu wewnÄ™trznego powodujÄ…c drgania. 

Obecnie mam wyjÄ™te obie półosie i poważnie zastanawiam siÄ™ nad zamianÄ… zewnÄ™trznych przegubów miejscami (lewy na prawÄ…, prawy na lewÄ…). Wówczas powinny oba pracować na nie zużytych powierzchniach roboczych, które wczeÅ›niej pracowaÅ‚y tylko przy cofaniu lub hamowaniu silnikiem. Co myÅ›licie o takiej zamianie? Przeguby sÄ… te same z obu stron. 


  • 0

#568 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:01, 16.05.2017

No i d...a

 

Bicie tarcz wyeliminowane ale coś innego mnie dopadło.

Od prędkości 100km/h do 160 testowane i jak jest to jest tak samo - nie mocniej. Nawet jakby najmocniej pomiędzy 100 a 130.

Jadąc na wprost ze stałą prędkością wibracje kierownicy raz są a po chwili nie ma.

Przy delikatnym skręcaniu jak bije na wprost to przy delikatnym skręceniu kierownicą przestaje.

Jak nie bije to czasem zaczyna bardzo delikatnie a czasem nie.

 

Przy delikatnym naciśnięciu hamulca jak kierownica bije - nie ma wpływu na bicie. Jak nie bije, to bicie się nie pojawia. Przy mocniejszym hamowaniu z prędkości od 100 do 140 testowane - nic nie bije.

 

Jako, że wymieniałem tarcze, to :

  koÅ„cówki drążków sprawdzone - luzu brak

  dolne i górne sworznie - luzu brak

  prowadnice hamulcowe i tÅ‚oczki (przód i tyÅ‚) przesmarowane, tylne tÅ‚oczki pracujÄ… pÅ‚ynnie

  

Najlepsze na koniec

Działo się tak na kołach w poprzednim ustawieniu. Przód zdejmowany, wyważany drugi raz i takie efekty jak opisałem.

Wczoraj przełożyłem przód z tyłem.

Jadę normalnie, dobijam do 100 i bicie jak h...j, po chwili ustaje i się nie pojawia. Ale nie miałem okazji testować za długo.

Zmieniając koła od razu zaglądałem czy podokręcane mam zaciski i jarzma więc kręciłem kołami.

 

Aktualnie do głowy przychodzi mi tylko przegub wewnętrzny ale jak go sprawdzić. W V gen nie było problemów z biciem i to co najlepsze raz jest a raz go nie ma.

Ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić jeszcze?


  • 0

#569 mexta

mexta
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 17.05.2017

U mnie ostatnio pojawiło się bicie podczas jazdy ok 100-120km/h , powyżej ustaje. Obstawiam łożyska bo już sie proszą o wymiane od jakiegoś czasu lub przeguby bo jeżdzą od nowości. Pewnie będzie jedno i drugie :ckm: .

 

pzdr


  • 0

#570 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:07, 17.05.2017

Dziś sprawdzałem przeguby i oto moje przemyślenia:

1) zewnętrzny prawy chodzi ciężko z wyczuwalnymi miejscami gdzie jest ciężej i lżej - być może u mnie zewnętrzny jest przyczyną drgań

2) wewnÄ™trzny wraz z podporÄ… wyglÄ…dajÄ… idealnie. 

3) Można kupić zamiennik za 165zł z firmy PASCAL - ktoś o tym słyszał? Kusi mnie aby za 15% nowego spróbować tę podróbę


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq