Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
453 odpowiedzi w tym temacie

#316 ETER

ETER
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Katowice/Kwidzyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 28.06.2019

Na kanale albo podnośniku to się możecie pociągać... nie będę "mówił" głośno za co, bo się obrażą. Pytanie jest jedno czy za stuki na kostce brukowej i tym podobnej nawierzchni nierównościach, odpowiedzialne są tulejka brązowa z prawej i docisk magla? Czy Budda sam jeden wie co? Czy jest możliwe żeby listwa była już tak wytarta?


  • 0

#317 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:51, 28.06.2019

Podobno przy wymianie sworzni może być problem z wybiciem półosi i samych sworzni. Zobaczymy.

 

U mnie był problem z wybiciem półosi z piasty ale znalazłem  mechanika który mi to w końcu zrobił ( trochę mi to zajęło ). Obyło się nawet bez prasy i żadnych strat ale trochę mnie za to skasował :) Ja założyłem sworznie Honda OEM żeby już nigdy do tematu sworzni nie wracać. Ja już ich nie będę wymieniał najwyżej nowy właściciel.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 15:58, 28.06.2019

  • 0

#318 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:27, 29.06.2019

Na kanale albo podnośniku to się możecie pociągać... nie będę "mówił" głośno za co, bo się obrażą. Pytanie jest jedno czy za stuki na kostce brukowej i tym podobnej nawierzchni nierównościach, odpowiedzialne są tulejka brązowa z prawej i docisk magla? Czy Budda sam jeden wie co? Czy jest możliwe żeby listwa była już tak wytarta?

 

W Twoim przypadku nieokreślone. Musisz wyjąć maglownicę, rozebrać ją i dokonać pomiarów (skoro podniesienie auta nie pozwala na weryfikację :cyklop:)


Użytkownik Uzumymw edytował ten post 12:29, 29.06.2019

  • 0

#319 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 29.06.2019

Mam tak samo. Możecie doczytać w tym temacie http://www.accordklu...alnej-pogodzie/

Ja już się umówiłem się na wymianę sworzni dolnych.

czesc

i jak po wymianie sworzni?


  • 0

#320 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:38, 29.06.2019

czesc
i jak po wymianie sworzni?

Masz wszystko w drugim wątku o sworzniach.
  • 0

#321 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:44, 10.07.2019

Jeżeli chodzi o maglownicę przedliftową, to po swoich doświadczeniach widzę następujące problemy:

1. Stukanie z prawej strony - winna jest tulejka szczegółów opisana przez kolegę Kacprowego. Ostatnio poddałem regeneracji mój magiel i zaprzyjaźniony warsztat z Cichawki koło Bochni wykonał regenerację. Prawa strona faktycznie ucichła.

2. Pojawia się kolejny problem, chyba nie do przeskoczenia. Mianowicie stuka cała na listwie zębatej i wydaje się, ze jest jakiś minimalny luz pomiędzy wałkiem atakującym a listwą i niestety nie da się go skorygować. Pewnie jakaś wada materiałowa, po iluś tam kilometrach współpracujące zęby się wycierają i niestety zaczyna stukać. Nie bardzo widzę rozwiązanie tego problemu.

3. U mnie było szczęście w nieszczęściu - 2 dni po wymianie zregenerowanego magla w zaparkowany samochód wjechał kurier. Uszkodzenia - do wymiany prawa lampa, zderzak, maglownica, dolny wahacz, łożysko koła.

Tak więc chyba problem się rozwiązał sam z siebie. W piątek odbieram samochód i dam znać co i jak.


  • 0

#322 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:07, 11.07.2019

Z tego co wiem to manual mówi o przeglądzie maglownicy i stanu jej nasmarowania, pewnie ta czynność nigdy nie była wykonywana. Nie pamiętam po jakim przebiegu ale jest to normalna czynność zgodnie z systemem przypominania o przeglądzie.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:00, 11.07.2019

  • 0

#323 ETER

ETER
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Katowice/Kwidzyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 11.07.2019

ja wymienilem tulejke Kacprowego i docisk z lewej, dokreciłem ile się da i dalej to g.... dzwoni tłucze. Myślę nad tym http://www.accordklu...-22#entry979447


  • 0

#324 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:24, 11.07.2019

ja wymienilem tulejke Kacprowego i docisk z lewej, dokreciłem ile się da i dalej to g.... dzwoni tłucze. Myślę nad tym http://www.accordklu...-22#entry979447

Jesteś pewien że to magiel tłucze ?


  • 0

#325 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:24, 13.07.2019

ja wymienilem tulejke Kacprowego i docisk z lewej, dokreciłem ile się da i dalej to g.... dzwoni tłucze. Myślę nad tym http://www.accordklu...-22#entry979447

 

Tulejka wchodziła na ścisk ? Może jest za luźna


  • 0

#326 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:07, 14.07.2019

Jak pisałem, wymienili magiel w ramach naprawy uszkodzenia po stłuczce. Obecny chodzi jak żyletka, jak przejadę po liściu, to czuję z jakiego drzewa spadł:-)

Nic nie stuka i nie puka. Dodatkowo ustały dziwne odgłosy, które nie były wiązane z maglem. W czasie jazdy np. na półsprzęgle wyczuwalne były drgania i tak jakby dzwonienie. Myślałem, że to po prostu praca układu napędowego na bardzo niskich obrotach. Winna była maglownica i podejrzewam, ze oprócz tulei, którą można wymienić, tłucze i luzuje się cała listwa zębata. Wystarczy minimalny luz i już się tłucze. Obawiam się, że zwykła wymiana tulei wiele nie pomoże, konieczne jest pewnie szlifowanie listwy czy faktyczne rozebranie maglownicy na części pierwsze i wykonanie dokładnych pomiarów.

Reasumując - zawieszenie Accorda praktycznie nie generuje jakichkolwiek stuków (ja mam przejechane 200 tysięcy i nic się nie dzieje), wszelkie stuki pochodziły z maglownicy.


  • 0

#327 BeJot

BeJot
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:52, 14.07.2019

http://www.accordklu...ie/#entry873559


Jak ktoś sobie poradzi z tym je..m pedałem to proszę dać znać :)

 

Problem skrzypiącego pedału sprzęgła rozwiązany - niestety Edson nie chce zdradzić swojego patentu :)


  • 1

#328 Luki83

Luki83
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Trojmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 16.07.2019

Jak pisałem, wymienili magiel w ramach naprawy uszkodzenia po stłuczce. Obecny chodzi jak żyletka, jak przejadę po liściu, to czuję z jakiego drzewa spadł:-)
Nic nie stuka i nie puka. Dodatkowo ustały dziwne odgłosy, które nie były wiązane z maglem. W czasie jazdy np. na półsprzęgle wyczuwalne były drgania i tak jakby dzwonienie. Myślałem, że to po prostu praca układu napędowego na bardzo niskich obrotach. Winna była maglownica i podejrzewam, ze oprócz tulei, którą można wymienić, tłucze i luzuje się cała listwa zębata. Wystarczy minimalny luz i już się tłucze. Obawiam się, że zwykła wymiana tulei wiele nie pomoże, konieczne jest pewnie szlifowanie listwy czy faktyczne rozebranie maglownicy na części pierwsze i wykonanie dokładnych pomiarów.
Reasumując - zawieszenie Accorda praktycznie nie generuje jakichkolwiek stuków (ja mam przejechane 200 tysięcy i nic się nie dzieje), wszelkie stuki pochodziły z maglownicy.


Kolego lobuzek orientujesz sie ile moze kosztowac nowa maglownica?
  • 0

#329 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:46, 17.07.2019

Niestety orientuję się. Na fakturze za naprawę cena wynosi 5145 zł netto.


  • 0

#330 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:08, 17.07.2019

Spodziewałem się kwoty na poziomie kilkunastu tysięcy...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)
IPB Skin By Virteq