U mnie nie działało poziomowanie. Kontaktowałem się już nawet z Wołkiem w celu kupienia modułu. Spędziłem dobre co najmniej 10 godzin na szukaniu co nie działa.
Moduł znajduje się nad MICU po jego prawej stronie. Jest on szary i wpięty do niego jest również szary konektor. Ciężko tam wepchnąć łapę, ale jest to możliwe. Pin zwalniający jest od strony ścianki. Co warto sprwadzić jak szuka się winnego? Najlepiej przebadać konektor zgodnie z procedurą w ESM.
Można bez rozbierania czujników sprawdzić czy działają (jaką mają rezystancję oraz czy resytancja się zmienia zależnie od pochylenia), czy moduł dostaje zasilanie, sygnał sterujący ze świateł. Kwestia czy wysyłane jest napięcie na silniki lepiej sprawdzić już pod maską w konektorach (również opisane w ESM).
U mnie się okazało, że poziomowanie nie działa, ponieważ nie było zworki pomiędzy kablem od świateł mijania, a kablem sygnałowym do sterownika poziomowania i moduł nawet nie wiedział, że włączają się światła oraz przez to niemożliwe uruchomienie procedury kalibracyjnej. ¯\_(ツ)_/¯
Rozebrałem więc kolumnę kierowniczą, znalazłem odpowiednie kable oraz zwarłem je na dobre szybkozłączką. Nie spodziewałem się, że nie będzie połączenia w fabrycznej wiązce, ale po naprawie oraz procedurze kalibracyjnej przywitało mnie to.
Użytkownik palint edytował ten post 16:18, 08.12.2021