Objaw: Większe spalanie o jakieś 20-30% w mieście na LPG. Sprawdzone przy 3 tankowaniach. Na PB jedno spalanie wysokie drugie w normie.
Brak spadku mocy. Brak checka czy innych błędów.
Regulacja zaworów i świece mają 14 tys km.
U mechanika który naprawia głównie Hondy wyszło na kompie że to druga sonda, daję dobre napięcie przez chwilę, potem z kosmosu, a potem całkiem nie działa.
Mi na ELM za to wyszło zero napięcia na pierwszej sondzie , no ale dobra, mój sprzęt to zabawka z Chin.
I teraz wg mechanika, druga sonda do wymiany. Tylko oryginał z ASO za 900 zł. Żadne Denso. I że w Hondzie jest tylko wybity nr na tej sondzie, firmy brak.
I że jazda z tą sondą nie skutkuje niczym poza większym zużyciem paliwa.
Wg tego forum i innych jeśli faktycznie to druga sonda to skutkuje to w dłuższej perspektywie uszkodzeniem katalizatora i raczej nie ma wpływu na spalanie.
Myślę, że czeka mnie potwierdzenie diagnozy u innego mechaniora zanim pójde w koszty.
I pytania:
- to w końcu jaka jest prawda?
- czyjej firmy Honda montuje sondy? Pierwsza to Denso DOX1424 nówka za 370 zł na Allegro?
- no ale jaki jest symbol drugiej i gdzie ją dostać poza ASO ? Bo 36532-RAD-L12 wybór żaden..
- czy emulator drugiej sondy (mosiężny kątowy) w tym przypadku coś da?