Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wibracje na pedale sprzęgła po wymianie pompy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:22, 06.08.2017

Witam,

 

dopadł mnie problem skrzypiącej i tykającej pompy sprzęgła (smarowanie przestało pomagać), więc wymieniłem pompę na TRW i problem zniknął.

 

Natomiast pojawił się kolejny.. zacząłem odczuwać na pedale wibracje/drgania/szuranie podczas zmiany biegów, zarówno podczas wciskania jak i odpuszczania sprzęgła. Takie uczucie jakby z czegoś przenosiły się wibracje podczas jazdy w trakcie jego pracy.

 

Na starej pompie naprawdę sporadycznie mi się takie uczucie zdarzało (raczej przy kręceniu do wyższych obrotów) i przy rozłączaniu chodziło bez żadnych dodatkowych wrażeń, natomiast od momentu wymiany pompy mam je praktycznie na całym zakresie obrotów i biegów. 

 

Na luzie sprzęgło działa leciutko i dobrze, pedał nie drga, żadnych dodatkowych odgłosów podczas jazdy.

 

Pytanie, czy może to być kwestia jakiejś dodatkowej regulacji w związku z nową pompą (podobno TRW musi się "dotrzeć" początkowo) czy jest to raczej zbieg okoliczności, że problem pojawił się teraz i wskazuje na zużycie jakiegoś innego elementu? Innych problemów ze sprzęgłem nie zauważyłem (nie śliga się, biegi wchodzą lekko, nie szarpie). Wszystko zdawałoby się ok oprócz tego dziwnego przenoszenia wibracji na pedał w zakresie jego ruchu..

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie, nie wiem czy temat można zignorować i jeździć, czy lepiej pomyśleć nad kosztownym rozbieraniem i sprawdzeniem co się dzieje wewnątrz.


Użytkownik Pafen edytował ten post 18:24, 06.08.2017

  • 0

#2 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 09.08.2017

Pojawił się jeszcze jeden objaw dot. pompy - z rana drugi dzień z rzędu ma bardzo słabe ciśnienie (luz do połowy skoku, sprzęgło łapie bardzo nisko), po pracy jest ok (mały luz, łapie w połowie, chodzi sprężyście):

 

Trzeba odpowietrzyć, podregulować czy po prostu jest wadliwa i do wymiany? Może mieć to jakiś związek z problemem opisanym powyżej?


  • 0

#3 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:49, 09.08.2017

Zacznij od odpowietrzenia, gdy to nie pomoże, to będziemy zastanawiać się dalej.


  • 0

#4 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 09.08.2017

byłem u mechanika - układ odpowietrzony, płyn wymieniony, regulacja zrobiona (wcześniej było podobno za mocno podparte sprzęgło) - zobaczymy jak będzie się zachowywać, póki co jest dużo lepiej jeśli chodzi o ustawienie niż ostatnio.

 

Natomiast wibracje przy zmianach biegów pozostały, wg. mechanika to objawy zużycia innych elementów niż pompka. Docisk? Tarcza? Jeździć i się nie przejmować?


  • 0

#5 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:07, 10.08.2017

Drgania trzeba zlikwidować, zwłaszcza jeśli są duże, bo są bardzo niezdrowe dla skrzyni biegów. Jeśli sprzęgło było za mocno podparte to mogło się coś pokrzywić, przez to te drgania. Sprzęgło powinno wymieniać się kompletne, bo często po wymianie samej tarczy czy docisku szybko pada reszta, a nie ma co płacić dwa razy za robociznę. Może jeszcze łożysko skrzyni warto sprawdzić, ale jeżeli byłoby zużyte, to powinno być je słychać. 


  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:31, 10.08.2017

Zużyty docisk ( a konkretnie krzywo zyzyte łapy na które naciska łożysko )
Komplet sprzęgła do wymany na 95%.
I raczej mało prawdopodobne ze ma to związek z wymianą pompy.
Pozdrawiam.

Użytkownik vova777 edytował ten post 17:33, 10.08.2017

  • 0

#7 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 10.08.2017

Dzięki za odpowiedzi. Niestety wszystko wskazuje na docisk.. dzisiaj robiłem jeszcze test na biegu jałowym - noga na gaz i wciskam sprzęgło, wibracje również się przenoszą :(

Pytanie tylko czy na razie jeździć i poczekać aż zaczną się jakieś problemy z wrzuceniem biegów czy robić od razu? Na chwile obecna oprócz tego ze jest to strasznie denerwujące żadnych innych objawów nie ma, a wymiana kompletnego sprzęgła to grubszy wydatek..
  • 0

#8 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:07, 11.08.2017

Im dłużej będziesz czekał, tym drożej Cię to wyniesie. Gdy już biegi zaczną ciężko wchodzi, to może się okazać, że skrzynia nadaje się do remontu. Jest chyba możliwość regulacji na pedale sprzęgła, ale nie wiem, czy to coś pomoże. 


  • 0

#9 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 18.08.2017

Czy Waszym zdaniem te wibracje mogą pochodzić od jakichś elementów zawieszenia? ASO stwierdziło, że może półośki lub jakieś inne elementy podwozia..

 

Czy obniżenie poziomu płynu w zbiorniczku płynu pompki (obecnie mam w okolicach MAX po wymianie) mogłoby zmniejszyć ten efekt zakładając, że jednak sprzęgło się wyrabia?


Użytkownik Pafen edytował ten post 10:59, 18.08.2017

  • 0

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:41, 18.08.2017

Szkoda twojego czasu i pieniędzy na jeżdżenia po różnych ASO w których mówią a może półosie a może to a może tamto...
Na postoju pzy włączonym silniku jak wcisniesz sprzęgło podbija pedał?! Jeżeli tak to jakie półosie???
Łapy na które naciska łożysko są nie równomiernie ugięte , jedne wystają bardziej inne mniej. I w momencie obracania się przy wciśniętym sprzęgle podbija pedał. Obstawiam ze jak jednocześnie dodasz trochę gazu to częstotliwość podbijania tez odpowiednio wzrośnie...

Użytkownik vova777 edytował ten post 13:20, 18.08.2017

  • 0

#11 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:39, 18.08.2017

Na postoju pzy włączonym silniku jak wcisniesz sprzęgło podbija pedał?! Jeżeli tak to jakie półosie? ??
Łapy na które naciska łożysko są nie równomiernie ugięte , jedne wystają bardziej inne mniej. I w momencie obracania się przy wciśniętym sprzęgle podbija pedał. Obstawiam ze jak jednocześnie dodasz trochę gazu to częstotliwość podbijania tez odpowiednio wzrośnie...

Na postoju przy włączonym silniku (luz, obroty ok. 1k) nic nie czuć, chodzi tak jak powinno przy wciskaniu.

Objawy pojawiają się dopiero przy wyższych obrotach, obojętnie czy przygazuję na postoju czy zmieniając bieg.

 

Teoria z półosiami też mnie trochę zdziwiła, w takim razie czas zacząć zbierać na komplet sprzęgła :(


  • 0

#12 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:42, 18.08.2017

Jakie to są dokładnie odczucia? Można to naprzód porównać do działania ABS ze wyraźnie czuć jak pedał pobije do góry? Bo może ja też się mylę...
  • 0

#13 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 18.08.2017

Nie, nie jest to podbijanie/uderzenia w pedał jak w ABS. Raczej takie odczucie jakby coś o siebie tarło lekko szorstkiego i ja wciskając pedał się przez to przebijał i stad lekkie wibracje odczuwalne na sprzęgle. Na pełnym wciśnięciu lub odpuszczeniu pedału nie ma żadnych wibracji. Problem występuje tylko na wyższych obrotach powiedzmy ponad 2k, niezależnie czy mam wbity bieg czy na luzie.
  • 0

#14 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:01, 18.08.2017

No trochę inne objawy niż te, z którymi się ostatnio spotkałem...
Miałem tak, że mi pedał podbijało do góry. A w twoim wypadku ... nie wiem
Sory za zawracanie gitary

Użytkownik vova777 edytował ten post 19:02, 18.08.2017

  • 0

#15 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 19.08.2017

Dzięki za zainteresowanie tematem!

 

Pokombinuję jeszcze dalej, może to jakaś pierdoła będzie..


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq