Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zamiennik katalizatora

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#46 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 511 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:47, 24.08.2019

A dowiadywales sie jak z trwaloscia tych katalizatorow?

Bo gdzies w internetach wyczytalem ze szybko padaja.

Ja nie jestem do konca pewny czy to katalizator czy sonda.

Znalazlem tez firme ktora czysci katalizator cisnieniowo koszt oklo 400 zl i daje 2 lata gwaracji jest nawet filmik jak czyszcza kata z Accorda 2.4

Korzystal ktos moze z takich uslug i moze sie wypowiedziec jak trwalosc?

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#47 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 224 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:32, 24.08.2019

A dowiadywales sie jak z trwaloscia tych katalizatorow?
Bo gdzies w internetach wyczytalem ze szybko padaja.
Ja nie jestem do konca pewny czy to katalizator czy sonda.
Znalazlem tez firme ktora czysci katalizator cisnieniowo koszt oklo 400 zl i daje 2 lata gwaracji jest nawet filmik jak czyszcza kata z Accorda 2.4
Korzystal ktos moze z takich uslug i moze sie wypowiedziec jak trwalosc?
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Słyszałem opowieści civicowców jak kretem czyścili katalizator, jak stary zdejmowałem to jakiejś szczególnej sadzy ani brudu w nim nie było. Uważam że czyszczenie to jest środek doraźny i katalizator nie będzie jak nowy, choćby z uwagi na postępującą korozję.
Nakrętki stanowiły jedno ciało z kołnierzami na kacie a spawy żarła ruda, osłona termiczna pordzewiała przy otworach mocujących. Teraz wydać 400 PLN na czyszczenie kata w którym zaraz będą się robić dziury? Z pełną demonicznej pasji satysfakcją chlastałem nakrętki i napieprzałem młotkiem 5kg celem wyizolowania chorej tkanki ;)
Ja mam następujący plan;
- nowy element, nowe uszczelki, nowe śruby. To wszystko kilka lat pożyje.
- jak padnie kat za 2-3 lata to nie ma dramatu, bo za 500 Ziko to nie jest tragedia.
- jak mi się nie będzie chciało bawić w kolejną wymianę to emulator założę i mam w "D" katalizator oraz sondę.
- sonda w kacie tylko w ASO lub używka od wolka.

- najważniejsza rzecz!! stary kat jest wart 1000pln w skupie
Mała fotorelacja;
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
https://drive.google...ew?usp=drivesdk


Użytkownik Blachonix edytował ten post 22:33, 23.10.2019

  • 0

#48 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:51, 04.09.2019

Niedawno i u mnie pojawił się błąd P0420 - sprawność katalizatora poniżej zakresu. 

Pomogło zastosowanie kątowego emulatora mosiężnego z Allegro z otworem 2 mm na sondę w katalizatorze.

Była potwornie zapieczona ale pomogło grzanie niemal do czerwoności gwintu małym palnikiem na propan-butan.

Nie wiem jakie wartości sonda pokazywała wcześniej bo w interfejs  ELM327 OBD po bluetooth zaopatrzyłem się po montażu.

Teraz wskazania drugiej sondy oscylują w granicach 0,1 - 0,9  V ale częściej bliżej środkowych wartości i z niewielkim opóźnieniem podążają za 

wskazaniem pierwszej sondy która jest sondą AFR. Jeśli AFR pokazuje bogatą mieszankę paliwowo - powietrzną (AFR poniżej 14,7:1)

druga sonda po chwili również po chwili pokazuje bogato (powyżej 0,5 V) i na odwrót z ubogą mieszanką. 

Jeżdżę na LPG. Jak zachowuje się na Pb jeszcze nie sprawdzałem, ale cieszy że mod działa.

Katalizator na pewno jest drożny bo go kiedyś przeglądałem przy okazji wymiany plecionki i był w środku czysty,

zresztą na LPG jak miałby się zapchać sadzą ? Silnik musiałby żłopać olej i dymić


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#49 Sebo163

Sebo163
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type-s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 15.01.2020

Witam,

 

Wymieniłem orginalny katalizator ceramiczny na katalizator metalowy sportowy magnaflow. 

Przy drugiej sondzie lambda zastosowałem emulator kątowy z otworem fi 3. Żaden błąd się nie pojawia. 

Natomiast pojawiają się dziwne przekłamania zużycia paliwa na wyświetlaczu. Raz pojawia się 20l o jakimś czasie 9l.

Zauważyłem, podczas jazdy gdy puszcze gaz przed zmianą biegu silnik przez 2 sekundy trzyma podwyższone obroty.

 

Zastanawiam się czy to nie wina tego katalizatora, czy wydech nie jest zbyt odetkany i pierwsza sonda nie jest w stanie sobie poradzić ze składem mieszanki ???

Chyba, że druga sonda ma również wpływ na pracę silnika, a zastosowanie emulatora z małym otworem spowodowało niewłaściwy odczyt ilości tlenu za katalizatorem.

 

Co o tym myślicie? Jakieś sugestie? 


  • 0

#50 piootrRz

piootrRz
  • Klubowicz
  • 883 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:37, 16.01.2020

Druga nie ma. Druga w ogóle można wyłączyć.

Może na początku przeklamywac.
Dla zmartwienia magnaflow to *cenzura* straszne
  • 0

#51 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 25.02.2020

Witam od około 2 miesięcy walczyłem z błędem - słaba sprawność katalizatora -( chyba P0420 ) .Różne kompy pokazywały różne błędy ( najczęściej kat i sonda lamda ) . 

1)  pierwszej kolejności przerobiłem problem kata 

- oryginał z wymiana w ASO 4500 zł - żarty 

- we Wrocku jest zakład ( ul. Krzemieniecka ) który czyści katy . cena ok 500 zł brutto . Czas 4 godziny . Jakaś specjalistyczna maszyna . Obok zakład który demontuje i zanosi sąsiadów aby wyczyścili i po usłudze czyszczenia montuje do samochodu ( no chyba że sami zdemontujemy i przyniesiemy ) 

- Gwarancja 2 lata bez limitu km 

Już miałem to zrobić ale mechanik , który demontuje katy powiedział że jego zdaniem to nie kat który w benzynie  się nie zatyka ( no chyba że silnik bierze olej ,  świece dawno nie zmieniane , rozlegulowane zawory itp) a raczej sonda  . I jeszcze jedno czyścić można tylko katy nieuszkodzone mechanicznie 

2)  Mój mechanik zaopatrzył się w inny komp który stwierdził definitywnie że padła pierwsza sonda ( przed katem ) ( przebieg 304 tkm ) . Kupił nową ( marki Pierburg ) ok. 600 zł ( ASO  ok. 1300 zł brutto) zamontował no to okazało sie że padł także czujnik poziomu oleju ( ok. 400 zł brutto ) Razem z robocizną 1200 zł brutto . 

Nie ma błędów samochód śmiga aż miło ( przebieg po wymianach ok. 1000 km ) spalanie tak jak poprzednio . Zobaczymy jak długo . 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq