Cześć, mam problem ściągania zawsze w prawą stronę, kierownica musi być ustawiona lekko w lewo żeby jechać prosto, po puszczeniu kierownicy nie ustawia się na prosto tylko lekko w prawo. Zaraz po zakupie wymieniony sworzeń wahacza (czyli górny) po tym zrobiona geometria, nie robione przy mnie i nie wiem co powiedział diagnosta ale pochylenia kół są różne na każdym kole, zbieżność tyłu ustawiona za bardzo na minus (powinno być bliżej +0.17). Opona przednia prawa zjedzona mocno (pewnie od sworznia), tylne mocno wyząbkowane i zjedzone od wewnątrz, w ogóle w złym stanie, ale wpływ opon wykluczony, zamiana na zimówki w idealnym stanie rozwiązała problem dziwnego zachowania w zakrętach ale ściąga tak samo. Hamulce sprawdzone i wykluczone, luzów w zawieszeniu podobno nie ma (sprawdzane w zakładzie przy wymianie sworznia, dziś jeszcze wymieniłem łączniki stabilizatorów tył i z tyłu nie ma luzów), jeszcze muszę sprawdzić sam luzy na drążkach kierowniczych bo przy ruszaniu jednym kołem lekko stuka. Jednak najbardziej martwią mnie wartości związane ze sworzniem zwrotnicy czyli pochylenie i wyprzedzenie. Pochylenie jest w ogóle rozjechane o 5 stopni a wyprzedzenie też grubo nie w normie. Tutaj kalka tego co wyszło na badaniu geometrii:
pomiar wstępny | wartości fabryczne | pomiar końcowy
TYŁ
Pochylenie lewe -0o 49' | -1o 00' +/- 30' | -0o 48'
prawe -1o 36' | -1o 00' +/- 30' | -1o 33'
Zbieżność lewe -0o 29' | +0o 09' +/- 09' | +0o 03'
prawe -0o 04' | +0o 09' +/- 09' | -0o 05'
całkowita -0o 33' | +0o 17' +/- 17' | -0o 02'
oś geometryczna jazdy +0o 12' | ####### | -0o 04'
PRZÓD
Wyprzedzenie osi lewe +1o 19' | +3o 12' +/- 45' |
sworznia zwrotnicy prawe +1o 35' | +3o 12' +/- 45' |
Pochylenie osi lewe +9o 39' | ##### |
sworznia zwrotnicy prawe +4o 17' | ##### |
Różnica kąta skrętu kół ###
Pochylenie lewe -1o 05' | +0o 00' +/- 45' | -1o 07'
prawe +0o 13' | +0o 00' +/- 45' | +0o 14'
Zbieżność lewe -0o 00' | +0o 00 +/- 09' | -0o 03'
prawe -0o 04' | +0o 00' +/- 09' | +0o 04'
całkowita -0o 04' | +0o 00' +/- 17' | +0o 01'
Przesunięcie kół #####
Maksymalny kąt skrętu ######
Urządzenie Beissbarth ML4000