Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Silnik szarpie w zakresie 2-3 tys obr.

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:33, 22.10.2017

podczas jazdy ze stałą prędkością i delikatnym przyspieszaniu szczególnie pomiędzy 2- 3-tyś obrotów autem delikatnie szarpie (przerywa, dławi się). Na wyższych obrotach i przy wyższych pedkościach nie jest to już odczuwalne. Silnik to 1,8 iS, F18A3. Założoną mam nową instalację gazową. Na gazie jest to bardziej odczuwalne. Wydaje mi się że dzieje się to tylko jak samochód się rozgrzeje jak już zpapie swoją temperaturę, czasami jest to bardziej odczuwalne czasami mniej. Kontrolka Check Engine nie zapala się, po zwarciu łącza samodiagnostyki komuter nie pokazuje żadnych błędów (nie wykrywa).
Rozrząd wymieniony, zawory wyregulowane. Kable WN, kopułka, palec rozdzielacza, i świece wymienione. Wyczyszczony krokowy przepustnica, EGR, nawet jak był zaślepiony to nic to nie zmieniało , reset komuptera też był nie raz robiony i nadal to samo. Samochód ma już przebieg ponad 300 tys km. Szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem żadnych porad i odpowiedzi
  • 0

#2 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 22.10.2017

Po lewej stronie, przy samej grodzi silnika obok skrzynki bezpieczników masz umieszczone 4 "czujniki" do których idą wężyki z podciśnieniem od dolotu: elektrozawór EGR, elektrozawór EVAP, map sensor, oraz taki zielony zawór podciśnienia EGR. Odłącz wspólną wtyczkę od elektrozaworu EGR i elektrozaworu EVAP (takie grzybki), przejedź się samochodem i daj znać jaki rezultat. Tylko nie pomyl się i nie odłącz map sensora (ma napis na obudowie).


  • 0

#3 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 22.10.2017

Ok jutro mam wolne to się pobawię i napiszę o efektach.
  • 0

#4 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 23.10.2017

Po odpięciu wtyczki stało się mniej wyczuwalne szarpanie oznacza to wymianę podciśnień?
  • 0

#5 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:43, 23.10.2017

W 6gen F23Z5 jest podobnie ?

Mam niemalże identyczne objawy i też wszystko zrobiłem. Tylko plus sondę jeszcze.
  • 0

#6 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 23.10.2017

U mnie strasznie szarpał silnik w zakresie 1,5-3k obrotów oraz podczas jazdy ze stałą prędkością. I zamiast wymienianiać wszystkich możliwych części, zacząłem sprawdzać po kolei czujniki.  Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu EGR, problem zniknął jak ręką odjął. Nie ma nawet najmniejszych objawów, po prostu wszystko jest normalnie, a szczerze to EGR do szczęścia mi nie jest potrzebny. Spróbuj wsadzić tą wtyczkę od elektrozaworów, a odpiąć wtyczkę TPSa, czyli czujnika położenia przepustnicy. Jak sama nazwa wskazuje, zlokalizowany jest na przepustnicy. W VI genie będzie pewnie to samo, bo to też PGM-FI.


Użytkownik cason edytował ten post 17:01, 23.10.2017

  • 0

#7 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 23.10.2017

"spróbuj wsadzić wtyczkę od elektrozaworów" nie bardzo rozumiem, możesz rozwinąć?
Tpswymienialem. Odpinam EGR i też bez zmian niestety. Też jestem przekonany że to któryś czujnik.
  • 0

#8 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 23.10.2017

Znaczy się odnosiłem się tym wyrażeniem do kolegi Blondas123. U mnie samo odpięcie EGR nic nie dało, dopiero jak odpiąłem te elektrozawory EVAP oraz EGR to wszystko wróciło do normy. Co lepsze, wcześniej czasem dało się u mnie "odetkać" silnik. Na czwórce wystarczyło powoli przyspieszać tak żeby silnik nadal przerywał i telepało mocno samochodem (nie za mocno gaz bo wtedy przestawał przerywać) i nagle powyżej 2800 obrotów było szarpnięcie i się odtykał. Po czymś takim jeździł gładko w całym zakresie obrotów aż do kolejnego odpalenia silnika. Wydaje mi się ze najprościej jest odpinać po kolei wtyczki od czujników,żeby zdiagnozować przyczynę. Takim sposobem udało mi się wyeliminować fakt ze może być to jakaś mechaniczna usterka zanim wymieniłbym pół silnika. Czytałem tez ze to może być sonda Lambda dająca przekłamane wartości, ale przerywanie następowało od razu po uruchomieniu samochodu, zanim sonda zdążyła się nagrzać i dawać odczyty do ECU.
  • 0

#9 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 23.10.2017

No a u mnie problem pojawia się jak silnik się rozgrzeje i wskazówka stoi na środku.
  • 0

#10 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 23.10.2017

Odepnij sondę Lambda i sprawdź co się będzie działo.
  • 0

#11 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 23.10.2017

Dobra rozumiem. A powiedz mi. Bo mam EGR , ale do niego idzie tylko wtyczka elektryczna. Jest jakieś podciśnienie EGR? Bo tak wnioskuje z twojego pierwszego postu. No chyba że jest ale w 5genie. Bo u mnie nie kojarzę.
  • 0

#12 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 23.10.2017

W 5 genie idzie podciśnienie do EGR, a w 6 genie nie wiem.
  • 0

#13 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 23.10.2017

W 6 genie nie ma podciśnienia tylko wtyczka EGR sterowany jest poprzez elektomagnes
  • 0

#14 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 23.10.2017

To by były jaja jak by się potwierdziło.
Właśnie wracałem z pracy, to tylko 4km . Ale odpialem Evap i EGR. Nie szarpalo. A zawsze na zimnym rzucało. EGR już wyłączałem i nie było poprawy, ale o Evap nigdy nie pomyślałem. Nie chce chwalić dnia, ale jutro jeszcze będę testował.
  • 0

#15 Blondas123

Blondas123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:118
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 24.10.2017

Odepnij sondę Lambda i sprawdź co się będzie działo.

Bez lambdy samochód robi się bardziej żywy więc obstawiam że to będzie to bo dziś wymieniłem przepustnice i nadal to samo jak mogę sprawdzić lambdę?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq