Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Osłona tarczobębna CM

VII osłona tarczy osłona osłona tarczy cm1

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 14.07.2017

Witam wszystkich!

Tak jak w temacie - ktoś już ogarniał temat zamienników blaszanych osłon tarczobębnów (żeby nie było napiszę, że z tyłu:)) w VII genie w Tourerze (CM1)?

Interesowałyby mnie nowe. Oczywiście można pojechać do Hondy i kupić oryginalne za "milion baniek" no, ale.... być może są inne, tańsze rozwiązania...

 

Pozdrawiam, Przemko.


  • 0

#2 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:54, 14.07.2017

A z ciekawości ile za OEM wołają ?moje są jeszcze w niezłym stanie na bierząco je "konserwuje". A może lepiej poszukać używek, wypiaskować i pomalować proszkowo. No chyba, że Twoje się do niczego już nie nadają ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#3 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:09, 14.07.2017

A z ciekawości ile za OEM wołają ?moje są jeszcze w niezłym stanie na bierząco je "konserwuje". A może lepiej poszukać używek, wypiaskować i pomalować proszkowo. No chyba, że Twoje się do niczego już nie nadają ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

http://www.accordklu...ie-mogę-dostać/

Tu masz cenę z Hondy tylko, że chyba do sedana (180 zł). Trochę sporo jak za kawałek blachy nie najlepszej jakości. 

Również rozważam zakup używanej i zregenerowaniu jej. No ale żeby jeszcze były dostępne :) 
Moje niestety mają już dziury i do naprawy raczej się nie nadają.
Napisałem @ do Hondy - zobaczymy co odpiszą.


  • 0

#4 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 15.07.2017

Dziwne to trochę że tak wam pordzewiały. Zależy chyba gdzie auto stoi.

Moje na betonie, cały czas pod chmurką i po 12 latach nawet nalotu rdzawego nie ma.Jak w tym roku wymyłem chemią podłogę ,to wszystko czarne ja z fabryki.

Może to zasługa tego że w UK mimo że jest ciągle wilgotno i mokro,ale nie ma zimy. Chociaż jak jest lekki przymrozek,to sypią na grubo.


  • 0

#5 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:54, 25.07.2017

Dziwne to trochę że tak wam pordzewiały. Zależy chyba gdzie auto stoi.

Moje na betonie, cały czas pod chmurką i po 12 latach nawet nalotu rdzawego nie ma.Jak w tym roku wymyłem chemią podłogę ,to wszystko czarne ja z fabryki.

Może to zasługa tego że w UK mimo że jest ciągle wilgotno i mokro,ale nie ma zimy. Chociaż jak jest lekki przymrozek,to sypią na grubo.

 

Mój pochodzi z okolic Lipska więc pewnie sól dała mu się we znaki. U mnie do tego pełno takich rdzawych punktów na całym podwoziu.


  • 0

#6 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:40, 16.08.2017

Akurat mam temat na tapecie :(
Pytanie, czy to jest w ogóle część zamienna w tourerze ? Jeżeli już, to razem z tą całą grubą blachą, na której siedzą szczęki.
Osłona tarczy jest przygrzana do tej grubej blachy. Z tego, co patrzyłem, to na mój gust wymiana tej blachy wiąże się z rozbieraniem łożyska piasty. Trzy nakrętki od tyłu, mocno skorodowane, z czego jedna siedzi w głębokim gnieździe :(
Próbowałem wymienić tarcze z tyłu i po założeniu nowej i dokręceniu jej, nie dało się kołem obrócić. Powód - rdza dookoła rantu zabezpieczającego. Tak napuchło, że nowa tarcza dociska się do tej rdzy prawie na całym obwodzie. Po odstukaniu rdzy i usunięciu resztek rantu zabezpieczającego okazuje się, że osłona trzyma się tylko na dwóch końcach przy zacisku. :(
Teraz do mnie dotarło, że te zgrzyty przy dotaczaniu i ruszaniu ze skrzyżowania, to nie zapieczone klocki, a rdza między blachą a tarczą :(
Nie usunę całkowicie tej osłony z uwagi na zębatkę i czujnik ABS'u, które siedzą pod szczękami. Bez tej blachy obawiam się, że szybko zębatka nałapie śmieci. Z jednej strony brak czasu (wyjazd na wakacje), a z drugiej strony niechęć do rozbierania oryginalnego, sprawnego łożyska piasty zmuszają mnie do dość druciarskiego, doraźnego rozwiązania problemu. Dospawam od tyłu ze 3 wsporniki z blachy od osłony do rantu tej grubej. Póki co, musi wytrzymać, aż rozeznam temat głębiej.
Swoją drogą, Honda mocno mnie rozczarowała jakością materiałów. W Toyocie po 350tys. i 20 latach ja nie wiedziałem co to zapieczone klocki, zacisk, tłoczek. Jedyne co robiłem, to raz na kilka lat przesmarowanie prowadnic zacisków (też standard Akebono jak w tourerze z tyłu). Tutaj, przy najechanych 100tys. km korozja jarzma spowodowała zapieczenie klocków. Rdza tak podniosła blaszki na jarzmie, ze klocki stanęły, z czego jeden zaczęło krzywo brać (ten od strony tłoczka). Trzeba je było młotkiem wyjmować. Zastanawiam się jak to zniósł tłoczek, czy go nie przekosiło i nie zacznie go klinować :( Po ostukaniu rdzy z jarzma i założeniu blaszek nagle zrobiło się z 1-1,5mm luzu na klockach. Mam teraz obawy, czy nie za luźno :(
No nic, dość wylewania żali, trzeba iść to poskładać i poobserwować co się będzie działo.
Pozdro.


  • 0

#7 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:05, 16.08.2017

Ja juz od 2 lat jeżdżę bez tej osłony i nic sie nie dzieje z absem.. Fakt wypadało by założyć nowe ale zamienników brak oryginał cena zaporowa.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#8 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:50, 16.08.2017

Na Amayama są za 58,- USD/szt plus przesyłka. W jakimś niemieckim sklepie wołają 108,- EUR/szt.
Wysłałem zapytanie do salonu, zobaczymy co odpiszą, ale sądząc po cenie dyszy spryskiwacza do CM2 (59,-/szt), to już szykuję kropelki nasercowe ;)
Przy wymianie boli mnie rozbiórka zdrowego, oryginalnego łożyska. Po rozbiórce przewiduję wymianę w ciągu 10-20tys. km :(
Edit 2017.08.17:
Mam odpowiedź z salonu: 465,-PLN/szt.
Pozdro.

Użytkownik Perzan edytował ten post 12:38, 17.08.2017

  • 0

#9 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:03, 17.08.2017

Ja juz od 2 lat jeżdżę bez tej osłony i nic sie nie dzieje z absem.. Fakt wypadało by założyć nowe ale zamienników brak oryginał cena zaporowa.

U mnie podobnie - ponad dwa lata/ponad pięćdziesiąt tysięcy bez lewej osłony i jak na razie (odpukać) bez konsekwencji.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, osłona tarczy, osłona, osłona tarczy cm1

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq