Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VII

Kierownica sama skreca, auto jest niestabilne

VII

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 post贸w
  • Sk膮d:Rzesz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 29.05.2017

Dzie艅 dobry,

 

Od jakiego艣 czasu moja Hania dziwnie si臋 zachowuje. Na prostej czasami sciaga lekko w lewo lub prawo(kierownica nie do konca odbija jak sie ja lekko przekreci). Na wzniesieniach lub do艂kach kierownica sama lata od lewej do prawej. Przy hamowaniu na swiatlach tez czasami kerownica przekreca sie o jakies 20 stopni w lewo lub prawo - wyglada to tak ze trzymam kierownice prosto, czuje juz ze ciagnie ja w kt贸r膮艣 strone - zatrzymuje sie, puszczam kierownice, a ona sama skr臋ca.

 

Wymieni艂em sworznie dolne, tuleje + zrobi艂em zbie偶nosc. Efekt 偶aden. Auto mialo przegl膮d w Honda ASO i w jeszcze jednej stacji diagnostycznej i jedyne co znale藕li to sworznie dolne do wymiany, tuleje wymieni艂em bo gdzies czytalem ze to moze byc to. Maglownica sucha, wed艂ug 3 mechanik贸w dr膮偶ki i wszystkie inne elementy zawieszenia wygl膮daj膮 dobrze, bez luz贸w. Troche sie obawiam 偶e to mo偶e byc maglownica, ale tez boje sie ze po wymianie mo偶e sie okaza膰 偶e to co艣 innego.

 

Felgi 17, rozmiar opon 225/45

 

Juz mnie to zaczyna wkurza膰, licz臋 偶e mo偶e kto艣 z was mnie jakos nakieruje, co to mo偶e by膰. Ewentualnie mo偶e kto艣 poleci mechanika w okolicach rzeszowa, kt贸ry mia艂by wieksz膮 wiedze w tym temacie.

 

 

 

 


  • 0

#2 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 post贸w
  • Sk膮d:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:51, 29.05.2017

Mia艂em podobnie i winna by艂a maglownica , owszem by艂a sucha jak u Ciebie ale luz by艂 w miejscu gdzie listwa 艂膮czy si臋 z kolumna kierownicza . Nie wiem kt贸ry gen masz i czy to faktycznie to ale w VII da si臋 skasowa膰 ten luz i b臋dzie przez jaki艣 czas dobrze poza faktem 偶e nie dokonca kierownica si臋 prostuje po skrecie ...

Wys艂ane z mojego HTC One A9 przy u偶yciu Tapatalka
Generalnie aby ta listwe zrobi膰 tzn regulacje to nie trzeba nawet kana艂u . 艢ci膮gasz prawe ko艂o i masz dost臋p ,narz臋dzia to nasadka 3/4" (bo sruba jest na kwadrat ) i klucz p艂aski ale najlepiej oczkowy w rozmiarze 36 albo 40 nie pami臋tam dok艂adnie , chwila czasu i zrobione . Cala procedura jest opisana w manualu ...

Wys艂ane z mojego HTC One A9 przy u偶yciu Tapatalka
  • 0

#3 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 post贸w
  • Sk膮d:Rzesz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 05.06.2017

Mia艂em podobnie i winna by艂a maglownica , owszem by艂a sucha jak u Ciebie ale luz by艂 w miejscu gdzie listwa 艂膮czy si臋 z kolumna kierownicza . Nie wiem kt贸ry gen masz i czy to faktycznie to ale w VII da si臋 skasowa膰 ten luz i b臋dzie przez jaki艣 czas dobrze poza faktem 偶e nie dokonca kierownica si臋 prostuje po skrecie ...

Wys艂ane z mojego HTC One A9 przy u偶yciu Tapatalka
Generalnie aby ta listwe zrobi膰 tzn regulacje to nie trzeba nawet kana艂u . 艢ci膮gasz prawe ko艂o i masz dost臋p ,narz臋dzia to nasadka 3/4" (bo sruba jest na kwadrat ) i klucz p艂aski ale najlepiej oczkowy w rozmiarze 36 albo 40 nie pami臋tam dok艂adnie , chwila czasu i zrobione . Cala procedura jest opisana w manualu ...

Wys艂ane z mojego HTC One A9 przy u偶yciu Tapatalka

 

By艂em u 2 mechanik贸w, s膮 pewni ze to nie to(nie ma 膮zdnych luz贸w), a jednocze艣nie nie sa w stanie okre艣lic co innego moze by膰 przyczyn膮.

 

Troche obawiam sie regeneracji maglownicy, tym bardziej ze mechanik nie jest pewien czy to to. Moze sie okazac ze na darmo wyci膮gam.


  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 post贸w
  • Sk膮d:Skocz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:51, 05.06.2017

Je艣li na tej maglownicy jest luz to trudno go wyczu膰 "r臋k膮" bo kasuje go spr臋偶yna. Niemniej jednak przy wi臋kszych obci膮偶eniach spr臋偶yna nie jest ju偶 w stanie go kasowa膰. Cho膰 mi auta nie lata po drodze to przymierzam si臋 do tej regulacji


  • 0

#5 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 post贸w
  • Sk膮d:Rzesz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 07.06.2017

Je艣li na tej maglownicy jest luz to trudno go wyczu膰 "r臋k膮" bo kasuje go spr臋偶yna. Niemniej jednak przy wi臋kszych obci膮偶eniach spr臋偶yna nie jest ju偶 w stanie go kasowa膰. Cho膰 mi auta nie lata po drodze to przymierzam si臋 do tej regulacji

Okey, ale jak kolega wczesniej wspomnial usuniecie luzu nie pomaga na zawsze i jest problem bo kieronwica ciezej chodzi i nie wraca do swojego oryginalnego polozenia.

 

Jaki w takim przypadku jest spos贸b zeby to naprawic i 偶eby auto chodzilo jak nowe? maglownica do regeneracji?


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 post贸w
  • Sk膮d:Skocz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:49, 07.06.2017

orientuje si臋 kto艣 co oni tam regeneruj膮 poza wymian膮 uszczelnie艅, tulejek i regulacj膮 ?


  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 post贸w
  • Sk膮d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:25, 07.06.2017

Okey, ale jak kolega wczesniej wspomnial usuniecie luzu nie pomaga na zawsze i jest problem bo kieronwica ciezej chodzi i nie wraca do swojego oryginalnego polozenia.

Jaki w takim przypadku jest spos贸b zeby to naprawic i 偶eby auto chodzilo jak nowe? maglownica do regeneracji?

Jak za mocno dokr臋cisz do nie odbija .Jak zrobisz z g艂ow膮 ,i jak niekt贸rzy ju偶 tu z forum to kierownica chodzi jak trzeba ,a luz jest stanowczo mniejszy.
Po drugie, kiedy艣 w starym acco zrobili mi to w ASO bo chcia艂em oni za bardzo nie :-)
Dwa podej艣cia zrobili ,bo za pierwszym razem za mocno.Fakt na pocz膮tku lekko nie nieodbija艂a kiera do ko艅ca ale po czasie i ilu艣 tam kilometrach u艂o偶y艂o si臋 i odbija艂a ju偶 normalnie, a luzu ju偶 nie by艂o

U偶ytkownik Wlodar edytowa艂 ten post 10:26, 07.06.2017

  • 0
                       

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 post贸w
  • Sk膮d:Skocz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:57, 07.06.2017

Kiedy艣 w ESM znalaz艂em opis jak to regulowa膰 - mo偶e uda mi si臋 wieczorem poszuka膰. Generalnie spos贸b jest taki 偶e dokr臋camy do ko艅ca (z czuciem do oporu) i cofamy o jaki艣 tam k膮t. Wtedy pozostaje minimalny luz kt贸ry zapewnia p艂ynne przesuwanie si臋 pr臋ta przek艂adni.


  • 0

#9 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 post贸w
  • Sk膮d:Rzesz贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 07.06.2017

Dzi艣 od kolejnego mechanika us艂ysza艂em 偶e to na 90% wina przek艂adni.

 

To co go艣膰 zauwazy艂, czego ja nie widzia艂em, ani 偶aden mechanik na to nie zwr贸ci艂 uwagi:

- kierownica chodzi do艣膰 ci臋偶ko(mysla艂em 偶e ka偶dy accord tak ma) + slycha膰 偶e silnik chodzi g艂osno przy skrecaniu, wiec wida膰 偶e sie m臋czy pompa wspomagania(jak to wyglada u was? te偶 tak slychac silnik bardziej jak sie skr臋ca w miejscu?)

- druga sprawa, stwierdzi艂 偶e skoro nawet po wyhamowaniu, kierownica leci na lewo lub na prawo, jak juz auto stoi, to raczej na pewno to wina przek艂adni

- poleci艂 mi nie regenerowa膰 tylko kupi膰 u偶ywk臋. Bo nie by艂 pewien czy cze艣膰 kt贸ra mo偶e by膰 zepsuta, jest w og贸le regenerowana, chodzi o co艣 co decyduje w kt贸r膮 strone skreca uk艂ad, ma kto艣 mo偶e jaki艣 schemat uk艂adu kierowniczego? 偶ebym m贸g艂 zrozumie膰 jak to dzia艂a


  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VII

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq