Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kurtyna przednia kierowcy - zwarcie do masy

VII srs

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:58, 25.10.2017

Witam,

 

Auto mam może z miesiąc, więc jeszcze jest w kwarantannie.

 

Mam kłopot z palącą się kontrolką airbaga. Komputer wypluwa 30-90 (czyli 30-9x) i oznacza przednią lewą kurtynę - zwarcie do masy.

Jestem pewien na 99%, że przez miesiąc nie widziałem żeby coś tam się paliło, aczkolwiek po tym jak założyłem lpg dioda rzuciła mi się nagle w oczy, więc panowie przeczesali wtyczki, które mogli napotkać po drodze i stwierdzili że nie widzą niczego na wypięciu. 

 

Wiadomo, że kasowanie błędu nic nie daje ponieważ problem pozostaje. Czy ktoś może wie gdzie w okolicy przednich bezpiecznikow (miejsce montażu pstryczka lpg, obok alarmu/regulacji wysokosci świateł) mogą znajdować się elementy, które można niechcący pobudzić ? Nasuwa mi się jeszcze, że mocowali wlew obok PB, więc moze coś z tyłu? ESM opisuje, że wtyka do kurtyny jest na tylnym słupku w sedanie, ja mam wersje kombi.

 

Pozdrawiam:)


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1433 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:53, 25.10.2017

Pamiętaj że kasowanie błędów AirBagu wykonuje się przez zwieranie pinów żółtej wtyczki wpiętej do MICU. 

Następnym krokiem jest wypięcie wtyczki od sterownika AirBagu i rzeczywiste sprawdzenie czy jest zwarcie do masy na przewodach do lewej kurtyny. Dobrze by było jakbyś jeszcze dla pewności odczytał błędy metodą na spinacz.


  • 0

#3 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:06, 25.10.2017

Dla rozjaśnienia - kasacja błędów SRS przez program daje inny efekt niż metoda na wtyczkę?

 

Tej metody na spinacz jeszcze konkretnie nie odnalazłem, kojarze coś ze zwarciem 4 i 9 pinu w obd, ale to się tyczyło VI gena, jeszcze pogrzebie.


  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1433 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:31, 25.10.2017

VII jest podobnie. Poprzez zwieranie 4 i 9 w OBD odczytasz błędy SRSu, ale kasuje się je przez odpowiednie zwieranie pinów żółtej wtyczki która jest wpięta w MICU (po lewej stronie od pedałów). 

Nie wiem jakim programem próbowałeś kasować błędy więc efekt jest niepewny. Chyba że oryginalnym do Hondy (HDS). 


  • 0

#5 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:02, 25.10.2017

To było Delphi 2013, ale przed chwila zrobilem manualny reset, dioda mignela dwa razy, wylaczylem zaplon na 10sek +. Po wlaczeniu wrocilo, wiec jednak cos jest:(


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1433 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:24, 25.10.2017

Manualny czyli poprzez zwieranie żółtej wtyczki? Odczytaj teraz jaki jest nr błędu przez zwarcie 4 z 9 w OBD. 


  • 0

#7 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7026 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 68
Super

Napisano 15:46, 25.10.2017

Samodiagnostyka spinaczem.

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#8 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:27, 25.10.2017

Hmmm, od początku ciągle to samo, czyli 3 długie, 3 krótkie przerwa i od nowa. 33? 33-3, 33-33...?:P
 
-> 33-3x short circuited To Another Wire Or low Resistance In Driver Roof Panel Air Bag Module

Dziwne. Sprawdzałem to już w locie na dwoch komputerach i kazdy z nich notowal 3390 które podchodziło pod 33-9x short circuited To Ground In Driver Roof Panel Air Bag Module

Delphi mowilo o zwarciu do masy lewej kurtyny.

PS: Tj. blad w opisie w pierwszym poscie, mialem na mysli 3390 :)

PS2: Jeszcze natrafiłem na pojedynczy kod 33 z innego forum (civic), tj. Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie

Użytkownik pepedombo edytował ten post 17:02, 25.10.2017

  • 0

#9 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7026 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 68
Super

Napisano 20:15, 25.10.2017

Inne komputery niż HDS mogą przekłamywać numery błędów, bądź nawet powodować pojawienie się dodatkowych błędów (szczególnie podczas kasowania ich z pamięci)...

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#10 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:34, 26.10.2017

No nic, wstępnie wszystko wskazuje jednak na kurtyne. Wiecie gdzie dokładnie jest wtyczka od niej w wersji kombi i jak sie do tego dostac bez inwazji ?


  • 0

#11 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7026 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 68
Super

Napisano 11:59, 26.10.2017

Zerknij w EPC, powinno być widać (a najlepiej w ESM'ie, gdzie będzie zapewne procedura wymiany)...
Z ESM'a wynika, że boczna kurtyna jest połączona za pomocą dodatkowej wiązki (pomocniczej), która jest wpięta z jednej strony przy sterowniku SRS, a z drugiej przy napełniaczu kurtynu...
Pod tym linkiem masz wszystko dobrze widoczne EPC Honda->ELECTRICAL EQUIPMENTS,EXHAUST,HEATER->B-13-40 - SRS UNIT (LH)
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#12 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2909 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:39, 26.10.2017

Panowie w VII i piszę to wam ja nie trzeba kasować błędów jak układ jest sprawny. Kontrolka po teście wewnętrznym jak przejdzie sama gaśnie ewentualnie w historii maksymalnie zapisuje się 255 razy błąd . Kasuje się w modelach gen 6 i starszych jest tak, że jak jest błąd w pamięci to kontrolka pali się na czerwono . Jak usuniesz zwarcie w obwodzie to kontrolka sama zgaśnie. kabelki idą po słupku kierowcy od szybu czołowej, może się przetarło przy desce...
 


  • 0

#13 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7026 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 68
Super

Napisano 13:29, 26.10.2017

kabelki idą po słupku kierowcy od szybu czołowej, może się przetarło przy desce...

Hmmm... wg podanego przeze mnie linku z EPC, w VII gen. kable SRS idą tunelem środkowym - co jest grane??
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#14 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:12, 27.10.2017

Mi też się wydaje, że idą środkiem i na tylny słup bo tam jest złączka od kurtyny. 

Dopiero dzis przysiąde pooglądam wszystko na spokojnie. Właściwie jak przeczytałem, że błąd mówi o niskiej rezystancji, to mam podejrzenia, że cokolwiek na drodze do tej poduchy mogło paść i wypluć taką informację, więc i tak zacznę od wtyczek pod fotelami:)

 

 

A jeszcze jedno, może durne pytanie no ale:P Czy to, że mam już wyrobiony pas kierowcy (napinacz) ma się jakkolwiek do generowania takich błędów, teraz albo w przyszłości ?


  • 0

#15 pepedombo

pepedombo
  • Klubowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:47, 28.03.2018

Ile to minelo... 5 miesiecy i w koncu znalazlem chwile zajrzec w poduszki:) Rozbebeszylem cala lewa strone i w koncu znalazlem wtyke do kurtyny w bagazniku (kombi) no ale nic nie dalo wyjecie i wlozenie sprawnej wizualnie wtyczki a reszta wskazuje na przerwe w obwodzie. Czy ktos dysponuje obrazem/wiedza ktoredy te przewody ida zebym znowu przypadkowo nie rozebral polowy samochodu nie w tym miejscu?:)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, srs

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq