Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Lewy ksenon nie zawsze odpala

VII

Najlepsza odpowiedź NEO NFS , 10:27, 30.10.2017

Witam,
 
Po wymianie żarników na nowe (oryginalne Osram) pojawił się problem z zapalaniem lewej strony. Po odpaleniu auta muszę kilka razy włączyć i wyłączyć światła by się odpalił. Problemem jest starter czy przetwornica a może coś innego? Czy jestem w stanie sam wymienić któryś z tych elementów, jest gdzieś jakiś manual? Dodam jeszcze, że lewy żarnik ten, co ma problem z odpaleniem ma trochę ciemniejszą barwę świecenia. Pomożecie?

Najprawdopodobniej masz problem ze starterem( jest już wiekowy), z tad i broblem z barwa lub ew. wypalony odbłyśnik. Tak jak kolega pisze 1 to zamień miejscami palniki. Chodź wątpię by było inaczej skoro są nowe…Spokojnie dasz rady wymienić . Z wypiekiem nie ma problemu , natomiast do wpięcia wtyczki w przetwornice jest pomocna długa penseta by utrafić w prowadzenie wtyczki. Często problem z starterem występuje w przypadku nadmiernego parowania reflektora wewnątrz, niestety wilgoć mu nie służy!!
Jak nie czujesz się na siłach ogarnąć zapraszam na pw.
Pzd. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 mixchris

mixchris
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 29.10.2017

Witam,
 
Po wymianie żarników na nowe (oryginalne Osram) pojawił się problem z zapalaniem lewej strony. Po odpaleniu auta muszę kilka razy włączyć i wyłączyć światła by się odpalił. Problemem jest starter czy przetwornica a może coś innego? Czy jestem w stanie sam wymienić któryś z tych elementów, jest gdzieś jakiś manual? Dodam jeszcze, że lewy żarnik ten, co ma problem z odpaleniem ma trochę ciemniejszą barwę świecenia. Pomożecie?

  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:47, 30.10.2017

i zapłonnik i przetwornica może może być problemem tym bardziej że piszesz że ten problematyczny ciemniej świeci, ale zacznij od zamiany zapłonników miejscami, znaczy prawy do lewej lampy i lewy do prawej lampy, to da się zrobić bez potrzeby demontowania czegokolwiek, trzeba trochę palce powyginać żeby wpiąć kostkę z kablami ale na pewno się da, z przetwornicami już tak łatwo nie jest bo trzeba demontować zderzak


  • 0

#3 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:27, 30.10.2017   Najlepsza odpowiedź

Witam,
 
Po wymianie żarników na nowe (oryginalne Osram) pojawił się problem z zapalaniem lewej strony. Po odpaleniu auta muszę kilka razy włączyć i wyłączyć światła by się odpalił. Problemem jest starter czy przetwornica a może coś innego? Czy jestem w stanie sam wymienić któryś z tych elementów, jest gdzieś jakiś manual? Dodam jeszcze, że lewy żarnik ten, co ma problem z odpaleniem ma trochę ciemniejszą barwę świecenia. Pomożecie?

Najprawdopodobniej masz problem ze starterem( jest już wiekowy), z tad i broblem z barwa lub ew. wypalony odbłyśnik. Tak jak kolega pisze 1 to zamień miejscami palniki. Chodź wątpię by było inaczej skoro są nowe…Spokojnie dasz rady wymienić . Z wypiekiem nie ma problemu , natomiast do wpięcia wtyczki w przetwornice jest pomocna długa penseta by utrafić w prowadzenie wtyczki. Często problem z starterem występuje w przypadku nadmiernego parowania reflektora wewnątrz, niestety wilgoć mu nie służy!!
Jak nie czujesz się na siłach ogarnąć zapraszam na pw.
Pzd.
  • 0

#4 mixchris

mixchris
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:46, 30.10.2017

Spróbuję podmienić startery, może dam radę a jak nie to odezwę się do ciebie NEO NFS


  • 0

#5 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:11, 30.10.2017

eee, dasz rade, za pierwszym razem poślesz kilka &*^%@# ale później już będzie łatwiej ;)


  • 0

#6 mixchris

mixchris
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:49, 30.10.2017

Co za gimnastyka... kurs jogi by się przydał ale dałem radę :) Teraz mogę stwioerdzić iż winny jest starter dzięki za pomoc zwłaszcza NEO NFS.


  • 0

#7 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:44, 31.10.2017

Co za gimnastyka... kurs jogi by się przydał ale dałem radę :) Teraz mogę stwioerdzić iż winny jest starter dzięki za pomoc zwłaszcza NEO NFS.


Toga dobra dla zdrowia, tu raczej panuje „ Kamasutra”- dziwne pozycje, i trzeba się na p.iiii z robotą :-)
Nie ma za co… jak coś to jesteśmy w kontakcie ;-)
Pzd.
  • 0

#8 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 27.03.2018

Może się komuś przyda na przyszłość. Zanim będziecie zamieniać zapłonniki to sprawdźie najpierw żarniki. Mi ostatnio przestał świecić xenon ( nagle bez żadnych objawów kończącego się żarnika ), więc obstawiłem zapłonnik. Okazało się jednak, że był to żarnik ( rozpadł się na kawałki w lampie, dlatego przestał nagle świecić ). Niestety dowiedziałem się o tym jak już wyjąłem zapłonnik z drugiej lampy. Niestety przy tej operacji uszkodzeniu uległo bolec  drugiego żarnika, który jeszcze był dobry ( bolec  zapiekł się w zapłonniku i przy próbie wyjęcia gniezdo został w środku ). 

Także u mnie operacja zakończyła się wymianą dwóch żarników, demontażem lampy celem wytrzepania szkła ze środka. Wszystko działa, mimo że gniazda zapłonników, wyglądają nieciekawie. Miał ktoś kiedyś przypadek pękniętego żarnika?


  • 0

#9 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:46, 28.03.2018

Może się komuś przyda na przyszłość. Zanim będziecie zamieniać zapłonniki to sprawdźie najpierw żarniki.

Droga eliminacji od czego należy zacząć jest znana!! I gdybyś tak przeczytał od początku to byś wiedział :-) a nie powielał zalecenia. Natomiast co do „wystrzelonego” palnika, nie jesteś pierwszy. Bywały takie przypadki i czasem nie da się stwierdzić przyczyny oczywiście pod warunkiem że nie są chińskie!
Pzd.
  • 0

#10 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 29.03.2018

Przerabiałem już padające żarniki i padnięty starter i bardziej znam objawy niż drogę eliminacji i fakt, nie czytałem wszystkiego od początku tylko chciałem się podzielić moim doświadczeniem, które dla mnie było bardzo zaskakujące . Żarnik Osram Xenarc. Do momentu 'wystrzału' cały czas świecił bez zastrzeżeń.

Jeszcze taka rozkmina. Skoro u mnie zapłonnik zapiekł się na bolcu żarnika, to może warto do środka aplikować niewielką ilość jakiegoś smaru na bazie miedzi lub aluminium aby uniknąć destrukcji przy demontażu. Co myślicie?


  • 0

#11 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:54, 30.03.2018

Trzeba zpraktykpwać! Acz kolwiek jeśli już to pasta aluminiowa ma wyższą wytrzymałość temp. Ale chyba jest ciężko dostępna? Ja akurat mam do niej dostęp i stosuje do osadzania kół i nakrętek. W przypadku xeno trzeba by delikatnie przeciągnąć tylko trzpień palnika. Problem ten raczej i najczęściej występuje w starym przedliftowym modelu startera!, mia on tendencje do przegrzewania się i palenia! S tad takie potem efekty. Dlatego M.electrik poprawiło następną wersję startera(w polifcie).
Pzd.
  • 0

#12 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:56, 30.03.2018

Zapodałem tam odrobinę smaru miedziowego wurth. Na puszcze napisane, że do 1200 stopni. Wszystko działa nic nie kopci także raczej jest ok. Zajrze tam za jakiś czas i zdam relacje.


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 21:57, 30.03.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq