XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ząbkowanie opon
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:56, 11.11.2008
Czy spotkaliście się może ze zjawiskiem ząbkowania opon ?. Z tego co wiem to dotyka to autek z zawieszeniem niezależnym tak jak Accord . Jak skutecznie temu zaradzić w przypadku gdy kupi się nowe oponki, które kosztują nie mało (GD F1). Słyszałem o przekładaniu opon, ale czy to jedyne skuteczne rozwiązanie?. Może należałoby jeździć autkiem obciążonym?
#2
Napisano 10:01, 11.11.2008
#3
Napisano 10:08, 11.11.2008
a) Niewłaściwe ciśnienie w oponach
b) Charakter jazdy kierowcy
c) Rodzaj dróg po których porusza się kierowca
d) Stan nawierzchni dróg
e) Konstrukcja zawieszenia, która znacząco zwiększa komfort i stabilność jazdy
f) Stan techniczny elementów zawieszenia
g) Obciążenie samochodu
mozna częściowo sobie z tym radzic
a) Kontrolę geometrii kół
b) Utrzymywanie zalecanego ciśnienia w kołach
c) Prawidłowe wyważenie kół po przejechaniu co najmniej 10 tysięcy kilometrów
d) sprawdzić bardzo dokładnie stan zawieszenia.
to kilka uwag zaczerpniętych od fachowców.
Ja tylko zastanawiam się dlaczego w samochodach tej samej marki takich samych modeli, wersji itp w jednym występuje ząbkowanie a w drugim nie.
Ssa rzeczy o których filozofom się nie śniło.
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:08, 11.11.2008
http://www.opony.com...wanie_opon.html
#5
Napisano 10:10, 11.11.2008
Mnie póki co problem nie dotyczy, ale nie umiem powiedziec dlaczego?
---------------------------------------------------------------------------------------
Grupa Goodyear, projektując i wdrażając do produkcji nowe opony, przykłada dużą wagę do kwestii „ząbkowania opon”, starając się jak najbardziej ograniczyć jego występowanie.
Wszystkie opony produkowane przez Grupę Goodyear są poddawane trudnym i długotrwałym testom, podczas których bada się poprawność zużywania się bieżnika. Jedynie te opony, które pomyślnie przeszły testy, wdrażane są do produkcji. Przypadki ząbkowania opon dotyczą wielu modeli współczesnych samochodów. Zużycie to występuje w przeważającej większości w oponach zamontowanych na tylnej (wleczonej) osi samochodów posiadających wielowahaczową konstrukcję układu zawieszenia.
Zawieszenia wielowahaczowe stosuje się, aby zapewnić wysoki komfort jazdy (m.in. zmniejszenie hałasu ) i jednocześnie dobre własności jezdne pojazdu (doskonałe tłumienie drgań), jak również wysoką przyczepność opon do podłoża w różnych warunkach jazdy. Zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi można znaleźć w samochodach klasy wyższej (Mercedes-Benz klasy S, Renault Vel Satis), coraz większej liczbie aut klasy średniej (Opel Vectra, Ford Mondeo), a nawet klasy kompaktowej (Alfa Romeo 147, Ford Focus, VW Golf). Jest ono również coraz częściej stosowane w zawieszeniu przednim. Przyczyną takiego charakteru zużycia nie jest wada opon, lecz zmienny (nierównomierny) rozkład nacisków pomiędzy oponą a nawierzchnią podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i w zakrętach. Powoduje on nierównomierne ścieranie boków rzeźby bieżnika podczas ich kontaktu z podłożem.
#6
Napisano 11:46, 11.11.2008
Pozdro
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#7
Napisano 19:52, 11.11.2008
#8
Napisano 20:46, 11.11.2008
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#9
Napisano 21:48, 11.11.2008
#10
Napisano 21:57, 11.11.2008
#11
Napisano 07:14, 13.11.2008
I chyba tu właśnie prawie robi kolosalną różnicę.
Myślę również że bardziej narażone na ząbkowanie są opony twardsze, ale to tylko moja opinia.
Póki co czynie dalsze obserwacje.
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:12, 15.11.2008
#13
Napisano 15:20, 24.11.2008
Myśle że temu tematowi warto poświęcić oddzielny topic, dlatego pozwoile sobie go założyć.
[ Dodano: 2008-11-24, 22:52 ]
Co da przełożenie kół LEWY PRZÓD NA LEWY TYŁ, PRAWY PRZÓD NA PRAWY TYŁ; LEWY TYŁ NA PRAWY PRZÓD; PRAWY TYŁ NA LEWY PRZÓD?
Co wydedukowałem: skoro ząbki były po wewnętrznej stronie opony, to jeżeli zostana przełożone na przód po przeciwnej stronie, czyli wyząbkowane klocki bedą na zewnątrz i w dodatku przyjmą na siebie ciężar wyższy przy zakrętach i siłę ciągu przdniej osi, to raczej oczywiste że się zetrą. Pytanie czy zużycie to wyrówna sytację do normalnej, czy po prostu dalej będzie sie zużywac opona z niezmiennymi różnicami pomiedzy klockami.
Co ta zamiana może dac?
p.s. wpisałem 'ząbkowanie opon' w google i chyab nie ma forum gdzie by tego nie przerabiali... Np Ford niby wymyslił jakies nowe nastawy zawieszenia, dzieki czemu opony nie ząbkują
#14
Napisano 23:24, 23.12.2008
"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)
Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0
#15
Napisano 23:03, 12.03.2009
http://www.accordklu...opic.php?t=1017
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych