Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

tłumik przelotowy zamiast kata

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:18, 17.02.2017

Witka, z racji ze już niedługo będą kolektorki ok hammera,chciałem na próbę zamówic decat ale ktoś dawno temu pisał że miał problem z metalicznym dzwiękiem. więc chce zbudowac sobie decat z tłumikiem,

I teraz pytanie czy taka budowa tłumika będzie odpowiednia, będzie to działać i coś wyciszać?

Długość rury perforowanej dałbym 250

srednica jak kolektor czyli 63,5

obudowe zew, dało by sie z rury fi 100, i miedzy jedna a druga wata stalowa nierdzewna i potem wełna szklana

687697e401253da2med.jpg


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:32, 17.02.2017

A nie mozesz kupić gotowego tłumiak przelotowego?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 17.02.2017

Przeciez moge wykonac odrazu po co kombinowac
  • 0

#4 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:14, 17.02.2017

ale o to chodzi ze pracuje w takiej firmie co mam takich rur odgroma i samemu robiac bym cos zaoszczedzil.

hamer ja wiem ze ty to zrobisz najlepiej hehe

jakbys dal mi jakies wskazowki jak to wykonac bylbym wdzieczny .czy ta konstrukcja ma sens czy kombinowac cos innego?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#5 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:01, 17.02.2017

ktos cos wie w temacie?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#6 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:18, 17.02.2017

Jeżeli to Cię pocieszy, to wiem tylko trochę o konstrukcji wydechu motocyklowego, przelotowego. Sam też robiłem. Z ogólnodostępnych materiałów najlepiej spełnia tą funkcję rura perforowana o możliwie największej gęstości perforacji oraz wata szklana. Efekt uboczny tego jest taki, że wata się z czasem "wypala" więc warto zrobić to rozbieralne, aby wygłuszenie było wymienne. Jeżeli chcesz bardziej długotrwały materiał, można stosować też watę stalową. Tłumi nieco słabiej, ale też wycisza.

 

Na początku dźwięk jest nadal metaliczny, więc nie sugeruj się brakiem efektu tłumika zaraz po montażu. Dopiero jak wata się wygrzeje i "zgarnie" nieco sadzy to wycisza te metaliczne pogłosy.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 23:18, 17.02.2017

  • 0

#7 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:59, 18.02.2017

No i lux kazde info jest wazne.
Budowe wydechu miales jak na moim rysunku?
Rure perforowana bede robil na frezace cnc bo mam taka mozliwosc to zrobie jaka bede chcial. Myslisz ze otwory fi 3 beda ok? Wstawic ich jak najwiecej?
A jakbym te rure owinal najpierw bardzo drobnymi wiorami z nierdzewki a pozew wata?
Wiora moge zrobic doslownie jak sianko powiedzmy grubość 0.3mm

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#8 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:04, 18.02.2017

Wiórów nie kładź, bo będzie nimi sypać po wydechu. Może być wata stalowa taka jak do polerowania. Na wierzch też może być wata szklana.

 

Co do rozmiaru otworów, to to akurat nie ma znaczenia. Chodzi głównie o stosunek powierzchni otwartej do zamkniętej. Najcichsze wydechy mają przewagę dziur nad materiałem, ale zmnniejsza się trwałość i rośnie dość znacznie opór i zawirowania spalin. Jak wiadomo im więcej porowatej ścianki, tym spaliny zawijają się od środka do zewnątrz, tak jak "grzyb" atomowy po wybuchu bomby, tyle, że w rurze. Im więcej tych spalin wnika w strukturę tłumika, tym bardziej go wypala. Tak więc ja szukałbym blachy perforowanej na rurę o stosunku około 60 otworów do 40 blachy. 

 

Tak wygląda wydech do motocykla/skutera w przekroju:

 

przekroj.jpg

 

 

Może to się wydać śmieszne, ale posłużę się własnymi zdjęciami z Simsona.

 

 

Taka końcówka, wąska, krótka, w środku nacinana około 1/3 otwór 2/3 blacha rurka średnicy ok 20mm, na zewnątrz wata. Dźwięk wysokotonowy, nadal metaliczny pogłos. Słaba opcja.

 

bikepics-1648912-984.jpg

 

 

Później taki, mięsisty. Dźwięk mocno basowy w porównaniu do poprzedniego, nie było metalicznych postuków. W środku rura perforowana, nie pamiętam stosunku powierzchni, ale około 50%. Dużo wygłuszał, dźwięk był przyjemny, ale ważyła 2kg, przez co wyleciała po krótkim czasie. Na ten motorek to było za dużo.

 

bikepics-2390596-984.jpg

 

Finalnie wstawiłem tam końcówkę z alu, wąską, ale dość długą. Nie mogę znaleźć jej fotki, ale dźwięk wysoko-tonowy, ale bez metalicznych stuków.

 

Im grubszy walec, tym bardziej basowy dźwięk.

 

Im dłuższy tłumik, tym mocniej wycisza.

 

Stopień wyciszenia zależy od wkładu.

 

Jeżeli chcesz to zrobić w pełni profi, musiałbyś zorientować się jakiej częstotliwości masz dźwięki metaliczne, które chcesz wyeliminować, następnie przeliczyć jakiej średnicy, długości dla jakich materiałów wykonać wydech. Nie pytaj mi się jak to zrobić, robiłem metodą prób i błędów ;)


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 13:08, 18.02.2017

  • 0

#9 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:41, 01.03.2017

zrobiłem takie cos az ciekawi mnie czy to bedzie działać, wyglada jak do motocykla

wypełnienie to nierdzewka i potem płyta silikatowa

66db109137ff215emed.jpg

 

8b52397481d79099med.jpg

 

093f5ac33aec7b85med.jpg

 

7f9f681c05dac3d4med.jpg


Użytkownik slasz129 edytował ten post 12:43, 01.03.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#10 Rider

Rider
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport 6b.
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 01.03.2017

Wata stalowa fajnie się pali, nie jestem do niej przekonany.


  • 0

#11 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 15:28, 01.03.2017

To co zamiast niej?
Sam silikat? Czy jest jeszcze cos innego.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#12 Rider

Rider
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport 6b.
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:52, 01.03.2017

Nie jestem pewny czy akurat ta którą masz się pali, ale te które ja miałem paliły się. Kiedyś w KTM wykorzystałem druciaki do naczyń. Sama wata szklana w moto potrafiła wylatywać fragmentami przy intensywnym strzelaniu z wydechu. Ale nie przypominam sobie abym miał inny wkład poza nią (nie jestem pewny czy to wata szklana była czy coś bardzo podobnego).


Użytkownik Rider edytował ten post 15:55, 01.03.2017

  • 0

#13 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:40, 01.03.2017

W motocyklu, gdzie cały wydech ma 1m długości, jest większa temperatura. Wedle mnie spaliny wychłodzą się na tyle, że będzie ok. Poza tym KTM miał wyższą temperaturę spalin chociażby wynikającą z większego stopnia sprężania i ilości paliwa, jeżeli dodatkowo KTM na gaźniku, to tym bardziej. 


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 16:40, 01.03.2017

  • 0

#14 Rider

Rider
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Choszczno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport 6b.
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 01.03.2017

Jeśli wata stalowa podpali się zapalniczką to tak samo zapali się zaraz za kolektorem bo ma to zastąpić katalizator. Po spaleniu coś tam z niej jednak zostaje. W KTM musiałem wsadzić cokolwiek, w CBR 900RR rozkładałem dwa różne tłumiki celem skrócenia i tam była tylko jakaś wata. Owszem oba moto na gaźniku.


  • 0

#15 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:00, 01.03.2017

Zrobie test zapalniczka i bedzie wiadomo co to jest.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq