Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nieprzyjemny dźwięk startującejest sprezarki

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cobretti

Cobretti
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:21, 01.02.2017

Śledząc wpisy kolegów z forum sprezarka powinna robić charakterystyczne klik. W moim przypadku jest to dźwięk zupełnie inny przypominający uderzenie i przechodzący na budę. Dodatkowo gdy ma dworze jest poniżej 0 po załączeniu sprezarki słychać szum. Dziwne w tym wszystkim jest to że gdy auto się pozadnie nagrzeje to szum znika natomiast cykliczne włączanie sprezarki jest dla mnie uciążliwe bo nie chce mi się wierzyć że jej włączanie to aż takie szarpniecie autem. Co może być powodem takich objawów?
  • 0

#2 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:47, 01.02.2017

Zacznij może od nowego nabicia klimy, co da efekt uzupełnienia/ wymiany środków smarnych sprężarki.
Jeśli nie pomoże to z objawów można wnioskować że jest już zmęczona i się przyciera. A i sprzęgło ciężko łapie. Więc na dobrą sprawę trzeba by ją wytargać z wozu i zrobić jej solidny przegląd. Bo zaraz może przestać działać całkowicie... Albo rozglądać się za następną szt.-Jak coś to daj znać na PW. może będę w stanie ogarnąć szt.
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 09:48, 01.02.2017

  • 0

#3 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:20, 01.02.2017

Przerabiałem temat.

 

Dźwięk ten powstał, gdy kompresor był na wykończeniu, nabijanie nie dawało efektu.

 

Gdy kompresor zwiększył opór bo się zacierał, podczas pracy uślizgiwało się sprzęgło. Generalnie podczas jazdy nie do zauważenia, ale rosła temperatura na sprzęgiełku, które wytopiło tłumiące gumki/plastiki w sprzęgiełku, przez co mocno klikał i mocno spadały obroty.

 

Zainteresuj się kółkiem na sprężarce, jeżeli masz upaloną farbę, fioletowe sprzęgło, bądź widać efekty zwiększonej temperatury, a skraplacz i ilość czynnika jest w normie, to nie chce źle wróżyć, ale kompresor mógł dostać.

 

Nie polecam wymiany samego sprzęgła - kupiłem dwa, oba do śmieci.

Sam kompresor używany z przebiegiem 100k dostałem za 900 zł, także koszty nie małe.

 

Przy okazji koniecznie nowy osuszacz, bądź cały skraplacz z osuszaczem.

 

Jeżeli dorwiesz używany kompresor, to zwróć uwagę ile oleju w nim jest, bo do nabicia układu na świeżo konieczne jest pierwotne zalanie kompresora, a dopiero pewną część oleju w czynniku do układu przez maszynę.


  • 0

#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:40, 12.02.2017

Uzywana to przy tak wysokiej kwocie (800-900zł) to duze ryzyko.

Lepiej dołożyć i kupic nówke.  Ja kupilem w Iparts za 1050zl nową Dunską Nissens i nowa chlodnice klimy (były ubytki radiatora i mocno sfatygowana)  z wbudowaym osuszaczem. Wszystko z robocizna 1700zl.


Użytkownik iwan edytował ten post 01:31, 21.02.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq